
TV 2s finansdirektør, Carsten Topholt. (Foto: TV 2)
TV 2 har tilfredsstillende vækst i seerandele og omsætning i et marked præget af økonomisk usikkerhed. TV 2s omsætning vokser 8 procent i 1.- 3. kvartal 2022, og TV 2 opnår et resultat før særlige poster på 263 mio. kr., hvilket er på linje med forventningerne.
- Hele TV 2 fortsætter med at levere på vores fælles strategi frem mod 2025, ”TV 2 PLAY til alle”, og vi er tilfredse med, at vi fortsat vokser i et marked, hvor forbrugervanerne stadig forandres, og økonomisk usikkerhed er en del af realiteten, siger TV 2s finansdirektør, Carsten Topholt.
Der er fortsat vækst i antallet af TV 2 PLAY-abonnementer i 2022, mens hovedkanalens husstandspenetration fortsat er faldende.
TV 2 fortsætter med de målrettede investeringer i digital udvikling og indhold, der samler danskerne. Blandt andet omkostninger til landsholdsfodbold og nyhedsdækningen af krigen i Ukraine har betydet en stigning i omkostningerne i 1. – 3. kvartal på 357 mio.kr. i forhold til samme periode i 2021.
- Vores langsigtede, strategiske investeringer skal sikre TV 2s gennemslagskraft. Vores fokus på indhold, sportsrettigheder og digital udvikling skal sikre, at TV 2 giver danskerne indhold og oplevelser, der samler os. Vores vækst i seerandele viser, at vi er på rette spor, siger Carsten Topholt.
De målrettede investeringer i indhold betyder, at danskerne bruger mere tid på at blive oplyst og underholdt hos TV 2. Den daglige tv-sening for TV 2-familien vokser 15 procent i forhold til 2021, og TV 2s seerandel vokser med 6,7 procentpoint til 54,1 procent.
Forventningen til resultatet før særlige poster (EBIT før særlige poster) for 2022 fastholdes på 275-325 mio.kr., mens resultatet før finansielle poster og efter særlige poster (EBIT) er påvirket af forliget i ulovlighedsrentesagen med NENT og forventes i niveauet -105 til -155 mio.kr.
Læs TV 2s rapport for 3. kvartal 2022 her.