Samlekort skal løfte engagementet om TV 2s julekalender

For første gang nogensinde lancerer TV 2 i år fysiske samlekort til en julekalender. Samlekortene er knyttet til universet fra TV 2s nye familiejulekalender, ’Tinka og Kongespillet’. (Foto: TV 2)

For første gang nogensinde lancerer TV 2 i år fysiske samlekort til en julekalender. Samlekortene er knyttet til universet fra TV 2s nye familiejulekalender, ’Tinka og Kongespillet’. (Foto: TV 2)

22. november 2019;
Af: Mads Boysen, TV 2 Kommunikation

Når børnefamilierne i år traditionen tro samles om TV 2s familiejulekalender, bliver det med en ekstra mulighed for at dyrke universet og komme endnu tættere på karaktererne.

For første gang nogensinde lancerer TV 2 i år fysiske samlekort til en julekalender. Samlekortene er knyttet til universet fra TV 2s nye familiejulekalender, ’Tinka og Kongespillet’, og sammen med kortene lanceres et samlealbum, som bringer seerne endnu tættere på karaktererne og det magiske univers. Både kort og samlealbum distribueres i Coops butikker over hele landet.

- Vi har skabt den ultimative udfoldelse af en julekalender, som vi er glade for, at Coop vil være med til at få ud i hele Danmark. Julen er analog, og derfor er vi super begejstrede over, at kunne give børn og barnlige sjæle en fysisk aktivitet at samles om, selvom vi lever i en ekstrem digital tidsalder. Det har været en spændende udfordring at få tre så store brands som Coop, Ford og TV 2 til at spille sammen og udkomme i et fælles sprog, siger Anna Støvring, kampagneleder på TV 2.

Helt konkret uddeles der en pakke samlekort til de handlende i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli’Brugsen hver gang, der handles for 100 kroner. Det tilhørende samlealbum kan købes for 40 kroner i disse butikker.

- Julen er en vigtig højtid hos Coop, og børnefamilierne er én af vores primære målgrupper. Derfor er vi glade for at kunne samarbejde med TV 2 om at aktivere børnefamilierne omkring universet fra familiejulekalenderen. Vi glæder os til at kunne give børn og voksne en ekstra oplevelse med hjem, når de handler i vores butikker, siger Lotte Garnry, senior digital projektleder hos Coop.

Nissehuer på spil
Der findes 50 forskellige samlekort, som alle er knyttet til julekalenderuniverset. Udover de 50 samlekort findes også et bonuskort, som udløser en nissehue magen til Tinkas. Kortet kan indløses hos en af landets Ford-forhandlere, så længe lager haves.

Samlekortene og det tilhørende samlealbum er et supplement til lågekalenderen, der igen i år kan købes i butikker over hele landet. Overskuddet fra lågekalenderen går til de fem julemærkehjem, som hvert år hjælper knap 1.000 børn i Danmark. Det er børn, der har brug for hjælp til at tackle mobning, ensomhed, lavt selvværd og for manges vedkommende også overvægt. Som et nyt tiltag vises åbningen af dagens kalenderlåge on air i TV 2s programflade hver dag.

Med lågekalenderen er der også mulighed for at få en nissehue magen til Tinkas, så længe lager haves, hvis man tegner og farvelægger et emblem på lågekalenderen og afleverer det hos en Ford-forhandler.

’Tinka og Kongespillet’ er produceret af Cosmo Film for TV 2 og præsenteres i samarbejde med Ford. Familiejulekalenderen kan ses hver aften klokken 20 på TV 2 - med tidligere snigpremiere på TV 2 PLAY.

Læs også:

Her er årets julekalendere på TV 2s kanaler

Her er Danmarks mest populære tv-julekalendere gennem årene

Sådan kan dit barn se julekalender før klokken 20

Billede {0} af {1}