På Media Talk 2018 præsenterede TV 2 de kommercielle tiltag, der skal udfordre de globale konkurrenter på både pris og kvalitet.
Onsdag 22. november havde TV 2 samlet kunder og samarbejdspartnere til mediehusets årlige Media Talk, der ud over en status på det kommercielle marked kigger frem mod TV 2s tilbud til annoncørerne i 2018.
TV 2s kommercielle direktør Flemming Rasmussen indledte arrangementet med at slå fast, at TV 2 er langt fremme i sin digitale transformation – så langt, at TV 2 ikke længere tænker den digitale forretning som noget, der er adskilt fra den traditionelle forretning:
- Al indholdsudvikling og alle kommercielle produkter tænkes på tværs af platforme og kanaler og på tværs af hele forretningen. For os er det blevet en helt naturlig forudsætning, at vores digitale forretningsmodeller er på plads, og at de bygger bro til vores traditionelle forretning. Dette betyder helt enkelt, at vi tjener de penge, vi skal, uanset hvordan vores seere eller brugere tilgår vores indhold, og det er netop forudsætningen for, at vi fortsat kan investere massivt i dansk kvalitetsindhold, sagde Flemming Rasmussen.
Og netop det danske kvalitetsindhold er det, der adskiller TV 2 fra de globale konkurrenter. Og så er hastigheden i udviklingen også helt afgørende i forhold til konkurrencen.
- Det stærke danske indhold er uden tvivl vores vigtigste våben i kampen om danskernes tid og penge i et marked, som er mere digitalt og mere konkurrencepræget end nogensinde. Med den markedsudvikling, vi ser lige nu, er vi samtidig tvunget til konstant at udvikle og transformere forretningen - og helst være et skridt foran konkurrenterne hele tiden, sagde Flemming Rasmussen.
TV 2s digitale forretningsområder er de seneste tre år vokset med 25 procent om året, og ambitionen er, at væksten skal fortsætte i samme høje tempo i de kommende år.
- I et marked, hvor vanerne ændres så hurtigt, betyder hastigheden i forretningsudviklingen naturligvis meget, og derfor måler vi os selv på hastigheden i vores omstilling. Hvis vi holder fast i en udvikling, hvor vi vokser 25 procent om året på tværs af de digitale forretningsområder, så tror vi på, at vi slår markedet, sagde Flemming Rasmussen.
Ifølge TV 2s kommercielle direktør er det bl.a. satsningen på de målrettede reklamer på TV 2 PLAY, der skal gøre det muligt at nå det ambitiøse mål om 25 procents årlig, digital vækst.
TV 2 lancerede første del af Addressable TV-satsningen i slutningen af 2016 i form af målrettede reklamer i live-seningen på TV 2 PLAY. Anden del blev lanceret i september i år, hvor brugerne nu har muligheden for at købe adgang til TV 2 PLAY til en reduceret pris, mod at der til gengæld vises en kort reklameblok foran on demand-indholdet på tjenesten.
- På TV 2 PLAY har vi netop rundet 350.000 abonnementer – eller det der svarer til mere end 700.000 brugere. Nu har vi på begge PLAY-varianter et reklameprodukt, der både er markant billigere og markant bedre kvalitet, end det, annoncørerne kan købe på de globale platforme – her smelter tv og digital for alvor sammen med det bedste fra de to verdener. Vi mærker allerede en stor efterspørgsel efter produktet, og vi tror på, at Addressable TV bliver meget stort i Danmark, sagde Flemming Rasmussen.
Læs også: