TV 2 tager digitalt kvantespring

09. december 2014;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 indgår strategisk samarbejde med eBay og lancerer nye digitale tilbud til annoncørerne.

TV 2s kommercielle direktør, Flemming Rasmussen. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)

I forbindelse med Media Talk 2015, hvor TV 2 præsenterede de kommercielle tiltag i det kommende år for kunder og samarbejdspartnere, løftede mediehuset sløret for et strategisk datasamarbejde med eBay, hvor TV 2 og eBay i fællesskab udvikler Danmarks stærkeste og mest innovative produktportefølje inden for målrettet og effektfuld digital annoncering.

- En af grundstenene i TV 2s nye digitale strategi handler om en intelligent indsamling og brug af data, så vi kan blive endnu bedre til at kende vores brugere, og så vi fortsat kan tilbyde Danmarks mest effektive digitale produkter til annoncørerne. Her er eBay med deres 1,6 mio. danske brugere den oplagte samarbejdspartner, så vi er rigtig glade for det nye samarbejde. Vi har store forventninger til de kommercielle muligheder i samarbejdet og forventer massiv digital vækst i de kommende år, siger TV 2s kommercielle direktør, Flemming Rasmussen.

- TV 2 er et rigtig godt match til eBays position, og sammen skaber vi Danmarks førende digitale produktportefølje, både hvad angår størrelse og innovation - og derfor er de den helt rigtige partner for os, siger Morten Heuing, direktør hos eBay.

Aftalen mellem TV 2 og eBay sætter nye standarder for målrettet annoncering på det danske marked, og sammen når de to spillere ud til flere millioner danskere hver måned. Aftalen indeholder også nye mobile annonceprodukter.

Ny digital strategi: Danmarks mest engagerende medieudbyder
Målet med TV 2s nye digitale strategi er, at TV 2 skal være Danmarks mest engagerende medieudbyder. Det sker bl.a. ved at tilbyde kvalitetsindhold og dialog med brugerne på tværs af alle platforme.

- Det handler om at sætte forbrugeren i centrum, så vi tilbyder relevant og målrettet TV 2-indhold og levende billeder på tværs af alle platforme – der hvor brugeren er, og lige præcis på det tidspunkt og den platform, som passer brugeren. Kommercielt fokuserer vi på, at forbrugerne skal bruge mest mulig tid på TV 2s platforme, og at vi skal tilbyde nye, databaserede kommercielle produkter, der skaber mest mulig effekt for annoncørerne, siger Flemming Rasmussen.

Som en del af TV 2s digitale strategi er der lige nu igangsat et større udviklings- og implementeringsarbejde på tv2.dk, på TV 2s web-tv, på de mobile produkter og på TV 2 PLAY, og der lanceres nye kommercielle produkter på alle de digitale platforme i 2015.

Læs også:
Ny forsikring understøtter effekten af kampagner på TV 2
TV 2 lancerer kreativ vidensbank og ny reklameaward

 

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}