Ny forside på tv2.dk

Det nye design understøtter et markant løft af indholdsområdet, der giver mulighed for langt flere historier, hvor videoer, infografik, indhold fra sociale medier og liveblogs integreres i det redaktionelle indhold. (Foto: TV 2)

Det nye design understøtter et markant løft af indholdsområdet, der giver mulighed for langt flere historier, hvor videoer, infografik, indhold fra sociale medier og liveblogs integreres i det redaktionelle indhold. (Foto: TV 2)

09. marts 2016;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 har med lanceringen af den nye forside på tv2.dk taget et afgørende skridt mod en komplet relancering af tv2.dk. Relanceringen indeholder et nyt, tværgående design og et markant løft af mulighederne for at præsentere nyt indhold for brugerne.

Tv2.dk er nu i luften med en helt ny forside, og TV 2 har dermed taget et afgørende skridt mod en komplet relancering af tv2.dk. Målet med relanceringen er, at TV 2s indhold og nyhedsformidling skal fungere optimalt på tværs af alle platforme, så brugerne kan finde det der, hvor de lige er.

- Det handler om at skabe en sammenhængende brugeroplevelse på tværs af tv2.dk og TV 2s mobile apps i tæt sammenhæng med resten af TV 2s platforme. Det skal være nemt for brugerne at bevæge sig på tværs og finde relevant indhold. Med relanceringen har vi skabt en visuel sammenhæng, men også en sammenhæng i form af funktioner og indhold. Og så har vi brugt mange kræfter på at gøre tv2.dk lynhurtigt på både pc og på mobilen, siger TV 2s digitale udviklingschef, Casper Thomsen.

Løft af det redaktionelle indhold
Det nye design understøtter samtidig et markant løft af indholdsområdet, der giver mulighed for langt flere historier, hvor videoer, infografik, indhold fra sociale medier og liveblogs integreres i det redaktionelle indhold. Og så giver designet plads til mere af TV 2s populære indhold.

- Med det nye design har vi skabt en bredere portal, hvor nyhederne fortsat er motoren, men hvor vi har fået mere plads til TV 2s populære indhold som et attraktivt supplement til den daglige nyhedsopdatering. Vi hæver kvaliteten på de enkelte artikler, som vi kan gøre dybere med flere indholdselementer med levende billeder som et helt centralt element. Og så har vi fokus på de mobile brugere, som der bliver flere og flere af. Sidst men ikke mindst skal vi kunne fastholde og engagere brugerne, når de kommer ind via de sociale medier, siger Søren Dietrichsen, der er konstitueret digital indholdschef på TV 2.

Ny og hurtigere videoplayer
Det nye site indeholder bl.a. en ny og hurtigere videoplayer, en ny liveblog, et nyt fælles design på tværs af platforme samt en ny informationsarkitektur med tværgående sektioner. Hovedsektionerne på det nye tv2.dk er nyheder, vejr, sport, livsstil, underholdning og tv. Vejr-sektionen er én af de sidste sektioner, der skal relanceres, inden TV 2 er helt i mål med relanceringen af tv2.dk.

Tv2.dk er et af Danmarks største nyhedssites, og rigtig mange danskere søger mod tv2.dk, når de store nyheds- og sportsbegivenheder finder sted. Med relanceringen er tv2.dk klar til at dække de store begivenheder i 2016, der på sportsområdet bl.a. omfatter EM i fodbold og OL i Rio.

Også TV 2s populære Sportscenter-app er netop blevet relanceret i det nye, tværgående design, og senere følger TV 2s øvrige apps.

Billede {0} af {1}