Stærk digital profil bliver Head of Creative Management på TV 2

Simon Ryhede kommer med masser af digital marketingerfaring fra blandt andet VisitDenmark, Momondo og We Love People. (Fotos: TV 2)

Simon Ryhede kommer med masser af digital marketingerfaring fra blandt andet VisitDenmark, Momondo og We Love People. (Fotos: TV 2)

Simon Ryhede, der kommer med masser af erfaring fra store digitale brands, skal stå i spidsen for videreudviklingen af TV 2s digitale branding af blandt andet TV 2 PLAY.

Simon Ryhede, der kommer med masser af digital marketingerfaring fra blandt andet VisitDenmark, Momondo og We Love People, starter fra 1. august 2021 i en nyetableret rolle som Head of Creative Management på TV 2. Her skal han sammen med TV 2s kreative marketingteam være med til at videreudvikle og sikre TV 2s digitale gennemslagskraft.

- Simon får en central rolle i at videreudvikle TV 2s digitale marketingkanaler. Vi har allerede i dag – på toppen af vores egne stærke platforme - en gennemtænkt og sofistikeret tilgang til brug af særligt sociale medier, og det skal vi bygge videre på og i endnu højere grad end hidtil få skabt den naturlige kobling til TV 2 PLAY, siger Jacob Weinreich, kommunikations- og marketingdirektør på TV 2, og fortsætter:

- Simon kommer med en erfaring, som passer perfekt ind til opgaven hos os. Han har gennem sine mange år hos We Love People arbejdet ned i forståelsen af digitale brands. Og så har han efterfølgende været en nøglespiller som Global Digital Director hos én af de stærkeste digitale performance marketing-aktører, vi finder på dansk jord, nemlig Momondo. Den rolle blev der lagt yderligere på, da Momondo blev opkøbt af KAYAK, hvor Simon var ansvarlig for alle de digitale brands i hele koncernen i Europa. Vi får tilført noget nyt, og det glæder jeg mig til, siger Jacob Weinreich.

TV 2s Kommunikations- og marketingdirektør Jacob Weinreich.

TV 2s Kommunikations- og marketingdirektør Jacob Weinreich.

TV 2s kreative bureau

TV 2 CREATIVE er i praksis TV 2s interne kreative bureau. Her udtænkes og eksekveres kampagner for TV 2-familiens brands på tværs af medieplatforme. Kampagnerne inkluderer alt fra store brandingkoncepter som ’Alt det vi deler’ til landsdækkende events, underholdningsformater og fiktionsuniverser, og dertil kommer det løbende arbejde med TV 2s kanalbrands, hvor positionering og salg af TV 2 PLAY er helt centralt.

- Jeg glæder mig til at hjælpe til på den rejse, som TV 2 er på. At kombinere brand og performance i kommunikationen for at styrke TV 2 PLAY og fortælle om alle de herlige underholdningsmuligheder, der ligger heri. Og så glæder jeg mig helt vildt til at møde og lære mine nye kollegaer at kende. Det bliver stort at få lov til at arbejde sammen med dem og med et så hæderkronet brand, som alle har en holdning til, siger Simon Ryhede.

TV 2s kreative marketinghold har senest gjort sig bemærket i award-sammenhæng både ved D&AD (2 Yellow Pencils), True Award, Creative Circle, Clio og Promax (Best Inhouse Team in Europe).

Billede {0} af {1}