
TV 2 lægger for første gang nogensinde en helt ny sæson af en dansk serie ud på TV 2 PLAY, inden den er vist på tv.
Blomsterhandleren Mie (Sarah Grünewald) og Mathias (Mick Øgendahl) fortsætter ufortrødent med at danse omkring den varme grød i den nye sæson af 'Tomgang'. (Foto: Claus Preis / TV 2)
TV 2 skruer nu yderligere op for det danske indhold på tv-tjenesten TV 2 PLAY. I forbindelse med at den populære ZULU-serie ’Tomgang’ har premiere på en ny sæson på TV 2 ZULU, giver TV 2 seerne mulighed for at streame hele den nye sæson på én gang på TV 2 PLAY samtidig med premieren på første afsnit på tv.
- Vi satser stort på det populære danske indhold på TV 2 PLAY, og nu prøver vi for første gang at lægge en ny, dansk fiktionsserie ud på PLAY, inden den er sendt på tv. Vi er meget spændte på, hvordan seerne vil tage imod vores tilbud, og vi vil i den kommende tid prøve lignende nye tiltag af på PLAY i forbindelse med, at vi investerer yderligere i vores tv-tjeneste. TV 2 PLAY skal fortsat være førende på det danske indhold – især på fiktion, sport og comedy – og vi tænker indhold på PLAY på linje med TV 2s nichekanaler, siger Sune Roland, der er kanalchef for TV 2 Networks og for TV 2 PLAY.
Ud over hele den nye sæson af ’Tomgang’ kan PLAY-brugerne også se hele den første sæson af serien på TV 2 PLAY.
Læs mere her om sæson 2 af ’Tomgang’, der har premiere mandag 13. oktober kl. 21.20.
Se trailer for 'Tomgang' på PLAY her og for selve serien her.
Fire hitserier på TV 2 PLAY inkl. to danmarkspremierer
Ud over satsningen på dansk indhold på TV 2 PLAY har tv-tjenesten også netop lanceret fire stærke udenlandske serier, nemlig de fire amerikanske serier, ’Californication’, ’The Good Wife’, ’Under The Dome’ og ’Elementary’.
Den syvende og sidste sæson af ’Californication’ har danmarkspremiere på TV 2 PLAY og sendes også som ZULU-Boxen i december 2014. Anden sæson af ’Under The Dome’ har også danmarkspremiere på PLAY. Som det eneste sted i Danmark vil man på PLAY nu kunne se alle sæsoner samlet.
Ny digital strategi for hele TV 2-koncernen
TV 2 har netop lagt sidste hånd på en ambitiøs digital strategi for hele koncernen – en strategi, som giver nogle af svarene på, hvordan virksomheden skal sikre sig en fortsat fremtrædende rolle i et mediebillede, hvor seervanerne ændrer sig, og forbrugerne selv vil bestemme, hvor, hvornår og hvordan de ønsker at modtage deres tv-indhold. Strategien omfatter en række nye, digitale tiltag – bl.a. styrkelsen af TV 2 PLAY.
Fælles for de digitale indsatsområder er visionen om at engagere seerne og brugerne samt at sikre, at TV 2s stærke indhold fremover lever længere tid end blot programmets varighed og andre steder end udelukkende på den traditionelle tv-skærm.