Tv-seningen uge 41:Super-premiere til "Bubber og BS i trøjen"

13. oktober 2008;
Af: TV 2 Kommunikation

"Vild med dans" og "Sommer" topper hitlisterne - stor forskel på tv-seningen blandt alle danskere og blandt de 21-50-årige.

Fra "Bubber & BS i trøjen", som blev set af 1.028.000 ved premieren i onsdags.

Uge 41 blev endnu et bevis på, at der er klar forskel på tv-seningen blandt alle danskere og blandt de 21-50-årige. Det ses bl.a. på top 20-listerne i de to univer-ser.

Blandt de 21-50-årige står der TV 2 ud for 16 af de 20 mest sete pro-grammer, mens hitli-sten blandt alle seere indeholder 11 TV 2-pro-grammer og ni DR1-pro-grammer.

Ugens flotteste premiere stod "Bubber & BS i trøjen" for, idet programserien med 1.028.000 seere fik det hidtil højeste seertal til et af programmerne med B.S. Christiansen.

Toppen af hitlisterne styres fortsat af DR1s dramaserie "Sommer" samt "Vild med dans". Sidstnævnte fastholder med cirka 1,4 mio. seere det meget høje seerniveau fra de foregående uger.

Fodbold, dokumentar og comedy
Også VM-kvalifikationskampen mellem Danmark og Malta blev meget set, nemlig af 941.000 selv om kampen blev spillet lørdag, der traditionelt er en vanskelig dag at hente høje seertal på.

TV 2 bød også på to meget sete dokumentarprogrammer, der gav anledning til offentlig debat, avisartikler og politiske udmeldinger.

"Den sorte box: Mysteriet om Rasmus" om stadiondrabet i Aalborg førte til debat om den kriminelle lavalder i lyset af, at den meget unge drabsmand havde været ude på et kriminelt skråplan igennem flere år, og mens han var under 15 år.

"Operation X: På vandvognen" viste bl.a., at der fra kommunernes side ikke er kontrol med f.eks. den alkoholbehandling, som private kan tilbyde og opkræve kommunale skattekroner for. Programmet satte desuden spørgsmålstegn ved den behandling, som i nogletilfælde tilbydes psykisk syge misbrugere.

Også TV 2 Zulu fik en god uge med og havde bl.a. en superflot premiere på det nye comedyshow "Tak for i aften - Øgendahl og Klan on Tour".

Top 20 - 21-50 år - uge 41 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Sommer 640.000 57 2. TV 2 Vild med dans - afgørelsen 589.000 51 3. TV 2 Vild med dans 506.000 49 4. TV 2 Bubber & BS i trøjen 433.000 48 5. DR1 Talent 2008 406.000 41 6. DR1 Talent 2008 - afgørelsen 401.000 34 7. TV 2 VM-fodbold: Danmark-Malta 386.000 47 8. TV 2 Station 2 370.000 38 9. TV 2 Shall We Dance? 368.000 35 10. TV 2 Alarm 112 358.000 39 11. TV 2 Station 2 Efterlyst 347.000 39 12. TV 2 Den sorte box: Mysteriet om Rasmus 331.000 37 13. TV 2 Desperate Housewives 326.000 32 14. TV 2 Basta 318.000 34 15. TV 2 Operation X: På vandvognen 315.000 39 16. TV 2 Skolen - verdensklasse på 100 dage 298.000 33 17. TV 2 Dagens mand 297.000 29 18. DR1 21 Søndag 281.000 25 19. TV 2 Praxis: Kernesund brødkrise 276.000 29 20. TV 2 Hvem vil være millionær? 251.000 31

