Elretur og Sunrise vinder AdWars 2016

Filmen, der er instrueret af Christoffer Boe og har Bodil Jørgensen som hovedperson, er en humoristisk kampagne, der skal få danskerne til at holde op med at skade grundvandet ved at smide batterier i skraldespanden. (Foto fra kampagnefilmen)

Filmen, der er instrueret af Christoffer Boe og har Bodil Jørgensen som hovedperson, er en humoristisk kampagne, der skal få danskerne til at holde op med at skade grundvandet ved at smide batterier i skraldespanden. (Foto fra kampagnefilmen)

08. april 2016;
Af: TV 2 Kommunikation

Reklamefilmen ’Fucker med grundvandet’, produceret af Sunrise for firmaet Elretur, har vundet AdWars 2016, hvor brugerne hylder de bedste reklamer, og hvor bureauerne tester deres kreative koncepter.

Det blev reklamefilmen ’Fucker med grundvandet’, der løb med seernes reklamepris AdWars. Vinderen blev offentliggjort i "guldblokken" lige inden 'ZULU Awards 2016' torsdag aften. Filmen, der er instrueret af Christoffer Boe og har Bodil Jørgensen som hovedperson, er en humoristisk kampagne, der skal få danskerne til at holde op med at skade grundvandet ved at smide batterier i skraldespanden.

- Med AdWars har vi igen i år sat fokus på de mest kreative kampagner i branchen – set fra brugernes perspektiv. Bureauerne har virkelig taget konceptet til sig i år, og der har været kamp til stregen. Og brugerne har ifølge trafiktallene syntes, det var sjovt at lege med: Mere end 18.000 brugere har brugt i snit cirka 3 minutter på at se og rate de indsendte film. Stort tillykke til Elretur og Sunrise, der jo - ud over æren - har vundet en kampagne til en værdi af 750.000 kroner til afvikling på tværs af TV 2s platforme, siger Jacob Fischer-Nielsen, chef for TV 2 Kommercielle Partnerskaber.

AdWars er et centralt initiativ under TV 2s Kreative Agenda, der med en række tiltag skal være med til at fremme kreativiteten på tværs af branchen. AdWars er brugernes stemme i reklamebranchen, og kåringen af reklameprisen ligger sammen med ’ZULU Awards’-afstemningen, der kulminerede med det store liveshow 7. april. AdWars hylder de film, der opnår størst kendskab og bedst score på involvering, identifikation, motivation og relevans. Initiativet har indbygget gamification, så ZULU-målgruppen, der normalt kan være svær at få i tale, har lyst til at lege med.

Se guldblokken med Top 5-filmene fra AdWars her og se, om du er enig i seernes dom.

Læs mere om vinderfilmen på branchesitet bureaubiz.dk, der har fulgt AdWars-afstemningen frem til finalen.

Billede {0} af {1}