
Arbejdernes Landsbank er ny AFP-partner på TV 2 og sponsorerer TV 2s nye dramaserie som en del af bankens strategi om at støtte dansk kultur.
Arbejdernes Landsbank er ny AFP-partner (Advertiser Funded Programming) på TV 2s store dramaserie, ”Badehotellet”. (Foto: Mike Kollöffel / TV 2)
Arbejdernes Landsbank er ny AFP-partner (Advertiser Funded Programming) på TV 2s store dramaserie, ”Badehotellet”, der havde premiere 30. december. Over 1,5 mio. danskere fulgte med i livet på hotellet i første afsnit af serien, og andet afsnit af serien, der blev sendt på TV 2 mandag 6. januar, blev fulgt af over 1,6 mio. seere. Banken er gået ind i partnerskabet som en del af bankens strategi om at støtte dansk kultur.
- Arbejdernes Landsbank har tradition for at støtte dansk kultur, bl.a. til glæde for de mange danskere, der godt kan lide gode danske kvalitetsfilm og -serier, der fortæller en historie om det danske samfund. TV 2s nye serie giver os et interessant, historisk tilbageblik på Danmark i 20’erne – en vigtig og historisk epoke, som har været med til at definere os som samfund. Og så giver vores investering i partnerskabet os naturligvis god eksponering overfor en bred og vigtig målgruppe, siger Peter Froulund, kommunikations- og marketingdirektør i Arbejdernes Landsbank.
På TV 2 er AFP-ansvarlig, Ann Forup, glad for, at man har fundet et værdifællesskab sammen med Arbejdernes Landsbank.
- Med Arbejdernes Landsbank har vi fundet en AFP-partner med netop dét værdisæt vi finder relevant og passende til ”Badehotellets” univers, og banken er på den måde en ideel partner, der underbygger vores egen kommunikation om serien. Et godt AFP-samarbejde handler netop om at finde frem til naturlige værdifællesskaber. Vi prioriterer det gode indhold højest, og der, hvor vi har værdifællesskaber med vores annoncører, kigger vi på muligheden for at udnytte vores fælles interesse i programformatet, siger Ann Forup.
Arbejdernes Landsbank bruger bl.a. ”Badehotellets” univers i kommunikationen med sine kunder og potentielle nye kunder. I aftalen ligger bl.a. et skiltesponsorat på serien, og banken aktiverer desuden partnerskabet i alle filialerne.
Læs mere om ”Badehotellet” her.