TV 2 henter ny kommunikationschef hos TDC

Lise Borup Krogsgaard begynder som kommunikationschef på TV 2 pr. 1. maj 2020. (Foto: Teis Gruno)

Lise Borup Krogsgaard kommer til TV 2 med stor indsigt i mediebranchen, mange års erfaring med kommunikationsrådgivning på højeste niveau samt ledelseserfaring inden for presse, kommunikation og politik.

37-årige Lise Borup Krogsgaard bliver TV 2s nye kommunikationschef med virkning fra 1. maj 2020.

Hun kommer til TV 2 med dyb indsigt i mediebranchen. Samtidig medbringer hun solid ledelseserfaring inden for presse, kommunikation og politik samt 15 års erfaring med kommunikationsrådgivning af borgmestre, ambassadører, ministre og topchefer på højeste niveau.

Lise Borup Krogsgaard kommer til TV 2 fra en stilling som afdelingsdirektør hos TDC Group med ansvar for Public Affairs & Regulatory Affairs. Her har hun været siden 2016.

I årene 2011-2015 var Lise Borup Krogsgaard særlig rådgiver for børne- og undervisningsminister Christine Antorini. I halvandet år i perioden 2010-2011 var hun rådgiver på Danmarks ambassade i Washington, og før den tid arbejdede hun som kommunikationskonsulent og rådgiver hos Københavns tidligere overborgmester Ritt Bjerregaard. Hun er cand.soc. i politisk kommunikation og ledelse fra Copenhagen Business School og har desuden en teknologisk og samfundsvidenskabelig planlægningsuddannelse fra Roskilde Universitet.

TV 2s kommunikations- og marketingdirektør, Jacob Weinreich. (Foto: Ebbe Rosendahl / TV 2)

”Lise kommer med alt det, vi har ledt efter”
- Lise Borup Krogsgaard kommer til TV 2 med alt det, vi har ledt efter til rollen som kommunikationschef. Hun forstår et komplekst mediemarked, hun har solid politisk forståelse og har rig erfaring med kommunikationsfaget, og så er hun ledelsesmæssigt velfunderet, siger TV 2s kommunikations- og marketingdirektør, Jacob Weinreich, og fortsætter:

- Vi kigger altid efter stærke personlige egenskaber, og her er Lise det perfekte match for TV 2. Vi har nemlig noget på hjerte. Lise får en stor aktie i vores fortsatte arbejde med en ny corporate strategi, herunder en skærpet tilgang til corporate branding. Det er på mange måder en drømmeopgave, hvor vi i fællesskab skal udnytte rummet mellem marketing og kommunikation.

”TV 2 er en af de vigtigste, samlende institutioner i Danmark”
Lise Borup Krogsgaard ser stærkt frem til at blive en del af TV 2-holdet på Teglholmen og Kvægtorvet.

- TV 2 er i mine øjne en af de vigtigste, samlende institutioner i Danmark. TV 2s navn står stærkt, og alle danskere kender, bruger og har en holdning til TV 2s programmer og indhold. Samtidig er TV 2 på en spændende rejse med en digital transformation i et medielandskab, der er i hastig forandring. Det stiller store krav til kommunikationen, og det arbejde glæder jeg mig til at tage fat på sammen med kollegaerne i TV 2, siger Lise Borup Krogsgaard.

Lise Borup Krogsgaard afløser Anne-Mette Bro Jöhncke, der efter eget valg stoppede i jobbet som kommunikationschef med udgangen af 2019.