TV 2 styrker PLAY-forretningen

TV 2s kommercielle direktør Flemming Rasmussen er pr. 1. september udnævnt til viceadministrerende direktør. (Fotos: Miklos Szabo / TV 2)

TV 2 Betalings-tv øger fokus på partnerskaber, og TV 2 Reklamesalg styrker den tværgående digitale rådgivning af annoncørerne.

TV 2 accelererer nu PLAY-forretningen yderligere med en styrkelse af den kommercielle organisation. TV 2s kommercielle direktør, Flemming Rasmussen, der pr. 1. september udnævnes til viceadministrerende direktør, skal stå i spidsen for en ny og tværgående strategisk ledergruppe, der skal sætte yderligere kraft bag TV 2s mange koncernstrategiske udviklingsprojekter og den digitale vækststrategi. I forlængelse af det udvidede ansvarsområde gennemføres en organisationsændring i TV 2 Betalings-tv og TV 2 Reklamesalg.

- Organisationsændringerne skal sætte yderligere fart og vægt bag vores kommercielle strategi, hvor ambitionen er, at den digitale forretning inkl. abonnementsomsætningen på TV 2 PLAY ved udgangen af 2021 udgør over 25 procent af TV 2s samlede koncernomsætning. Ændringerne styrker det digitale ledelsesniveau og gør os endnu stærkere i forhold til at kunne indfri vores høje kommercielle ambitioner på det digitale salg - i særdeleshed PLAY, siger Flemming Rasmussen.

Salgsdirektør for TV 2 Betalings-tv, Stig Møller Christensen.

Betalings-tv: Styrkelse af PLAY-salget
TV 2 Betalings-tv har ansvaret for TV 2s voksende abonnementsomsætning på godt 1,5 milliarder kroner, der kommer fra både det traditionelle salg af tv-kanaler til tv-distributører og fra salget af TV 2 PLAY, der driver væksten i abonnementsforretningen. Nu styrker afdelingen indsatsen med et øget fokus på TV 2 PLAY i de tværgående partnerskaber, hvor der både kan indgå traditionelle og digitale tv-produkter.

- TV 2 PLAY er i rivende udvikling og vækst, og det momentum skal vi udnytte til at sætte endnu mere fart på omsætningsvæksten og vores samlede distribution, både i vores egen værdikæde og via partnere. Det gør vi med en ny og mere tværgående organisation, hvor vi styrker holdet med to dedikerede enheder – én med ansvaret for vores DtC-forretning (Direct to Consumer) og én med ansvaret for vores BtB-forretning (Business to Business). Begge enheder får øget ledelseskraft og sammen med TV 2s kundecenter, Customer Operations, udgør de det nye TV 2 Betalings-tv, forklarer salgsdirektør Stig Møller Christensen.

Med ændringen bliver Rikke Buus Dahl salgschef for PLAY BtB & Partnersalg, mens salgschef Klaus Andersen har ansvaret for PLAY DtC.

Salgsdirektør for TV 2 Reklamesalg, Peter Olafsson.

Reklamesalg: Digitalt kvantespring
TV 2 Reklamesalg, der har ansvaret for TV 2s reklameforretning på knap 1,3 milliarder kroner årligt, styrker også organisationen for at accelerere salget og udviklingen af tværgående digitale løsninger til kunderne. Det digitale reklamemarked er i rivende udvikling, og målet er, at den samlede digitale reklameomsætning øges med samme høje vækstrater som den digitale abonnementsomsætning i de kommende år.

- Vi skal være en endnu stærkere og tættere sparringspartner i forhold til annoncørerne, som i stigende grad selv står for det digitale medieindkøb. Addressable TV, der jo er vores premium reklameprodukt på TV 2 PLAY, er et godt eksempel på et af de produkter, der vil fylde mere. Her får kunderne helt nye muligheder for at ramme specifikke målgrupper, og TV 2 skal være frontløberen med de højeste standarder i forhold til både kvalitet, brand safety, effektdokumentation og transparens, siger salgsdirektør for TV 2 Reklamesalg, Peter Olafsson, der vil stå i spidsen for den digitale mission i afdelingen.

Fremover vil den traditionelle reklameforretning og den digitale reklameforretning blive sidestillet som to lige store forretningsprioriteter. Kernen i den nye salgsorganisation vil bestå af to forretningsenheder, der skal arbejde tæt sammen blandt andet om udvikling og salg af Addressable TV.

Rolf Mikkelsen får som salgschef ansvaret for den traditionelle tv-forretning, mens de øvrige digitale områder, Display-salg, Programmatic salg, Direkte salg og Branded Content-salg, samles i en ny digital enhed, hvor Kenneth Brenøe bliver salgschef med ansvaret for den digitale reklameforretning.