
Under overskriften ’Faglighed, netværk og hygge’ samler TV 2 igen i år den danske delegation til årets reklamefestival. (Foto: TV 2)
TV 2 samler igen i år den danske delegation på La Gold Plage, og ugen byder på masser af faglig indsigt og networking på dansker-stranden.
Under overskriften ’Faglighed, netværk og hygge’ samler TV 2 igen i år den danske delegation til årets reklamefestival. TV 2, der siden 2008 været den danske repræsentant for Cannes Lions, byder på masser af faglig indsigt og inspiration, og skaber samtidig også en social ramme for de danske deltagere.
- Vi har i de seneste år skabt et samlingspunkt for den danske delegation på stranden i Cannes gennem hele festivalugen, og det har fungeret rigtig godt, så det vil vi gerne gøre igen i år. Ud over en række arrangementer med masser af faglig indsigt og networking tilbyder vi gratis adgang til strand- og restaurant-faciliteterne, som også kan bruges til fx at afholde små-møder. Og så holder vi happy hour hver dag fra kl. 17-18, hvor danskerne mødes inden aftenens program, siger Jacob Fischer-Nielsen, chef for TV 2 Kommercielle Partnerskaber.
Alle de danske deltagere inviteres ned på TV 2s område på La Gold Plage tirsdag 21. juni, hvor TV 2 sammen med samarbejdspartneren og brancheforeningen Kreativitet & Kommunikation har arrangeret en hyggelig aften med livemusik, DJ og lidt godt til ganen.
TV 2 byder alle de unge kreative - inkl. årets deltagere i Young Lions-konkurrencen - velkommen til Cannes allerede mandag 20. juni, og den traditionelle unge-middag er i år fornyet med underholdende indslag for den kreative danske talentmasse.
- Vi har i de seneste år skabt et samlingspunkt for den danske delegation på stranden i Cannes gennem hele festivalugen, og det har fungeret rigtig godt, så det vil vi gerne gøre igen i år, siger Jacob Fischer-Nielsen, chef for TV 2 Kommercielle Partnerskaber. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)
Masser af faglig indsigt og inspiration
Onsdag eftermiddag 22. juni deler årets to danske jurymedlemmer, Jakob Stigler fra BeOn og Lars Holme Larsen fra Kilo Design, deres tanker, oplevelser og indsigt fra årets indsendte kampagner med de danske deltagere. Med deres adgang direkte til maskinrummet i Cannes Lions-konkurrencen har de fingeren ekstra godt placeret på pulsen og kan viderebringe deres viden i en dansk/skandinavisk kontekst.
Derudover lægger Susanna Fagring, Client Director fra det succesfulde bureau Forsman & Bodenfors vejen forbi for at fortælle om det meget omtalte ”SK-II/MARRIAGE MARKET TAKEOVER”-projekt og bureauets tilgang til kreativitet i en global kontekst. Kampagnen er indsendt til konkurrencen, så her får den danske delegation mulighed for at komme tættere på en mulig løve-vinder.
Torsdag eftermiddag 23. juni er der international inspiration på stranden, hvor Jonathan Oliver, Global Chief Creative Officer hos AOL / Microsoft, samler op på og kommenterer de indsendte kampagner med fokus på kreativitet og forretning kombineret med teknologi og videnskab.
Alle er velkomne til at møde op på La Gold Plage til disse inspirerende og gratis indlæg. De danske deltagere kan følge med på Facebook-siden for den danske delegation, hvor man kan se programmet, nye tiltag og events, få opdateringer og andet godt.
Cannes Predictions: Brands tager en samfundssag op
Sidste år var CSR og social ansvarlighed fra virksomhedernes side det store tema ved Cannes Lions. Hvad, der bliver det gennemgående tema i år, og hvilke kampagner, der spås de største vinderchancer, fik 150 deltagere en forsmag på tirsdag 7. juni ved årets Cannes Predictions i København. Meldingen fra Cannes Predictions, der afholdes i samarbejde med Creative Circle, er, at stadig flere brands tager en samfundssag op i deres kampagner.
Man kan stadig nå at se kampagne-filmene torsdag 9. juni i Aarhus – både hvis man vil forberede sig inden afgang til Cannes, eller hvis man bliver hjemme i år. Billetten kan bookes her
Tilmelding til velkomsteventen i Cannes 21. juni
Cannes Lions afholdes 18.-25. juni 2016. Læs mere om årets festival her