Stor interesse for tvillingedåben

15. april 2011;
Af: TV 2 Kommunikation

1,1 mio. seere så med, da de kongelige tvillinger fik deres navne – langt de fleste valgte TV 2s dækning.

Danskerne trodsede det flotte vejr og valgte i stort tal tv-skærmen, da der torsdag eftermiddag var tvillingedåb i Holmens kirke.

1,1 mio. danskere så nemlig med, da de kongelige tvillinger fik deres navne, og dermed var danskernes sening på TV 2 og DR1 i går ved 16-tiden cirka syv gange højere end på en almindelig torsdag eftermiddag.

Langt de fleste seere foretrak TV 2s dækning. Under dåbstransmissionen var der i gennemsnit 681.000 seere på TV 2, mens 389.000 danskere fulgte DR1.

Den ene af TV 2s værter på dåbsdagen, Jes Dorph-Petersen, siger:

- Jeg håber, at Natasja og jeg fik skabt en god stemning i vores studie og hos danskerne. Og så hjælper det altid, når vi er omgivet af fagfolk, der virkelig ved, hvad de taler om, siger nyhedsværten med et smil.


Danskerne skal med til fest
Danskernes valg af dåbs-kanal glæder TV 2|NYHEDERNEs event- og udviklingschef, Ulla Pors Nielsen, som også lægger vægt på kanalens veloplagte og velinformerede hold af værter og eksperter. Hun tilføjer:

- En kongelig dåb er en fest for kongehuset, og på TV 2 gør vi alt, hvad vi kan for at sikre, at danskerne kommer med til fest og oplever det store fællesskab, der er tale om. Det skete bl.a. med bistand fra TV 2s medievært under dåben, Karen-Helene Hjorth, der fulgte danskernes kommentarer på nettet og mobiltelefonen. Med Karen-Helenes hjælp lykkedes det at folde danskernes engagement ud på skærmen, siger Ulla Pors Nielsen.

Set over hele den periode, hvor både TV 2 og DR1 samtidig sendte tvillingedåb (klokken 12.10-17.54), var der i gennemsnit 453.000 seere på TV 2 og 227.000 seere på DR1.

Begge kanaler sendte torsdag aften et program med højdepunkter fra tvillingedåben, og også her var TV 2s program det mest sete med 517.000 seere.

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}