’Vild med dans’ engagerer på tværs

08. oktober 2014;
Af: TV 2 Kommunikation

Det er populært at lave sin egen billed-boble med 'Vild med dans'-appen. Her ses en boble fra Laura Bager, som er en af de 35.000, der har downloadet appen til dato.

Gæt med og vind den ultimative ’Vild med dans’-fanoplevelse. Det er muligt i denne sæsons ’Vild med dans’, hvor TV 2 har udviklet en second screen-løsning i form af en app til det populære tv-show.

Til dato er ’Vild med dans’-appen blevet downloadet af cirka 35.000 danskere, og det antal vokser støt uge for uge. Appens primetime er fredag aften under tv-showet, hvor brugerne i gennemsnit er aktive i 17,5 minutter. På Facebook har ’Vild med dans’-programmet nu knap 43.500 likes, og på Instagram kan man følge #vildmeddans, som har over 6700 opslag og #vmd14 med over 1200 opslag.

Second screen bringer en masse interaktive og sociale muligheder med sig, fortæller Morten Saxnæs, digital brandingchef hos TV 2.

- Overordnet set er vores mål med ’Vild med dans’-appen at forlænge programoplevelsen for de mange tusindvis af dedikerede fans bag skærmen. Gennem deres ekstreme engagement på Facebook, Instagram og tv2.dk ved vi, at de vil tættere på ’Vild med dans’-oplevelsen. Derfor giver det god mening - både fra et brand- og kommercielt perspektiv - at give vores fans en dybere oplevelse af ’Vild Med Dans’, både før, under og efter at programmet vises, siger Morten Saxnæs.

Ud over muligheden for at modtage de seneste 'Vild med dans'-nyheder, se opdateringer fra parrenes sociale kanaler, lave sjove billed-bobler og afgive sine sms-stemmer giver TV 2 danskerne mulighed for både at gætte på dommernes karaktergivning og samtidig vinde store præmier.

Læs mere om 'Vild med dans'-appen

Hver uge kåres en vinder, som får en 'Vild med dans'-fanoplevelse med publikumspladser til næste uges show, eksklusivt hotelophold og VIP-kørsel med chauffør til tv-studiet i den officielle guld-Hyundai i40 'Vild med dans'-bil. Her ses en af de heldige vindere: Kasper Johansen med venner. (Foto: TV 2)

Kom i Guldzonen og vind den ultimative fanoplevelse
Under ’Vild med dans’-showet kan brugerne give karakterer via appen. De skal gætte på, hvor mange points dommerne samlet set har tænkt sig at uddele til danserne. Når dommerne har voteret, kan brugerne under 'Min score' se, om de er havnet i ’Guldzonen' og dermed deltage i konkurrencen om hovedpræmien.

20 procent af de brugere, der har været bedst til at gætte, kommer højest op på guldbarometeret og kommer med i lodtrækningen. Hovedpræmien er en 'Vild med dans'-fanoplevelse med publikumspladser til næste uges show, eksklusivt hotelophold og VIP-kørsel med chauffør til tv-studiet i den officielle guld-Hyundai i40 'Vild med dans'-bil.

’Vild med dans’ skaber samtale mellem danskerne. Second screen-oplevelsen skaber nye samtaler og udvider seernes fokus på ’Vild med dans’-brandet, der nu også strækker sig til dagene før og efter programmet vises på tv.

Morten Saxnæs, digital brandingchef TV 2 Marketing.

- Indsigten bag appen og årsagen til successen er simpel. ’Vild med dans’ er et program, der samler de danske familier foran skærmen. Vi kan se, at danskerne kommenterer på dommernes stemmer under udsendelsen, så derfor var det oplagt at lade danskerne gætte med. Formålet er at lade familien konkurrere indbyrdes og samtidig drømme om at vinde en familietur til næste uges ’Vild med dans’-show. Konceptet er så simpelt, at alle kan være med, og det er netop, hvad ’Vild med dans’ handler om, siger Morten Saxnæs.

TV 2s 'Vild med dans'-app er gratis, og kan hentes hos både App Store og Google Play. Appen er for alle - dog skal man være minimum 10 år for at kunne deltage i lodtrækningen om hovedpræmien.

 

 

 

 

 

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}