Massiv digital vækst på TV 2 i første halvår

Antallet af webtv-visninger på tv2.dk er fordoblet i første halvår i forhold til samme periode i 2014. (Foto: TV 2)

Antallet af webtv-visninger på tv2.dk er fordoblet i første halvår i forhold til samme periode i 2014. (Foto: TV 2)

01. juli 2015;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 går markant frem på alle digitale platforme, og de levende billeder er populære. 2015 bliver et rekord-år for tv2.dk.

Alle TV 2s digitale platforme går markant frem i første halvår 2015. På TV 2 PLAY er antallet af streams mere end fordoblet, når der sammenlignes med samme periode sidste år. TV 2s brugere er også begejstrede for de levende billeder på tv2.dk – her er antallet af webtv-visninger ligeledes fordoblet i første halvår i forhold til samme periode i 2014.

Tv2.dk, der i forvejen er et af Danmarks største og mest populære sites, vokser også markant i første halvår. Antallet af besøg vokser med over 40 procent, og antallet af sidevisninger vokser med over 25 procent. En større og større andel af brugerne besøger tv2.dk fra en mobil eller tablet – antallet af mobile besøg til sitet er næsten tredoblet i perioden.

- Det er glædeligt, at brugerne kvitterer for, at TV 2 nu lægger et langt større digitalt tryk med webtv, PLAY og vores stærke programindhold, nyheder og TV 2s store personligheder. Men det er også vigtigt at sige, at vi kun lige er ved at skifte op i gear. Vi bygger lige nu et nyt tv2.dk og nye apps, og både i det nuværende og det nye digitale TV 2 satser vi på langsigtet succes. Vi er ikke ude efter hurtige kliks, men konstant forbedrede læse-, video- og digitale oplevelser, siger Peter Brüchmann, chef for TV 2 Digital.

På den samlede top 20 over de mest besøgte dage på tv2.dk finder man efterhånden en hel del dage i første halvår af 2015 – især terrorangrebene i Paris og København trak mange brugere, men i den grad også folketingsvalget i juni sender enkelte dage helt op på næsten 2 mio. besøg på tv2.dk

Billede {0} af {1}