Tv-seningen uge 24: Kæmpe forskel på tv-hitlister

15. juni 2009;
Af: TV 2 Kommunikation

Der er en verden til forskel på ugens tv-hitlister, når man sammenligner 21-50-listen med top 20 blandt alle danskere.

Fra programserien "Vores første barn", som blev ugens tredjemest sete udsendelse blandt de 21-50-årige.

Uge 24 er et sjældent klart eksempel på, at der til tider er meget stor forskel på tv-seningen blandt de 21-50-årige og blandt alle danskere, hvor de ældres høje tv-sening tæller med.

På hitlisten blandt de 21-50-årige er TV 2 den dominerende kanal med 13 ud af 20 placeringer. Topscorer er filmen "Meet the Parents" og "Gordon Ramsays køkkenmareridt" - i øvrigt begge programmer, som har været sendt tidligere, men som alligevel opnåede meget flot seertilslutning.

Blandt de mest sete programmer i denne aldersgruppe var også TV 2s reportageserie "Vores første barn" på listens tredjeplads.

Samme program er imidlertid slet ikke at finde på hitlisten blandt alle danskere, hvor seertallet til "Vores første barn" på 531.000 giver en placering som nummer 21. Et godt eksempel på den store forskel i tv-kiggeriet blandt de forskellige målgrupper.

Ugens topscorer blandt alle danskere blev i øvrigt en genudsendelse fra DR1, "Hammerslag i Blokhus".

Uge 24 stod også i Le Mans' tegn, og det var især TV 2 SPORT - der sendte 22 timer fra løbet - som fik sine to bedste dage nogensinde, rekordseertal og sharegevinst på motorløbet. Kanalen fik i hele uge 24 en kommerciel seerandel blandt de 21-50-årige på 5,3 procent. Lørdag-søndag var denne andel helt oppe på 14,5 procent.

 

Top 20 - 21-50 år - uge 24 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Meet the Parents 323.000 34 2. TV 2 Gordon Ramsays køkkenmareridt 307.000 36 3. TV 2 Vores første barn 299.000 35 4. TV 2 Don't Tell the Bride 283.000 30 5. TV 2 Forbryderjagt 270.000 27 6. DR1 Kontant 268.000 27 7. TV 2 Dødens karteller 261.000 35 8. TV 2 Den hemmelige millionær 257.000 27 9. DR1 Penge 257.000 26 10. TV 2 Liebhaverne 255.000 31 11. TV 2 Passer passer piger 254.000 39 12. DR1 Hammerslag i Blokhus 251.000 28 13. TV 2 Skæbnedagen 250.000 26 14. TV 2 Lie to Me 249.000 30 15. DR1 Reddet af en elefant 242.000 27 16. TV 2 Den Store Klassefest 226.000 31 17. DR1 Jersild Live 215.000 23 18. DR1 Læger for livet 212.000 24 19. TV 2 Dit hjerte, mit hjerte 211.000 26 20. DR1 Horisont 208.000 23

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 8. - 14. juni 2009 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 6 t 01 min 29 6 t 14 min 29 TV 2 Zulu 0 t 31 min 2 0 t 48 min 4 TV 2 Charlie 0 t 46 min 4 0 t 28 min 2 TV 2 FILM 0 t 15 min 1 0 t 19 min 1 TV 2 NEWS 0 t 37 min 3 0 t 32 min 3 DR1 4 t 22 min 21 3 t 12 min 15 DR2 0 t 54 min 4 0 t 38 min 3 DR Update 0 t 05 min 0 0 t 06 min 0 TV3 0 t 59 min 5 1 t 27 min 7 TV3+ 0 t 30 min 2 0 t 47 min 4 TV3 PULS 0 t 15 min 1 0 t 22 min 2 Kanal 4 0 t 23 min 2 0 t 32 min 3 Kanal 5 0 t 37 min 3 0 t 56 min 4 6'eren 0 t 17 min 1 0 t 24 min 2 Discovery 0 t 17 min 1 0 t 25 min 2 TV 2 SPORT 0 t 36 min 3 0 t 43 min 3 Eurosport 0 t 18 min 1 0 t 15 min 1 Andre 3 t 21 min 17 3 t 08 min 16 I alt 21 t 04 min 100 21 t 16 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 24 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Regionalprogram 19.30 825.000 51 2. DR1 TV AVISEN 21.00 787.000 37 3. TV 2 NYHEDERNE 19.00 759.000 52 4. DR1 SportNyt 18.55 / 21.40 / 21.50 584.000 31 5. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og FINANS 553.000 29 6. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 517.000 51 7. TV 2 Regionale nyheder 22.20 515.000 29 8. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 504.000 50 9. TV 2 Regionale nyheder 18.10 / 18.20 468.000 50 10. DR1 TV AVISEN 18.30 462.000 37 11. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 439.000 32 12. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.35 322.000 21 13. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 178.000 60 14. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 168.000 32 15. TV 2 Regionale nyheder 16.10 159.000 33 16. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 140.000 44 17. TV 2 Regionale nyheder 12.10 134.000 43 18. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 105.000 29 19. DR2 Deadline 22.30 91.000 6 20. DR2 Deadline 17.00 72.000 11 21. DR2 DR2 Udland 66.000 4 22. DR1 DR Update 15.00 59.000 14 23. DR1 DR Update 12.00 37.000 11

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 24 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Hammerslag i Blokhus 880.000 41 2. DR1 Kontant 863.000 38 3. DR1 Penge 832.000 38 4. DR1 Reddet af en elefant 755.000 36 5. DR1 Horisont 751.000 36 6. DR1 Huset på Christianshavn 735.000 36 7. DR1 Jersild Live 719.000 33 8. DR1 Kriminalkommissær Barnaby 702.000 39 9. TV 2 Passer passer piger 699.000 40 10. DR1 21 Søndag 664.000 30 11. DR1 aHA! Award - Hella Joof 654.000 34 12. DR1 Tæt på dyrene i Kalahari-ørkenen 643.000 33 13. DR1 Den fantastiske planet 627.000 32 14. TV 2 Den hemmelige millionær 622.000 28 15. DR1 Ønskehaven 621.000 31 16. DR1 Læger for livet 617.000 29 17. TV 2 Den Store Klassefest 607.000 30 18. TV 2 Gordon Ramsays køkkenmareridt 586.000 28 19. TV 2 Meet the Parents 584.000 29 20. TV 2 Liebhaverne 581.000 28

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 24 2009 (til 14. juni) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 58,2 58,8 Viasat 18,9 20,2 SBS TV 14,1 15,1 Discovery 3,0 3,2 TV 2 SPORT 5,3 1,9 MTV 0,5 0,7

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Ugentlig og daglig kontaktflade for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Ugentlige kontakter Daglige kontakter TV 2 NEWS 1.481.000 672.000 DR Update 895.000 288.000

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 24 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 24,3 60 TV2/NORD 21,7 66 TV/MIDT-VEST 19,9 64 TV 2/FYN 19,0 58 TV 2 | ØSTJYLLAND 18,8 57 TV SYD 18,4 50 TV 2/ Lorry 13,3 39

Billede {0} af {1}