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 6. - 12. oktober 2008 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 6 t 27 min 32 6 t 12 min 31 TV 2 Zulu 0 t 29 min 2 0 t 46 min 4 TV 2 Charlie 0 t 28 min 2 0 t 17 min 1 TV 2 FILM 0 t 12 min 1 0 t 16 min 1 TV 2 NEWS 0 t 23 min 2 0 t 20 min 2 DR1 4 t 45 min 24 3 t 56 min 19 DR2 0 t 49 min 4 0 t 41 min 3 DR Update 0 t 02 min 0 0 t 02 min 0 TV3 1 t 06 min 5 1 t 37 min 8 TV3+ 0 t 34 min 3 0 t 50 min 4 Kanal 4 0 t 29 min 2 0 t 44 min 4 Kanal 5 0 t 37 min 3 0 t 59 min 5 SBS Net 0 t 12 min 1 0 t 17 min 1 Discovery 0 t 16 min 1 0 t 24 min 2 TV 2 SPORT 0 t 13 min 1 0 t 12 min 1 Eurosport 0 t 08 min 1 0 t 05 min 0 Andre 2 t 51 min 14 2 t 36 min 13 I alt 20 t 01 min 100 20 t 14 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 41 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 NYHEDERNE 19.00 797.000 53 2. TV 2 Regionalprogram 19.30 794.000 47 3. DR1 TV AVISEN 21.00 671.000 31 4. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og FINANS 668.000 39 5. TV 2 Regionale nyheder 22.20 558.000 36 6. DR1 TV AVISEN 18.30 506.000 42 7. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 493.000 52 8. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 481.000 35 9. DR1 SportNyt 18.55 / 21.50 469.000 26 10. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 453.000 51 11. TV 2 Regionale nyheder 18.10 431.000 49 12. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.35 305.000 23 13. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-10.00 157.000 64 13. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 157.000 64 15. TV 2 SportsNYHEDERNE 16.05 140.000 34 16. TV 2 Regionale nyheder 16.10 133.000 35 17. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 131.000 33 18. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 117.000 41 19. TV 2 SportsNYHEDERNE 12.10 103.000 44 20. DR2 Deadline 22.30 98.000 7 21. TV 2 Regionale nyheder 12.10 94.000 43 22. TV 2 SportsNYHEDERNE 14.05 76.000 27 23. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 73.000 27 24. DR2 Deadline 17.00 72.000 13 25. DR2 DR2 Udland 19.30 71.000 4 26. DR1 DR Update 15.00 53.000 17 27. DR1 DR Update 12.00 39.000 14

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 41 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Sommer 1.601.000 64 2. TV 2 Vild med dans - afgørelsen 1.494.000 58 3. TV 2 Vild med dans 1.346.000 54 4. TV 2 Bubber & BS i trøjen 1.028.000 50 5. TV 2 VM-fodbold:Danmark-Malta 941.000 45 6. TV 2 Station 2 901.000 40 7. DR1 21 Søndag 895.000 38 8. TV 2 Hvem vil være millionær? 872.000 42 9. DR1 Talent 2008 868.000 35 10. TV 2 Station 2 Efterlyst 821.000 40 11. DR1 Sporløs 791.000 39 12. DR1 Talent 2008 - afgørelsen 765.000 29 13. TV 2 Den sorte box: Mysteriet om Rasmus 719.000 34 14. TV 2 Shall We Dance? 718.000 33 15. TV 2 Alarm 112 708.000 34 16. DR1 Kontant 707.000 36 17. DR1 Hvor er vi landet? 703.000 38 18. DR1 Olsen-banden over alle bjerge 698.000 32 19. DR1 Penge 695.000 32 20. TV 2 Operation X: På vandvognen 676.000 35

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 41 2008 (til 12. oktober) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 59,0 59,9 Viasat 19,1 20,0 SBS TV 16,2 14,4 Discovery 3,2 3,2 TV 2 SPORT 1,6 1,7 MTV 0,9 0,9

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

(Gallup måler ikke længere seertal på CNN, BBC World mv.)

Ugentlig og daglig kontaktflade for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Ugentlige kontakter Daglige kontakter TV 2 NEWS 1.314.000 557.000 DR Update 497.000 163.000

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 41 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV/MIDT-VEST 23,0 60 TV2 ØST 21,1 52 TV 2 | ØSTJYLLAND 19,0 49 TV2/NORD 18,6 53 TV 2/FYN 18,0 51 TV SYD 17,0 44 TV 2/ Lorry 13,6 38

Billede {0} af {1}