Nyt morgenkoncept på TV 2 og NEWS

03. oktober 2011;
Af: TV 2 Kommunikation

Morgenen ser lidt anderledes ud på TV 2 og TV 2 NEWS fra i dag. Mest synligt er det med en ekstra vært i studiet og eget trafikcenter, men målet er også, at seerne skal opleve en større forskel mellem de samsendte nyhedsudsendelser og NEWS’ egen flade mellem samsendingerne. Og så skal en ny idéredaktion sikre flere egne-historier.


Målet med det nye morgenkoncept på TV 2 og NEWS, som gik i luften i morges, mandag 3. oktober, er, at morgenens samsendte nyhedsudsendelser og NEWS-fladen adskiller sig mere end hidtil. Kort sagt skal indholdet målrettes, så samsendingerne prioriteres mere skarpt og tilføres mere nerve og oplevelse, mens NEWS-fladen i højere grad skal se frem mod dagens begivenheder og give tid til fordybelse og analyse på dagens største historier.

Tre værter og eget trafikcenter
- Seerne skal kunne stole på, at de får dagens vigtigste historier, når de tænder for tv’et klokken hel og halv. Samtidig ved vi, at NEWS-seerne har en forventning om at blive klogere, så derfor skal historierne på NEWS foldes ud med baggrund og analyse, så seerne får noget ekstra for at blive hængende på NEWS, siger redaktionschef Mia Louise Jellig.

Seerne vil opleve, at der fremover er tre værter i studiet, når der er sportsnyheder – kl. 6.20, 7.00, 8.00 og 9.00 – og så får TV 2 sit eget vejrcenter, hvor Rikke Tjørring hver halve time morgenen igennem giver trafikopdateringer fra veje, skinner og lufthavne (dog kun på TV 2 hver hele time).

Øget fokus på egne historier
I kulissen, men selvfølgelig til glæde for seerne, oprettes en idéredaktion, som skal medvirke til, at TV 2 og NEWS fra morgenstunden bliver bedre til at opdyrke egne historier og sætte dagsordenen.

Samtidig vil seerne også komme til at opleve, at historierne udvikler sig fra time til time – med friske billeder og nye vinkler – at TV 2 og NEWS er først med reaktioner fra dagens hovedpersoner, og at der kommer flere live-reportager fra virkeligheden.

- Alt i alt kan man summere det op til, at morgenens nyhedsudsendelser – på både TV 2 og NEWS – bliver mere vitaminrige. Til glæde for seerne, siger Mia Louise Jellig.

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}