Charlie giver reklamer til velgørenhed – ogekstra god mavefornemmelse hos annoncører

TV 2 Charlie præsenterer et nyskabende koncept, ”Charlie Charity”, hvor kanalen støtter tre organisationer med reklametid, når annoncører vælger TV 2 Charlie.

Salgsdirektør Peter Olafsson, TV 2 TV Salg. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)


Når TV 2 Charlie i det nye år viser annoncørernes kampagner på kanalen, giver det samtidig gratis reklameplads til tre organisationer inden for sygdomsbekæmpelse og velgørenhed. Det sker i et nyskabende koncept, der har fået navnet ”Charlie Charity”.

Når en annoncør køber en reklamekampagne på Danmarks sjettestørste kanal, TV 2 Charlie, giver TV 2 15 procent oven i kampagneprisen til reklamevisning til enten Hjerteforeningen, Kræftens Bekæmpelse eller Red Barnet – efter annoncørens valg. Organisationen kan bruge midlerne til visning af egne reklamespots i løbet af 2011.

- Vi oplever i stigende grad, at annoncører har fokus på samfundsansvarlighed og en social profil, og med ”Charlie Charity” giver vi disse annoncører mulighed for både at gennemføre effektive reklamekampagner og via TV 2 Charlie støtte en navngiven organisation til at opnå endnu større synlighed, siger salgsdirektør Peter Olafsson, TV 2 TV Salg.

Programchef Maiken Wexø, TV 2 Networks. (Foto: Lars H / TV 2)

Værdier passer perfekt til Charlie
På TV 2 Networks finder programchef Maiken Wexø det helt naturligt, at netop TV 2 Charlie bliver kanalen, hvor TV 2 ”topper” annoncørernes kampagner med 15 procent til kampagner for velgørenhed eller sygdomsbekæmpelse.

- De nære relationer, omsorg og ansvarlighed er værdier, som kendetegner både TV 2 Charlie og kanalens voksende seerskare. Både seere, programmer og annoncører kan være stolte, når TV 2 Charlie støtter velgørenhed i kraft af annoncørernes kampagner på kanalen, siger Maiken Wexø.

Programchefen har stået i spidsen for et TV 2 Charlie, som i 2011 kendetegnes af overskriften ”Meget mere Charlie”. Kanalen udvider sendetiden med cirka 1.500 timer og introducerer ligeledes nye genrer i løbet af året, bl.a. et nyt sketchshow med en af dansk komiks grand old men, Ulf Pilgaard.

Større synlighed til organisationer
Hos de tre organisationer, som har udsigt til endnu større synlighed, bliver TV 2 Charlies initiativ naturligvis mødt med tilfredshed.

- Samarbejdet med TV 2 Charlie er en enestående mulighed for Hjerteforeningen. Aftalen betyder, at vores oplysningskampagner kan nå endnu bedre ud til de mange danskere, der lever med en hjertekarsygdom eller er i fare for at få én, siger administrerende direktør Inge Vestbo, Hjerteforeningen.

- Målgruppesammenfaldet mellem TV 2 Charlie og Kræftens Bekæmpelses medlemmer, lotterispillere og primære bidragsydere er tæt på optimalt. Derfor er TV 2 Charlies initiativ en meget velkommen håndsrækning til at forstærke vores kommunikation og fundraising-indsats over for vores kernemålgrupper, siger  marketingchef Poul Møller, Kræftens Bekæmpelse.

- Vi er i Red Barnet rigtig glade for den indgåede aftale med TV 2 Charlie. Vi får mulighed for at nå ud til rigtig mange mennesker og give dem mulighed for at støtte op om Red Barnets arbejde for udsatte børn i Danmark og resten af verden, siger Fundraising Chef Anne Frimodt-Møller, Red Barnet.