TV 2: Mere transparens i medieindkøbet

Salgsdirektør Peter Olafsson præsenterede TV 2s nye dashboard på et velbesøgt Media Talk 2016. (Foto: TV 2)

Salgsdirektør Peter Olafsson præsenterede TV 2s nye dashboard på et velbesøgt Media Talk 2016. (Foto: TV 2)

26. november 2015;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 lancerer et nyt dashboard, hvor kunderne kan følge deres kampagneeffekt realtime. Dashboardet sætter en ny standard for overblikket og gennemsigtigheden i medie-indkøbet.

Blandt nyhederne på TV 2s årlige Media Talk, der blev afholdt torsdag 26. november i København, var et helt nyudviklet dashboard, der sætter en ny standard for annoncørenes mulighed for at følge og justere deres kampagne på tværs af medier. Fra 2016 vil der også være bedre muligheder for at agere på baggrund af viden fra dashboardet. Man vil f.eks. som tv-annoncør på TV 2 kunne skifte spot eller budskab fra dag til dag.

- Det handler om, at vi gerne vil give annoncøren mulighed for at overskue og justere kampagnen, mens den kører – på tværs af platforme inklusive tv. Med det nye dashboard får vores kunder ganske enkelt et bedre overblik og mere styring af kampagnen – realtime, siger Peter Olafsson, salgsdirektør på TV 2.

I dashboardet kan annoncørerne sammenligne de forskellige mediers performance og få et hurtigt overblik over kampagnen. Via det nye værktøj synliggøres de enkelte mediers bidrag til kampagneeffekten.

Udviklet i samarbejde med mediebureauer
TV 2s nye dashboard er udviklet i tæt samarbejde med samtlige af de største mediebureau-netværk, som også vil stå for den løbende drift og vedligeholdelse. Dashboardet kan videreudvikles og skræddersyes yderligere til hver enkelt annoncør.

- Det er et dashboard, som tager højde for den transformation, vi, annoncørerne og markedet generelt står midt i. Et dashboard, der med en let og tilgængelig form sikrer den transparens, vi ønsker at skabe i markedet. Og sidst, men ikke mindst, er det et dashboard, der aflæser aktivitet og effekt realtime - på tværs af medier, og herunder selvfølgelig også tv-mediet, siger Peter Olafsson.

I branchen er der opbakning til arbejdet med at gøre medieindkøbet mere transparent og fleksibelt.

- TV 2 er langt fremme med dette initiativ. Jeg har ikke set et tilsvarende initiativ i Danmark eller Norden før, og vi bakker op om, at TV 2 giver annoncørerne endnu bedre adgang til at få det optimale overblik over og styring af deres kampagner, siger Mads Bredal, CEO Dentsu Aegis Network i Danmark.

Læs også:
TV 2 indfører fælles reklamevaluta på tværs af platforme

TV 2 tester skræddersyede reklameblokke på PLAY

Billede {0} af {1}