TV 2 får ny marketingchef

Morten Kjær Petersen i spidsen for TV 2|Marketing fra 1. april.

Morten Kjær Petersen kommer fra en stilling som kommunikations- og fundraisingchef i Red Barnet og har derudover en lang karriere bag sig i DR. (Foto: Thuala Hjarnø / TV 2)

TV 2s afdeling for virksomhedens samlede markedsføringsaktiviteter får ny chef i skikkelse af Morten Kjær Petersen. Han kommer fra en stilling som kommunikations- og fundraisingchef i Red Barnet og har her bl.a. haft ansvar for organisationens kampagner, marketing og brandarbejde.

43-årige Morten Kjær Petersen har derudover en lang karriere bag sig i DR – både som eventchef og redaktionschef på P3, chef for DR Markedsføring Radio, redaktør på ”Aftenshowet” og chefredaktør på P3, P4 og Radioavisen.

- Når man først én gang har været i et mediehus, bider stemningen og pulsen sig fast, så jeg har savnet branchen. Og jeg kan se på TV 2s kanaler, platforme og markedsføringsprodukter, at jeg skal arbejde sammen med nogle dygtige mennesker, så jeg glæder mig meget til at gå om bord i mit nye job, siger Morten Kjær Petersen. 

TV 2|Marketing har ansvar for markedsføring af alle TV 2s kanaler og platforme. Afdelingen står bag brandkampagner og producerer programtrailere, hvoraf flere har vundet internationale priser. Morten Kjær Petersen skal stå i spidsen for den kreative og strategiske udvikling af al on-air markedsføring, husets øvrige marketingtiltag og have ansvar for TV 2s aktiviteter på sociale medier.

- Morten har en særlig god og snusfornuftig fornemmelse for marketing og brand, og jeg er sikker på, at han kan bidrage med både viden og kreativitet i arbejdet med at markedsføre TV 2s mange forskelligartede brands. Samtidig har han en omgængelighed og en humor, der vil gøre ham til en rigtig god TV 2-chef, siger TV 2s programdirektør, Palle Strøm.