"Natholdet" vender stærkt tilbage

16. februar 2011;
Af: TV 2 Kommunikation

Efterårets markante tv- og Facebook-succes ”Natholdet” er tilbage på TV 2 mandag 21. februar med Anders Breinholt i værtsstolen.


Når Anders Breinholt mandag 21. februar er tilbage på TV 2 i den sene aftenflade, kan "Natholdet"s seere igen glæde sig til den daglige dosis af højlydt undren over dagens begivenheder - side om side med livets og mediebilledets små og store absurditeter.

- Jeg glæder mig helt vildt til at sende "Natholdet" igen, siger Anders Breinholt og fortsætter:

- Det gik forrygende godt med første sæson, og jo længere, vi kom ind i sæsonen, jo mere fandt vi ud af, hvad der virkede og ikke virkede - og den erfaring smider vi selvfølgelig ikke på gulvet. Derfor holder vi fast i de elementer, der virkede sidst. Der vil selvfølgelig være nye ideer og påfund undervejs, men overordnet er "Natholdet", som man kender det.

Adam Duvå Hall (th.) er også blandt medværterne i den nye sæson.

Nye medværter
i premiereugen
Hver aften kl. 23.00 forholder Anders Breinholt sig sammen med en medvært til dagens begivenheder i skæve indslag, og en række af "Natholdet"s faste medværter og en stribe af nye medværter har meldt sig under fanerne.

Således er alle medvær-ter i "Natholdet"s første uge i 2011 nye navne, idet Anders Breinholt i løbet af ugen får besøg af skuespilleren Anders W. Berthelsen, skuespilleren og tv-værten Christiane Schaumburg-Müller, filminstruktør Tomas Villum Jensen og politisk kommentator Michael Kristiansen.

Overskud, begavelse og kant
Også TV 2s programdirektør glæder sig til en ny sæson med "Natholdet". 

TV 2s programdirektør, Palle Strøm, glæder sig til den nye sæson af "Natholdet".

- "Natholdet" er helt igennem begavet, hyggeligt og stærkt underholdende. Vanedannende. Anders Breinholts blik på verden giver TV 2s sene flade det overskud, den begavelse og underfundige kant, som gør TV 2 til en moderne, vital tv-station. Man kan mærke, at Anders er en mand i superform. Han er skabt til late prime, og vi er stolte og glade for programmet, der er en central brik i vores strategi om at styrke timerne efter 22-NYHEDERNE, siger Palle Strøm og tilføjer:

- TV 2 igangsatte i efteråret 2010 en strategisk satsning på programfladen efter 22-NYHEDERNE med det formål at øge TV 2-seningen, og det lykkedes til fulde – især blandt de 21-50-årige.

I tidsrummet klokken 22.30-23.40 øgede TV 2 antallet af 21-50-årige seere med godt 20 procent i forhold til efteråret 2009. I tidsrummet, hvor TV 2 sendte "Natholdet", voksede antallet af TV 2-seere i denne aldersgruppe med over 30 procent.

Kolossal succes på Facebook
Også digitalt har "Natholdet" opnået stor og hurtig succes. På blot et par uger rundede programmet sine første 30.000 Facebook-fans, og kort før premieren på anden sæson ligger tallet på 75.000 medlemmer.

Alle disse fans af "Natholdet" nyder godt af en særdeles aktiv Facebook-profil, hvor redaktionen dagligt deler ud af tanker og overvejelser om programmet, lægger indslag ud fra aftenens programmer og jævnligt uploader klip, som ikke har fundet vej til tv-skærmen.

Brugerne inviteres også til at fodre redaktionen med ideer til programmerne, så "Natholdet" har med sin Facebook-profil og Youtube-kanal virkelig taget begrebet interaktivitet alvorligt.

Se trailer for "Natholdet" her.

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}