Tilfredsstillende resultat i 1. kvartal 2025 - TV 2 Play er fortsat den mest sete streamingtjeneste i et kvartal, der er præget af et højt nyhedsforbrug

30. april 2025
Af: TV 2 Kommunikation
TV 2 har i 1. kvartal 2025 et resultat før finansielle poster (EBIT) på 132 mio. kr., hvilket er 58 mio. kr. højere end 1. kvartal 2024. Omsætningsvæksten er knap otte procent, og TV 2 Play er fortsat den mest sete streamingtjeneste i Danmark.

Hver dansker streamede i gennemsnit 1 time og 25 minutter dagligt i første kvartal 2025, hvilket er på niveau med første kvartal sidste år, der også var præget af et højt streaming-forbrug. TV 2 Plays seerandel blandt alle danskere er 17,5 procent i 1. kvartal 2025, og dermed er TV 2 Play fortsat danskernes foretrukne streamingtjeneste. Der er tale om et fald på et procentpoint i forhold til 1. kvartal 2024, der seermæssigt var ekstraordinært på grund af tronskiftet og eksklusive rettigheder til EM i håndbold.

Det påvirker også TV 2-familiens seerandel blandt alle danskere, der er 52,1 procent i 1. kvartal 2025 - et fald på 2,2 procentpoint i forhold til 1. kvartal 2024.

Første kvartal 2025 var præget af et højt nyhedsforbrug, og på TV 2 Play er forbruget af nyheder vokset med otte procent i forhold til første kvartal 2024, ligesom der ses et løft på TV2.dk og TV 2s apps.

TV 2s omsætning i første kvartal er 1.047 mio. kr. og stiger med 74 mio. kr., svarende til en stigning på 7,6 procent. Væksten sker i abonnementsomsætningen, som er steget med 13,8 procent, mens reklameomsætningen fastholdes på samme niveau som 2024. 
Omkostningerne udgør 915 mio. kr. og er øget med 16 mio. kr. svarende til 1,8 procent i forhold til 2024. EBIT-margin er 12,6 procent for 1. kvartal 2025 mod 7,6 procent i 2024. Stigningen i EBIT-marginen skyldes primært færre omkostninger til programplanen og forventes udlignet over året.

- TV 2 fastholder positionen som danskernes foretrukne streamingtjeneste, og i et kvartal, der er præget af international uro og uforudsigelighed, søger seerne og brugerne mod TV 2s platforme for at følge med i de store begivenheder og holde sig opdateret, siger TV 2s finansdirektør, Jakob Fink, og fortsætter:

- Med vækst i den digitale reklameomsætning formår vi at fastholde niveauet for vores samlede reklameomsætning, og med TV 2 Play som motor leverer vi vækst i abonne-mentsomsætningen i et marked præget af intensiv konkurrence. Samlet set lander vi et tilfredsstillende kvartalsresultat, siger Jakob Fink.

Forventningen til årets resultat før finansielle poster (EBIT) fastholdes på 300-325 mio. kr. – læs kvartalsrapporten for 1. kvartal 2025 her.

Billede {0} af {1}