53 % af alle iPhones-brugere i Danmark har en TV 2-app

26. august 2010;
Af: TV 2 Kommunikation

Ny analyse viser, at der nu er solgt mere end 260.000 iPhones i Danmark.

Mere end halvdelen af alle danskere med en iPhone har downloadet en eller flere af TV 2s applikationer.


En analyse foretaget i august af Analyse Danmark for Balleby & Grumsen, der sælger annoncer på TV 2s apps, viser, at der er solgt mere end 260.000 iPhones i Danmark. Og samme analyse viser også, at mere end halvdelen af alle danskere med en iPhone har downloadet en eller flere af TV 2s applikationer. Dermed er TV 2 størst på de mobile medier.

38 % af alle iPhone-brugere har en TV2|NYHEDERNE app.29,6 % af alle iPhone-brugere har en TV2 TV TID app. 19,6 % af alle iPhone-brugere har en TV 2|SPORTEN app. 11,4 % af alle iPhone-brugere har en TV2 BEEP app. 

Kommercielt gennembrud
TV 2s gennembrud på mobilen har også ført til et kommercielt gennembrud, forklarer Balleby & Grumsen:
 
- Tidligere var det en kamp at få mediehusene til bare at tænke på mobil markedsføring. Men TV 2 har som frontløbere løftet hele applikationsmarkedet, som har annoncørernes interesse rent kommercielt og markedsførings-mæssigt, siger adm. dir Peter Grumsen fra Balleby & Grumsen, der varetager salget af bannerannoncerne for mere en 60 % af det samlede mobil bannermarked  i Danmark.

Læs mere om TV 2s gennembrud på mobilen her.

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}