Ny analyse viser, at der nu er solgt mere end 260.000 iPhones i Danmark.
En analyse foretaget i august af Analyse Danmark for Balleby & Grumsen, der sælger annoncer på TV 2s apps, viser, at der er solgt mere end 260.000 iPhones i Danmark. Og samme analyse viser også, at mere end halvdelen af alle danskere med en iPhone har downloadet en eller flere af TV 2s applikationer. Dermed er TV 2 størst på de mobile medier.
Kommercielt gennembrud
TV 2s gennembrud på mobilen har også ført til et kommercielt gennembrud, forklarer Balleby & Grumsen:
- Tidligere var det en kamp at få mediehusene til bare at tænke på mobil markedsføring. Men TV 2 har som frontløbere løftet hele applikationsmarkedet, som har annoncørernes interesse rent kommercielt og markedsførings-mæssigt, siger adm. dir Peter Grumsen fra Balleby & Grumsen, der varetager salget af bannerannoncerne for mere en 60 % af det samlede mobil bannermarked i Danmark.
Læs mere om TV 2s gennembrud på mobilen her.