Markant vækst i brugen af levende billeder på tv2.dk

Udviklingen i antal startede web-tv-visninger på tv2.dk med januar 2014 som udgangspunkt (indeks 100). (Kilde: TV 2 Analyse)

Mere end to millioner danskere besøger hver måned tv2.dk, og TV 2s øgede brug af levende billeder er populær blandt brugerne.

Danskernes brug af levende billeder på tværs af platforme er i kraftig vækst, og TV 2 har de seneste år skruet voldsomt op for brugen af de levende billeder som et led i mediehusets digitale strategi. Det har brugerne taget godt imod, bl.a. på tv2.dk hvor udviklingen i antal startede web-tv-visninger er mere end fordoblet hen over de seneste to år. November 2015 var det foreløbige højdepunkt – her var der mere end tre gange så mange web-tv-visninger, som i januar 2014. Både november og januar 2015 peaker, og det er især på grund af terror-angrebene i Paris. I januar 2015 er det desuden 'Bitz' store kur', der trækker mange visninger.

- Levende billeder har højeste prioritet i TV 2s digitale strategi, så det er glædeligt at vi lykkedes med at vokse voldsomt på området i 2015. Vi forventer en fortsat høj vækst i de kommende år, hvor vi skal have mere af TV 2s indhold ud at leve på alle vores platforme. Særligt på mobilen oplever vi en stor fremgang, siger Søren Dietrichsen, der er konstitueret digital chef på TV 2, og fortsætter:

- Vi udvikler både på teknik og redaktionelt indhold. I 2016 har vi eksempelvis planer om lancering af nye videoformater.

Tv2.dk havde ved den seneste officielle FDIM-måling (oktober 2015) 2.266.642 brugere.
 
Relancering af tv2.dk godt i gang
Tv2.dk tog sidste år hul på en større relancering, hvor først sport.tv2.dk og siden underholdning.tv2.dk, livsstil.tv2.dk og senest nyheder.tv2.dk blev relanceret for at forbedre brugeroplevelsen på tværs af tv2.dk og TV 2s mobile apps i tæt sammenhæng med resten af TV 2s platforme. I løbet af de kommende måneder relanceres de sidste dele af tv2.dk inkl. forsiden.

Læs mere her.

Læs også:
TV 2s apps runder 1 milliard besøg