Tilfredsstillende halvårsresultat – TV 2 Play mest sete streamingtjeneste

Foto: TV 2

Foto: TV 2

27. august 2025
Af: TV 2 Kommunikation
TV 2 Play er fortsat den mest sete streamingtjeneste i Danmark, og TV 2 leverer lønsom vækst i en usikker tid.

I et halvår med både international uro og uforudsigelighed, sportsfællesskaber og underholdning, der begejstrer, er danskerne fortsat solidt til stede på TV 2s platforme for at følge med, samle sig og holde sig opdateret.

- TV 2 har haft et godt halvår i et svært marked. TV 2 Play er fortsat danskernes foretrukne streamingtjeneste, og vi lander et tilfredsstillende økonomisk resultat med en solid vækst i omsætningen. Men vi ser også en nedadgående tendens i den traditionelle reklameomsætning samtidig med, at vi skal hente væksten på et streamingmarked med intensiveret konkurrence, siger TV 2s finansdirektør, Jakob Fink, og fortsætter:

- Det er med andre ord blevet sværere både at få nye Play-abonnenter ind og at fastholde dem, samtidig med at det digitale salg skal kompensere for faldet i den traditionelle forretning. Det kræver fortsatte investeringer i både dansk kvalitetsindhold og i den teknologi, der skal bringe os videre i vores digitale omstilling. I tråd hermed forventer vi, at indholdsomkostningerne for helåret er højere end i 2024.

TV 2 har i 1. halvår 2025 et resultat før finansielle poster (EBIT) på 252 mio. kr., hvilket er 59 mio. kr. højere end 1. halvår 2024. Omsætningen er 2.100 mio.kr. – en omsætningsvækst på 7 procent drevet af abonnementsomsætningen, der stiger 13 procent, primært på grund af en fortsat positiv udvikling i omsætningen på TV 2 Play blandt andet som en konsekvens af, at prisændringerne fra foråret 2024 slår fuldt igennem.

Reklameomsætningen falder 2 procent - faldet sker i den traditionelle reklameomsætning men kompenseres delvist af en stigning i den digitale reklameomsætning. Omkostningerne i 1. halvår 2025 udgør 1.848 mio.kr. og er øget med 79 mio.kr. svarende til 4,5 procent i forhold til 1. halvår 2024.

TV 2 Play er danskernes foretrukne streamingplatform

TV 2 Plays seerandel blandt alle danskere er 17,7 procent i 1. halvår 2025 - et fald på 0,7 procentpoint i forhold til 1. halvår 2024. Det samlede streamingforbrug falder med 0,3 procent til 79,5 minutter. Forbruget for TV 2 Play er 14 minutter i 1. halvår 2025 og falder med 4 procent. TV 2 Play er dermed fortsat den mest sete streamingtjeneste i Danmark.

TV 2-familiens seerandel blandt alle danskere er 51,5 procent i 1. halvår 2025 - et fald på 1,9 procentpoint i forhold til 1. halvår 2024. Den samlede daglige tv-sening er 109 minutter i 1. halvår 2025 - et fald på 12 minutter i forhold til samme periode i 2024. Den daglige tv-sening for TV 2-familien er 56 minutter - et fald på 9 minutter i forhold til 2024. Faldet skal ses i lyset af, at 1. halvår 2024 var præget af ekstraordinært stærkt indhold på TV 2 med bl.a. tronskiftet, eksklusive rettigheder til EM i herrehåndbold og dokumentarprogrammet ’Den sorte svane’.

Der er et marginalt fald i antallet af TV 2 Play-abonnenter i 1. halvår af 2025 siden årsskiftet, hvilket er som forventet. Antallet af husstande med en tv-pakke er fortsat faldende.

Forventningen til årets resultat før finansielle poster (EBIT) fastholdes på 300-325 mio.kr.

Læs TV 2s halvårsrapport for 1. halvår 2025 her.

Billede {0} af {1}