Tv-seningen uge 9:Loppefund og skjulte skatte hitter

04. marts 2014;
Af: TV 2 Kommunikation

Med ”Fantastiske fund” og ”Skjulte skatte” sikrede TV 2 FRI sig årets bedste dag på kanalen.

Fra denne uges "Fantastiske fund" på TV 2 FRI, der kan genses søndag 9. marts kl. 20.50: Direktør for Lauritz.com, Mette Rode Sundstrøm, er taget på kundebesøg på privatskolen Henriette Hørlück, som har indrettet sig næsten udelukkende med auktionsvarer. (Foto: Mads Holst Nielsen / TV 2)

Mandag var der gemte skatte og gode loppefund på programmet, da TV 2 FRI sendte ”Fantastiske fund” med blandt andre Bengt Sundstrøm og Kræmmer-Erik. Med 113.000 seere var det TV 2 FRIs næstmest sete program på kanalen nogensinde kun overgået af premieren på ”Mit Danmark” med 139.000 seere.

Aftenen på TV 2 FRI fortsatte med det norske livsstilsprogram ”Skjulte skatte”, og med dagens share på 2,1 procent blandt danskere over 50 år havde TV 2 FRI mandag 24. februar årets hidtil bedste dag. 

Ugens jagt på skjulte skatte begyndte allerede tidligere mandag aften på TV 2, der sendte ”Sæt pris på dit hjem” med værten Matthias Hundebøll.

I de foreløbig syv udgaver af "Sæt pris på dit hjem" har 797.000 danskere i gennemsnit fulgt de snu opkøbere gøre gode handler i private hjem, hvor alt er til salg. Også DR1 har et populært program om skjulte skatte, ”Skattejægerne”, som p.t. har et seergennemsnit på 695.000.

Fra "Sæt pris på dit hjem", der sendes på TV 2 mandag 10. marts: Programmets tre opkøbere går på jagt i en nedlagt skole, som rummer flere generationer – og her er der noget til alle opkøberes smag. (Foto: Mastiff / TV 2)

Samme dag fik TV 2 CHARLIE årets hidtil bedste mandag med blandt andet den engelske krimiserie ”Fornyet mistanke”, der blev set af 84.000 danskere.

Sæsonafslutning på arvestriden
Søndag var der sæsonafslutning på DR1s ”Arvingerne” – en dramaserie, der har fået høje vurderinger fra seerne og (bortset fra enkelte afsnit) rosende ord fra anmelderne. I Ekstra Bladet var anmelder Henrik Queitsch ikke begejstret for sæsonens sidste afsnit om arvestriden mellem Signe, Frederik, Gro og Emil:

”Flad finale. ”Arvingerne” kunne ikke holde kadencen, og det afsluttende afsnit var klart sæsonens svageste. Det, der skulle have været både den afrundende sløjfe på fortællingen indtil videre samt en omgang lokkemad til næste sæson, landede i stedet som en gedigen, uelegant maveplasker. Øv.”

Mens Ekstra Bladet gav to stjerner, fik finalen fire stjerner af Politikens anmelder Henrik Palle. Gennemsnittet for sæsonens ti afsnit landede på 1.709.000 seere og en vurdering på 4,4.

----------

I tabellerne herunder sammenlægges seertallene for programmer, der samsendes på flere kanaler, f.eks. samtidig udsendelse af nyheder o.l. på TV 2 og TV 2 NEWS.

Top 20 - 20-60 år - uge 9 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Arvingerne 858.000 55 2. DR1 X Factor Afgørelsen 800.000 59 3. DR1 X Factor 774.000 63 4. DR1 21 Søndag 584.000 42 5. DR1 De unge landmænd 419.000 31 6. DR1 Bonderøven 404.000 36 7. TV 2 Klipfiskerne 392.000 34 8. DR1 I hus til halsen II 378.000 34 9. DR1 Sporløs 376.000 33 10. DR1 Kender du typen? 373.000 30 11. DR1 Undskyld vi er her også 371.000 31 12. DR1 Fodboldmagasinet 357.000 31 13. DR1 The Bourne Ultimatum 349.000 37 14. DR1 Skattejægerne 348.000 27 15. DR1 Det søde liv 340.000 26 16. DR1 Din og min uge 337.000 29 17. TV 2 Station 2 333.000 28 18. TV 2 Hvem vil være millionær? 331.000 26 19. TV 2 De ustyrlige 313.000 24 20. DR1 Penge: Bus eller bil 307.000 28

