Berlingske trækker sig fra TV 2 business-kanal

Konstitueret nyhedsdirektør på TV 2, Mikkel Hertz. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)

Konstitueret nyhedsdirektør på TV 2, Mikkel Hertz. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)

16. november 2015;
Af: TV 2 Kommunikation

Et strategisk skifte hos Berlingske betyder, at avis-koncernen har meddelt TV 2, at man ikke længere ønsker at indgå i samarbejdet om den planlagte TV 2 Business-kanal.

Et strategisk skifte hos Berlingske betyder, at avis-koncernen har meddelt TV 2, at man ikke længere ønsker at indgå i samarbejdet om den planlagte TV 2 Business-kanal. Kanalen skulle i luften i begyndelsen af 2016 som en del af TV 2 PLAY. 

- Det er på mange måder ærgerligt, for TV 2 Business-kanalen har slet ikke været et dårligt projekt eller en dårlig idé. Og samarbejdet mellem Berlingske og TV 2 omkring planlægningen af kanalen har været aldeles glimrende. Men Berlingske står midt i et strategisk skifte, hvor al fokus vil være på hovedbrandet Berlingskes kerneopgaver. I den situation vil det ikke være det rigtige at bruge kræfter, penge og fokus på en fælles tv-kanal med TV 2, siger Berlingskes ansvarshavende chefredaktør, Tom Jensen.

Samtidig ophører det hidtidige samarbejde mellem TV 2 og Berlingske Business omkring finansdækningen med blandt andet flere daglige markedsopdateringer leveret af Berlingske til TV 2s finansudsendelser.

- Vi ærgrer os over, at Berlingske trækker sig fra samarbejdet omkring TV 2 Business-kanalen. Vi vil nu overveje, om vi ønsker at fortsætte arbejdet med kanalen og derigennem give de finans-interesserede danskere muligheden for en digital adgang til nyheder fra business-verdenen. Derudover vil vi naturligvis sikre, at vores seere og brugere også fremover får en god, daglig dækning af finansstoffet, siger konstitueret nyhedsdirektør på TV 2, Mikkel Hertz.

Billede {0} af {1}