
TV 2, Kreativitet & Kommunikation, Dansk Reklame Film og Adform byder velkommen til en række arrangementer, hvor faglighed og inspiration er i fokus.
Tre komikere, en filminstruktør og en svensker – det er bare nogle af hovedingredienserne til årets dansker-cocktail i Cannes. Igen i år vil der være mulighed for at mødes på dansker-stranden La Gold Plage – et samlingspunkt for den samlede danske delegation. I samarbejde med Kreativitet & Kommunikation, inviterer TV 2 til faglige oplæg, underholdning, networking og happy-hour fra mandag 19. juni til torsdag 22. juni 2017. Tirsdag er der velkomstfest, hvor strandens værter inviterer til sjusser og musik med Sys Bjerre – og alle danskere er velkomne.
- Siden 2008 har vi skabt et unikt samlingspunkt for den danske delegation på stranden i Cannes under reklamefestivalen. Det bliver endnu engang en uge fuld af faglighed, underholdning og god mulighed for networking i branchen med direkte udsigt til Middelhavet. I år er vi også ekstra glade for, at vinderen af Comedy Fight Club LIVE 2017, Mikkel Klint Thorius, kigger forbi onsdag aften med et godt grin i ærmet sammen med kollegerne Søren Dühr og Ane Høgsberg. Og så vil den danske filminstruktør Asger Leth blandt andet også fortælle om forskelle og ligheder på den nordiske og internationale film-scene, siger Jacob Fischer-Nielsen, chef for TV 2 Kommercielle Partnerskaber.
En god kombination af faglighed, underholdning og hygge i Cannes
Svenskerne har været kreativt dominerende de sidste 10 år – ikke bare i Skandinavien, men i hele verden. Men er svenskerne ved at blive overhalet af danskerne? Onsdag eftermiddag vil den svenske direktør for Prime og formand for den svenske brancheorganisation Komm!, David Orlic, causere over svenskernes syn på den danske bureaubranche. Med sig har han direktøren for Komm!, Jessica Bjurström.
- Vi er lige nu vidne til et interessant paradigmeskifte, hvor svenskerne kigger mod Danmark i forhold til den succesbølge de danske bureauer rider på. I Danmark har vi som bekendt ofte kigget mod Sverige for inspiration, men nu er der kommet nye boller på suppen. Derfor er jeg glad for, at David vil komme og give os sit take på den danske bureaubranche netop nu. Derudover er vi både glade og stolte over, at det er lykkedes at skabe en fin balance mellem et underholdende program og relevant, fagligt indhold, siger Tine Aurvig-Huggenberger, direktør i Kreativitet & Kommunikation.
Onsdag eftermiddag kan du også tage med på en rejse ind i en adressable verden med Christian Godske, TV 2, og Peter Loell, Resolution Media.
Gåpåmod og charme direkte fra Hollywood
Torsdag kan du møde filminstruktør Asger Leth, der har instrueret en af de dyreste Hollywood produktion nogensinde. Mød Asger Leths charme og gåpåmod og hør ham fortælle om oplevelser i forbindelse med at være instruktør på nordiske reklamefilm - bl.a. TV 2s ’Alt det vi deler’ - og store internationale Hollywood-produktioner.
Creative North er et nordisk netværk, der er grundlagt for at fremme nordisk kreativitet globalt. Torsdag inviteres alle fra den nordiske branche til en eftermiddag, hvor initiativet officielt lanceres, og et internationalt topnavn fortæller om sit globale syn på nordisk kreativitet.
Som sponsor for Creative Data Lion, ligger Adform til kaj i den gamle havn. Dansk Reklame Film åbner også for Nordisk Films lejlighed nær palæet, hvor der er gode muligheder for networking og socialt samvær over snacks og drinks onsdag aften.
Tilmeld dig og smag på årets dansker-cocktail
Alle danskere er velkomne til at deltage i de inspirerende og gratis indlæg på La Gold Plage. Men grundet strandens forhøjede sikkerhed, skal alle deltagere i år tilmelde sig på forhånd. Så husk at bestille et gratis adgangsarmbånd til dansker-stranden, så du kan få adgang til hele godteposen af faglige oplæg, underholdning, networking og happy-hour i festivalugen. Armbånd kan hentes fra mandag 19. juni kl. 12.
Program for dansker-stranden
Følg med på den danske Cannes Lions-Facebook-side, hvor der vil være mere information om de enkelte arrangementer.
Mandag 19. juni 2017
Kl. 12: Åbning af dansker-stranden
Kl. 17-18: Happy-hour
Kl. 19: Åbningsfest arrangeret af YCDK for studerende, Young Lions og unge talenter
Tirsdag 20. juni 2017
Kl. 17-18: Happy-hour
Kl. 18.30-19.30: Dimission for Hybrid Agency Program-holdet - arrangeret af KEA og Kreativitet & Kommunikation
Kl. 20-22: Velkomstfest for den danske delegation (indbudte gæster).
Kl. 22-01: Fest, DJ og koncert for hele den danske delegation med Sys Bjerre og Peter Lützen.
Onsdag 21. juni 2017
Kl. 14.30-15: Svenskerne syn på dansk kreativitet med David Orlic, Prime, og Jessica Bjurström, Komm!
Kl. 16-16.30: Addressable TV 2017 med Christian Godske, TV 2, og Peter Loell, Resolution Media
Kl. 17-18: Happy-hour
Kl. 17.30-18.30: Comedy Cannes Club LIVE med Mikkel Thorius, Ane Høgsberg og Søren Dühr
Kl. 19.30: Meet and drinks hos Dansk Reklame Film
Torsdag 22. juni 2017
Kl. 14-15: Officiel lancering af Creative North
Kl. 16.30-17: Mød filminstruktøren Asger Leth
Kl. 17-18: Happy-hour
Kl. 17-18: Speeddate en strandløve arrangeret af YCDK