Charlie klar til et overflødighedshorn af gode tilbud i 2011

TV 2 Charlie udvider sendetiden med 1.500 timer og introducerer nye programgenrer til den voksende skare af Charlie-seere. Programchef Maiken Wexø lover ”meget mere Charlie” i det nye år.

Programchef Maiken Wexø, TV 2 Networks. (Foto: Lars H / TV 2)


TV 2 Charlie er en af de mest fremgangsrige tv-kanaler i de senere år og er nu vokset til at være Danmarks sjettestørste kanal. I forlængelse af den succes skruer TV 2 Charlie op for den gedigne underholdning og de gode grin i det nye år. Med 1.500 flere timers tv om året og udvidelse med nye programgen-rer tager Charlie sit voksne publikum seriøst og lover ”meget mere Charlie”.

Vil gøre noget ekstra for seerne
Hvorfor er det overhovedet nødvendigt at tilbyde mere sendetid? Det går allerede godt for TV 2 Charlie?

- På TV 2 Charlie vil vi gerne gøre noget ekstra for vores seere for at vise, at vi tager dem alvorligt. Charlies seere er meget trofaste, og de er samtidig overset af de fleste øvrige tv-kanaler, hvor der er en tendens til at jagte det trendsættende og det unge, siger programchef Maiken Wexø, TV 2 Networks, og fortsætter:

- Efter nytår begynder TV 2 Charlie at sende allerede fra klokken otte om morgenen. Der er masser af danskere, der har mulighed for og gerne vil se fjernsyn om morgenen og om formiddagen, og TV 2 Charlie vil gerne være med til at skabe hygge i de danske stuer fra tidlig morgen. Morgen- og formiddagsfladen er et sted, hvor vi kan præsentere nye og kendte serier, og vi viser blandt andet ”Skadestuen i Holby”, som er en af de mest succesrige serier i britisk tv i nyere tid.

Fra sketchshowet "Store Stygge Ulf Show", der er et af de nye Charlie-programmer i 2011. (Foto: Per Janus Sørensen / TV 2)


Men er ”meget mere Charlie” ensbetydende med mange flere udenlandske serier på Charlie?
- ”Meget mere Charlie” bliver et overflødighedshorn af gamle kendinge og nye, spændende tiltag. Det er både udvidelse af sendetiden og flere danske programmer, bl.a. en introduktion af nye genrer, så Charlie får sit helt eget sketchshow, ”Store Stygge Ulf Show”, med Ulf Pilgaard i front, siger Maiken Wexø og fortsætter:

- Vi ved, at TV 2 Charlies seere har masser af humor, og derfor skruer vi op for humoren på Charlie. Samtidig er Charlie i gang med at udvikle en ny, dansk komedieserie, som bliver vist allerede i efteråret 2011. Jeg kan ikke sige så meget endnu, men det tegner meget lovende og kan blive banebrydende for Charlie.

Portrætter af de største komikerensembler
Overflødighedshornet på TV 2 Charlie betyder også nye tiltag som ”De bedste grin”, hvor Jarl Friis-Mikkelsen er vært for en række portrætprogrammer med nogle af landets mest folkekære komikerensembler som f.eks. Linie 3, Finn Nørbygaard og Jacob Haugaard samt Monrad og Rislund.

Keld Heick er vært for "Top Charlie" - og for nyskabelsen "Top Charlie i PARKEN". (Foto: Per Arnesen / TV 2)


Desuden vil mange af de gode Charlie-kendinge som ”Talkshowet Meyerheim”, ”Spørg Charlie” og ”Hvem kender hvem?” også være en del af ”meget mere Charlie”. Og hele kanalen får oven i købet ny indpakning i form af et nyt on-air design, som kan ses på skærmen første gang 1. januar 2011.

Meget mere dansktop
At Charlies hjerte banker varmt for dansktoppen, er der ingen tvivl om. Og musikgenren, som lever i bedste velgående og oplever stigende popularitet, får endnu mere hjerterum i det nye år, hvor der blandt andet sættes fokus på dansktoppen med en temauge sidst i januar 2011. Temaugen kulminerer med sæsonpremieren med den nye sæson af de populære musik-programmer ”Top Charlie”. Som tidligere omtalt (link til pressemeddelelsen) står TV 2 Charlie bag en ny stor event, ”Top Charlie i PARKEN”, lørdag 14. maj 2011, som man allerede nu kan købe billetter til.

Hvad giver dansktoppen sin berettigelse på Charlie?
- Da Charlie gik i luften for seks år siden, havde dansktoppen stort set ikke noget sted at være, så Charlie tog den til sig. Dansktoppen spreder god stemning og hygge, og det er også Charlies fornemmeste opgave, så vi er et godt match, siger Maiken Wexø og fortsætter:

- Vi har givet dansktoppen et hjemsted, fordi der er rigtig mange mennesker, der holder af det. Charlie laver ofte de programmer, som mange savner på andre danske tv-kanaler. Der er en tendens til, at alle halser efter det unge og det hippe, og her går Charlie imod strømmen. Vi tror på det modne og det gedigne.

Adgang til store komikere
- Det betyder for eksempel også, at Charlie har adgang til en kæmpe masse af komisk talent, som ikke bliver brugt, fordi alle er så fokuserede på de unge. Og det betyder, at vores overflødighedshorn i det nye år vil omfatte programmer om og med nogle af de største danske komiske talenter. Heri ligger Charlies store succes, siger Wexø, som samtidig spår, at voksne, modne mennesker i fremtiden får højere kommerciel værdi, fordi der ligger en meget købestærk og bevidst gruppe hér.

Ulf Pilgaard er en af de store danske komikere, som TV 2 Charlie er begejstret for at kunne præsentere i 2011. (Foto: Per Janus Sørensen / TV 2)

Nogen vil hævde, at Charlie mangler kant ved at fokusere på underholdning og det gode grin?
- Charlie skal ikke nødvendigvis have kant, og det er netop fordelen ved at være en nichekanal. Vi behøver ikke være brede og tilbyde alle programgenrer, men kan netop fokusere på den gedigne underholdning og de gode grin. Det er det, Charlie er god til – og som Charlies seere forventer af kanalen. Når man vil have den slags tv, kigger man på Charlie. Men det er selvfølgelig ikke ensbetydende med, at Charlies seere ikke ser nyheder. De får dem bare andre steder.”

Charlies målgruppe er officielt 50 år+ men hvem gemmer sig bag den definition?
- Når vi tænker på seere til vores kommende programmer, så tænker vi faktisk aldrig alder. Vi tænker på, hvad der interesserer vores seere. De typiske Charlie-seere er et ægtepar, som bor uden for storbyen, og som sætter de nære relationer, børn og børnebørn højt, og som følger med i tilbuddene i lokalmiljøet. TV 2 Charlie står bl.a. stærkt uden for storbyerne, og vi oplever jævnligt, at TV 2 Charlie er den tredjemest populære kanal efter TV 2 og DR1 forskellige steder i landet, siger Maiken Wexø.

- Når vores seere følger med på TV 2 Char-lie, vil de bare slappe af og underholdes. Det skal være folkeligt og hyggeligt, og Charlies seere gider ikke bøvl, når de ser fjernsyn. Seerne vil gerne sidde og slappe af med god underholdning, og det bliver der nu endnu større mulighed for i det nye år med ”meget mere Charlie”, siger Maiken Wexø.

---------------------

Se trailer for "Meget mere Charlie" her.

Læs mere om nye tiltag og populære kendinge på TV 2 Charlie her.

Læs om TV 2 Charlies nye on air-design her.