Tv-seningen uge 35: Stærk lørdagsunderholdning

04. september 2013;
Af: TV 2 Kommunikation

Med det nye lørdagstilbud, ”Rundt på gulvet”, sørgede TV 2 for underholdning i topklasse for hele familien.

Premieren på "Rundt på gulvet" bød på gode grin og ægte improvisation. (Foto: TV 2)

Der var premiere på den nye lørdagsunderholdning ”Rundt på gulvet” lørdag aften, og sammen med flere af Danmarks sjoveste mennesker grinede 604.000 seere med.

Blandt de 20-60-årige var seertallet 381.000, og dermed var "Rundt på gulvet" ugens mest sete program i denne aldersgruppe.

Værten Lars Hjortshøj kastede den faste trup bestående af Andreas Bo, Niels Olsen, Christian Fuhlendorff, Lise Baastrup samt to særlige gæster ud i helt uforudsigelige og skæve improvisationslege, og aftenen bød på gode grin og ægte improvisation. 

Læs mere om seertallet på TV 2s nye lørdagsunderholdning her.

Årets ”Zulu Comedy Galla” sørgede for at slutte festivallen af med manér. (Foto: TV 2)

Zulu lukkede comedy-festivalen med manér
Også Zulu sørgede for gode grin, da comedy-festivalen fortsatte ugen ud på kanalen. Uge 35 blev kanalens tredje bedste nogensinde i målgruppen.

Der var premiere på både ”Tomgang” med blandt andre Mick Øgendahl og Rune Klan og den nye comedyserie ”SJIT Happens”. Serierne, der fulgte efter årets ”Zulu Comedy Galla”, sørgede for at slutte festivalen af med manér.

Selvom ”Zulu Comedy Galla” ikke helt nåede niveauet for de tidligere års rekorder, kunne Zulu være overordentligt tilfreds med de 290.000 seere, der grinede med.

Peter Tanev er vært i TV 2 Fris nye programserie "Tanev ude med snøren". (Foto: Carsten Andersen / TV 2)

Tanevs fiskeprogram kom godt fra start
Med premieren på ”Tanev ude med snøren” tirsdag tog vejrværten og lystfiskeren Peter Tanev rundt i landet for at fange fisk og finde frem til gode historier fra lokalmiljøet. Hele 44.000 seere så med, og det tangerede rekorden for det hidtil mest sete program på Fri.

På DR1 var der også premiere, og det var Thomas Blachmans ”Mentor”, der fik hårde ord og kun to stjerner med på vejen af blandt andre Berlingske:

- Det skulle være en slags ”X Factor” vendt på hovedet, men første aften med det nye talentshow ”Mentor” på DR1 var blottet for spænding. Der er ikke nok på spil, skriver Lars Rix fra Berlingske.

Med premieren kunne DR1 dog glæde sig over 646.000 seere, der valgte talentshowet fredag aften. Det var dog uden konkurrence fra TV 2s traditionsrige fredagsunderholdning ”Vild med dans”, der først har premiere 13. september.

----------

I tabellerne herunder sammenlægges seertallene for programmer, der samsendes på flere kanaler, f.eks. samtidig udsendelse af nyheder o.l. på TV 2 og TV 2 NEWS.

Top 20 - 20-60 år - uge 35 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Rundt på gulvet 381.000 40 2. DR1 Den store bagedyst 371.000 36 3. DR1 Mentor - afgørelsen 361.000 36 4. DR1 Danmark på prærien 356.000 35 5. DR1 Bonderøven 349.000 38 6. DR1 21 Søndag 333.000 24 7. DR1 Madmagasinet Bitz & Frisk 329.000 32 8. DR1 Kontant 326.000 28 9. DR1 80'erne tur-retur 323.000 27 10. DR1 Mentor 322.000 36 11. TV 2 Akut 24 309.000 24 12. TV 2 Morten og Peter - Er jeg da helt... 295.000 26 13. DR1 Penge 286.000 28 14. DR 1 Danmarks skønneste hjem 279.000 23 15. DR1 Læsø kalder 264.000 25 16. TV 2 Cleaner 258.000 19 17. DR1 Søren Ryge præsenterer 254.000 25 17. TV 2 Hvem vil være millionær? 254.000 24 19. Zulu Zulu Comedy Galla 2013 251.000 20 19. TV 2 I luv Jan 251.000 20

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 26. august - 1. september 2013 Kanal Alle seere Share i % 20-60 år Share i % TV 2 4 t 00 min 22 4 t 03 min 21 TV 2 Zulu 0 t 42 min 4 1 t 03 min 6 TV 2 Charlie 0 t 45 min 4 0 t 32 min 3 TV 2 FILM 0 t 04 min 0 0 t 06 min 1 TV 2 NEWS 0 t 42 min 4 0 t 41 min 4 TV 2 Fri 0 t 12 min 1 0 t 13 min 1 DR1 3 t 29 min 19 2 t 58 min 16 DR2 0 t 50 min 4 0 t 47 min 4 DR3 0 t 18 min 2 0 t 24 min 2 DR K 0 t 20 min 2 0 t 18 min 2 DR Ramasjang 0 t 20 min 2 0 t 12 min 1 DR Ultra 0 t 12 min 1 0 t 04 min 0 TV3 0 t 56 min 5 1 t 18 min 7 TV3+ 0 t 34 min 3 0 t 46 min 4 TV3 PULS 0 t 14 min 1 0 t 18 min 2 TV3 Sport 1 0 t 18 min 2 0 t 19 min 2 TV3 Sport 2 0 t 08 min 1 0 t 10 min 1 Kanal 4 0 t 22 min 2 0 t 29 min 3 Kanal 5 0 t 44 min 4 0 t 58 min 5 6'eren 0 t 16 min 1 0 t 20 min 2 7'eren 0 t 01 min 0 0 t 01 min 0 Discovery 0 t 11 min 1 0 t 17 min 1 TLC 0 t 08 min 1 0 t 08 min 1 MTV 0 t 06 min 1 0 t 06 min 1 VH1 0 t 01 min 0 0 t 02 min 0 Regional-tv 0 t 08 min 1 0 t 06 min 1 Eurosport 0 t 13 min 1 0 t 10 min 1 Canal9 0 t 11 min 1 0 t 11 min 1 Andre 2 t 10 min 12 1 t 56 min 10 I alt 18 t 35 min 100 18 t 55 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 35 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 TV AVISEN 21.00 / 21.30 628.000 32 2. TV 2 Regionalprogram 19.30 451.000 33 3. TV 2 NYHEDERNE 19.00 434.000 35 4. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.18 408.000 25 5. TV 2 NYHEDERNE 22.00 383.000 22 6. TV 2 Regionale nyheder 22.20 374.000 25 7. DR1 Vores vejr 18.55 357.000 33 8. DR1 Sporten 22.20 347.000 22 9. DR1 TV AVISEN 18.30 341.000 33 10. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 311.000 36 11. TV 2 Regionale nyheder 18.10 308.000 35 12. TV 2 NYHEDERNE 18.00 275.000 34 13. TV 2 Dit efterårsvejr 18.25 249.000 27 14. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-09.00 166.000 60 15. TV 2 NYHEDERNE 07.00-11.00 138.000 49 16. DR1 TV AVISEN 17.50 107.000 16 17. TV 2 NYHEDERNE 12.00 103.000 35 18. DR2 Deadline 22.30 98.000 7 19. TV 2 SportsNYHEDERNE 12.10 92.000 35 20. TV 2 Regionale nyheder 12.10 63.000 24 21. TV 2 NYHEDERNE 06.00-06.30 52.000 48 22. DR2 DR2 17:00 / 18:00 24.000 4 23. TV 2 NYHEDERNE 04.00-05.30 22.000 32 24. DR2 DR2 07:00 - DR2 11:00 16.000 5 25. DR2 DR2 12:00 - DR2 16:00 15.000 5

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 35 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 21 Søndag 781.000 34 2. DR1 Bonderøven 742.000 44 3. DR1 Mentor - afgørelsen 677.000 36 4. DR1 Den store bagedyst 667.000 36 5. DR1 Søren Ryge præsenterer 648.000 36 6. DR1 Danmark på prærien 647.000 37 7. DR1 Mentor 646.000 36 8. DR1 Læsø kalder 620.000 33 9. DR1 Madmagasinet Bitz & Frisk 608.000 33 10. DR1 80'erne tur-retur 606.000 30 11. TV 2 Rundt på gulvet 604.000 35 12. DR1 Kontant 602.000 30 13. DR1 På vinger over 587.000 27 14. DR1 Fodboldmagasinet 582.000 27 15. DR1 Penge 566.000 32 16. TV 2 Hvem vil være millionær? 541.000 29 17. DR1 Danmarks skønneste hjem 524.000 26 18. TV 2 Morten og Peter - Er jeg da helt... 491.000 26 19. DR1 Kriminalkommissær Barnaby 486.000 29 20. TV 2 Akut 24 481.000 23

 

 

De 20-60-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 20-60 år - i % Kanal Uge 35 2013 (til 1. september) TV 2 55,7 56,3 TV3-kanalerne 22,8 21,7 SBS Discovery Media 18,8 19,0 Viacom 1,2 1,1 Canal9 1,5 1,8

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 692.000 45 min.

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 35 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 14,6 40 TV/MIDT-VEST 13,4 48 TV SYD 11,6 40 TV 2/FYN 11,3 35 TV 2 ØSTJYLLAND 9,8 39 TV2/NORD 9,4 36 TV 2/ Lorry 6,2 21

 

 

Billede {0} af {1}