Tv-reklamer gav omgående respons – og lang effekt

11. november 2009;
Af: TV 2 Kommunikation

For Randers Tegl har tv-reklamer været en opmuntrende del af markedsføringen i 2009, og selskabet er klar til en drøftelse om tv-annoncering igen i 2010.

Randers Tegl-logoet, som blev mere kendt efter visning af reklamespots på TV 2.


Når mursten og tagsten præsenteres elegant og indbydende i en tv-reklame, er det noget, som danskere lægger mærke til – og noget, som øjeblikkeligt giver høj trafik på hjemmesiden, større selvværd i organisationen og flere ordrer.
 
Det er den klare konklusion for A/S Randers Tegl, som tidligere i 2009 gennemførte en reklamekampagne på TV 2, der præsenterede flotte bygninger og tage – og som inviterede seerne ind på hjemmesiden www.randerstegl.dk  til en virtuel test af mursten og tagsten på en villa eller virksomhed som deres egen.
 
- Trafikken på hjemmesiden steg omgående og hurtigt i minutterne efter tv-spottene, så der er ingen tvivl om effekten. Hertil kommer, at vi har fået megen positiv respons for tv-reklamen, siger marketingdirektør Peter Kalmar, A/S Randers Tegl.
 
Nye ordrer - og to værdifulde sideeffekter
Ud over en positiv effekt i markedet var der to værdifulde sideeffekter af tv-reklamen: 1) En positiv indflydelse på de ansattes team-spirit i hele Randers Tegl-organisationen - både på konsulentsiden og hos medarbejderne ude på teglværkerne. 2) En lang række positive tilkendegivelser fra forhandlere og deres medarbejdere samt fra håndværksmestre.

På Randers Tegls hjemmeside kan man virtuelt ændre facadesten og tagsten på villaer og andre ejendomme, så man kan få indtryk af, hvordan forskellige sten passer til et hus, der ligner ens eget.

Peter Kalmar er sikker på, at tv-reklamen også har givet nye ordrer, selv om det nogle gange kan være svært at henføre ordrer direkte til visningen af et tv-spot.
 
Et eksempel på en ekstra ordre var en byggesag på en mellemstor fabriksbygning, hvor en virksomhed tidligere havde spurgt på en relativt bilig løsning. Efter at have se tv-reklamen fra Randers Tegl mødte virksomhedsejeren imidlertid op på sin loka-le trælast og efterspurgte en helt speciel sten fra Randers Tegl. Her fik han forevist en prøvetavle på en særlig blådæmpet, blødstrøget facadesten,
der ligger i den dyreste ende af Randers Tegls murstens-sortiment.
 
Herefter var svaret fra virksomhedsejeren klart: ”Det skal være den! Den sætter du bare i ordre”, beordrede direktøren, hvorefter der blev bestilt 70.000 stk. af den pågældende sten til levering cirka en måned senere.
 
- Og så er der nogen, der siger, at effekten af tv-reklame er svær at måle. De kan bare spørge os, siger Asbjørn Thomsen, indehaver af Asbjørn Kommunikation, der er bureau for A/S Randers Tegl, med et smil.
 
Slagkraftigt medie med suveræn branding-effekt
Marketingdirektør Peter Kalmar mener, at Randers Tegl fik mange visninger for sin tv-investering, og han er klar til en drøftelse om mere tv-annoncering i 2010.
 
- Vi skal ud og dække hele Danmark, og her er tv et stærkt og meget slagkraftigt medie med en suveræn branding-effekt. Samtidig har tv-spots lang effekt – den markedsføring, vi ser på tv, holder længere i vores bevidsthed, siger Peter Kalmar.
 
Hovedsæde i Aalborg
Randers Tegl, der har hovedsæde i Aalborg, er en salgsorganisation for otte moderne teglværker i Danmark og Tyskland med et komplet teglsortiment inden for både mursten og teglsten. A/S Randers Tegl, der har cirka 40 ansatte, varetager rådgivning, markedsføring og salg på det danske marked, mens teglværkerne samlet set beskæftiger omkring 300 medarbejdere.
 
Randers Tegl er en af Nordeuropas store teglproducenter og er leverandør til byggebranchen i hele Skandinavien og Tyskland af produkter af høj kvalitet fra det største og mest varierede tegl-program i Nordeuropa.

---------------------------------------------

Se tv-spottet fra A/S Randers Tegl her.

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}