Nyheder fra Cannes Lions

24. juni 2009;
Af: TV 2 Kommunikation

Læs mere om shortlister, nomineringer og bronzeprisertil danske deltagere - og om festivalens faglige indslag.




TV 2 leverer i disse dage masser af nyheder fra verdens største reklamefestival Cannes Lions, og det er muligt for alle interesserede at følge med via nyheder på mail, telefon og på TV 2s særlige Cannes Lions-site.

Her kan man bl.a. læse om danske bureauer, der er blevet shortlistet og nomineret, og om danske bronzeløver til bureauerne Robert/Boisen & Like-Mindes og Saatchi & Saatchi i kategorien "Promo" samt to bronzeløver til Uncle Grey i kategorierne "Media" og "Outdoor".

BCannes Lions-interesserede kan også via dette link se den danske viral-film "Tic Tac Micha" fra buzzanova, som er shortlistet i kategorien "Cyber".

Man kan også læse mange nyhedsartikler, interviews og seminar-resuméer som f.eks. artiklen "Rygterne om tv's død er stærkt overdrevne".

På sitet kan man også læse blogs fra Cannes Lions-deltagere og se stemningsbilleder fra Cannes.

På Cannes Lions-sitet kan man tilmelde sig nyhedsmails, der udsendes to gange dagligt i festivalperioden, samt en sms-service, der hurtigt bringer interesserede up to date med shortlister og vindere.

TV 2s salgs- og marketingdirektør, Flemming Rasmussen.

TV 2 er den danske CL-repræsentant
TV 2 har siden 2008 været den danske repræsentant for Cannes Lions, og det er sket i ønske om at bringe fagligheden hjem til den danske kreative branche.

- Vi er en medievirksomhed, der tilbyder mange forskellige reklameløsninger i vores reklameblokke såvel som på vores netsider, og her vil vi gerne vise vores seere og brugere det allerbedste. Med Cannes Lions kan vi bringe fagligheden hjem og inspirere branchen til at løfte baren endnu højere, siger Flemming Rasmussen, TV 2s koncerndirektør for salg og marketing.

Foruden omfattende nyhedsdækning fra Cannes Lions inviterer TV 2 24. september den danske reklamebranche til "Winners Day" på TV 2 i København.

Winners Day – med pay off’et ”Cannes Lions. Uden Cannes” - blev gennemført for første gang i september 2008 i København. Her lagde TV 2 hus til en udstilling af guld-, sølv- og bronzevindere samt seminarer.

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}