David Trads bliver vært på tv2.dks politiske magasin

"Hos David Trads" er et nyt magasinprogram på tv2.dk om politik og samfund.

David Trads bliver redaktør og vært på et nyt magasinprogram på tv2.dk om politik og samfund.

Den 46-årige journalist, forfatter og tidligere chefredaktør på Information og Nyhedsavisen, David Trads, bliver fra 1. marts vært og redaktør på et nyt magasin om politik og samfund på tv2.dk, ”Hos David Trads”.

I det nye magasin om politik og samfund på tv2.dk vil David Trads gennem ugen have gæster og levere tv-formater om den aktuelle samfundsdebat, der optager danskerne.

- David Trads vil i markant og særdeles synlig grad kunne præge både den digitale kommunikation og den retning, vi ser web-tv bevæge sig på TV 2. Det handler om personlighed, om at turde have kant og at kunne arbejde med helt åbne formater. Her vil du kunne opleve både de korte indslag, de interaktive formater med brugerne i stedet for den traditionelle chat og de helt lange samtaleformater uden bagkant, siger TV 2s nyudnævnte digitale chef, Peter Brüchmann.

Kombinerer Trads' tre store interesser
David Trads, der senest har været ansvarlig for produktion og indholdsudvikling i Metro International, vil også skrive analyser og kommentarer på tv2.dk og deltage i TV 2s øvrige digitale formater.

- Jeg glæder mig kolossalt til at begynde på tv2.dk, idet mit kommende arbejde kombinerer tre store interesser: Politik, debat og nye måder at kommunikere på. Det bliver fantastisk at få muligheden for at udvikle det første politiske magasin på web – og jeg er i den grad inspireret af lignende formater, som jeg har fulgt i USA, hvor jeg boede indtil årsskiftet. Sammen med tv2.dks dygtige folk vil vi prøve formaterne af og forhåbentlig ramme et indhold, som brugerne vil holde af og efterspørge, siger David Trads.

Tv2.dk satser på flere formater på web-tv inden for andre af TV 2s kerneområder.

- Vi har masser af unikt tv-indhold, som vores web-tv redaktion under ledelse af Jacob Bendixen har rigtig godt styr på. Nu føjer vi helt nye sider til den digitale journalistik og flytter web-tv fra generelt at være 30 sekunders klip til at bringe en helt ny væsentlighed, siger Peter Brüchmann, der forventer, at sport vil være det næste satsningsområde efter de politiske magasiner.