EM-slutrunden har flotte seertal. Flottere end VM-slutrunden i Tyskland i 2006, hvor Danmark heller ikke var med. Mandagens kamp mellem Tyskland og Østrig er med 909.000 seere den mest sete indtil nu.
De første ti dage af EM-slutrunden er fær-digspillet. Ti dage med en god blanding af overraskelser og forventede udfald, men også ti dage med rigtig flotte seertal til TV 2, der er alene om at sende EM-kampene.
Sammenligner man med de ti første dage fra den seneste fodboldslutrunde - VM i Tyskland for to år siden, hvor Danmark heller ikke var med - er der fremgang at spore.
Under VM i 2006 blev kampene på TV 2 og DR1 de første ti dage i gennemsnit set af 539.000 danskere - det tal er under den igangværende EM-slutrunde steget til 637.000.
Kigger man udelukkende på kampene i prime time (mellem 20 og 22), blev VM-kampene i snit set af 651.000 danskere, mens EM-kampene indtil nu er blevet fulgt af gennemsnitligt 740.000 seere.
Den mest sete kamp under EM er mandagens afgørende naboopgør mellem Tyskland og Østrig, som blev set af 909.000 danskere.