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 24. februar - 2. marts februar 2014 Kanal Alle seere Share i % 20-60 år Share i % TV 2 4 t 28 min 21 4 t 40 min 22 TV 2 ZULU 0 t 25 min 2 0 t 37 min 3 TV 2 CHARLIE 0 t 50 min 4 0 t 26 min 2 TV 2 FILM 0 t 04 min 0 0 t 04 min 0 TV 2 NEWS 0 t 44 min 4 0 t 40 min 3 TV 2 FRI 0 t 11 min 1 0 t 12 min 1 DR1 5 t 08 min 24 4 t 23 min 21 DR2 1 t 00 min 5 0 t 55 min 4 DR3 0 t 18 min 1 0 t 24 min 2 DR K 0 t 25 min 2 0 t 21 min 2 DR Ramasjang 0 t 21 min 2 0 t 13 min 1 DR Ultra 0 t 12 min 1 0 t 04 min 0 TV3 1 t 09 min 5 1 t 32 min 7 TV3+ 0 t 36 min 3 0 t 49 min 4 TV3 PULS 0 t 22 min 2 0 t 30 min 2 TV3 Sport 1 0 t 25 min 2 0 t 20 min 2 TV3 Sport 2 0 t 03 min 0 0 t 03 min 0 Kanal 4 0 t 24 min 2 0 t 33 min 3 Kanal 5 0 t 42 min 3 0 t 56 min 4 6'eren 0 t 20 min 2 0 t 28 min 2 7'eren 0 t 03 min 0 0 t 03 min 0 Discovery 0 t 10 min 1 0 t 15 min 1 TLC 0 t 09 min 1 0 t 10 min 1 MTV 0 t 03 min 0 0 t 03 min 0 VH1 0 t 03 min 0 0 t 04 min 0 Regional-tv 0 t 08 min 1 0 t 05 min 0 Eurosport 0 t 06 min 0 0 t 04 min 0 Canal9 0 t 12 min 1 0 t 13 min 1 Canal8 Sport 0 t 04 min 0 0 t 04 min 0 Andre 2 t 00 min 10 1 t 46 min 8 I alt 21 t 06 min 100 20 t 58 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 9 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 TV AVISEN 21.00 / 21.30 650.000 31 2. TV 2 Regionalprogram 19.30 604.000 36 3. TV 2 NYHEDERNE 19.00 591.000 38 4. DR1 Vores vejr 18.55 457.000 33 5. DR1 TV AVISEN 18.30 420.000 32 6. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 382.000 35 7. TV 2 NYHEDERNE 22.00 379.000 22 8. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.18 373.000 23 9. TV 2 Regionale nyheder 18.10 366.000 35 10. TV 2 NYHEDERNE 18.00 340.000 33 11. DR1 Sporten 22.20 337.000 22 12. TV 2 Regionale nyheder 22.20 335.000 22 13. TV 2 Dit forårsvejr 18.25 322.000 28 14. DR1 TV AVISEN 17.50 164.000 19 15. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-09.00 158.000 55 16. TV 2 NYHEDERNE 07.00-11.00 151.000 48 17. TV 2 SportsNYHEDERNE 17.10 131.000 19 18. TV 2 Regionale nyheder 17.15 125.000 19 19. TV 2 NYHEDERNE 17.00 115.000 17 20. TV 2 NYHEDERNE 12.00 113.000 33 21. DR2 Deadline 22.30 108.000 8 22. TV 2 SportsNYHEDERNE 12.10 90.000 31 23. TV 2 NYHEDERNE 06.00-06.30 69.000 55 24. TV 2 Regionale nyheder 12.10 61.000 23 25. DR2 DR2 17:00 / 18:00 40.000 5 26. TV 2 NYHEDERNE 04.00-05.30 20.000 28 27. DR2 DR2 12:00 - DR2 15:00 18.000 5 28. DR2 DR2 07:00 - DR2 11:00 16.000 5

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 9 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Arvingerne 1.652.000 61 2. DR1 X Factor Afgørelsen 1.486.000 59 3. DR1 X Factor 1.445.000 59 4. DR1 21 Søndag 1.184.000 49 5. DR1 Sporløs 763.000 39 6. DR1 Kender du typen? 746.000 33 7. DR1 I hus til halsen II 734.000 37 8. DR1 Fodboldmagasinet 717.000 37 9. TV 2 Hvem vil være millionær? 716.000 31 10. DR1 Bonderøven 713.000 35 11. DR1 De unge landmænd 702.000 32 12. DR1 Skattejægerne 670.000 31 13. DR1 Kriminalkommissær Barnaby 649.000 32 14. DR1 Passer passer piger 641.000 30 15. DR1 Horisont 623.000 36 16. TV 2 Klipfiskerne 618.000 29 17. DR1 Undskyld vi er her også 614.000 29 18. TV 2 Station 2 611.000 29 19. DR1 Fældende beviser 576.000 26 20. DR1 Det søde liv 569.000 26

 

 

De 20-60-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 20-60 år - i % Kanal Uge 9 2014 (til 2. marts) TV 2 52,2 58,9 TV3-kanalerne 25,5 21,4 SBS Discovery Media 19,2 17,3 Viacom 0,9 1,0 C More Entertainment 2,2 1,3

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 687.000 49 min.

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 9 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 16,9 40 TV/MIDT-VEST 15,2 42 TV SYD 14,4 39 TV 2 | ØSTJYLLAND 13,4 40 TV 2/FYN 13,4 37 TV2/NORD 13,0 39 TV 2/ Lorry 9,9 28

 

 

Billede {0} af {1}