Tv-seningen uge 35: ZULU fortsætter succesen

03. september 2014;
Af: TV 2 Kommunikation

Med endnu en stærk uge fik ZULU samlet den bedste måned på kanalen nogensinde.

Thomas Hartmanns standup-show ’Thomas Hartmann X-II’ var med til at sikre en stærk tirsdag på ZULU. (Foto: TV 2)

ZULU sikrede sig endnu en god uge i august, og samlet resulterede det i kanalens bedste måned blandt de 15-40-årige.

I august havde ZULU en seerandel på 8,7 procent i denne målgruppe  - kanalens suverænt bedste måned til dato!

Som omtalt i TV 2 Medienyt i sidste uge er uge 34 den bedste uge på kanalen, mens søndag 24. august er ZULUs bedste dag nogensinde. ZULU fortsatte i uge 35 succesen, hvor den stod på Zulu Comedy Festival med blandt andet ’Dybvaaaaad!’ og standup med Anders Matthesen, Thomas Hartmann og Mick Øgendahl. 

ZULU fik i sidste uge sin bedste tirsdag siden 2011, og det skyldtes især det todelte standup-show ’Thomas Hartmann X-II’ og en genudsendelse af det nyskabende ’ZULU BFF’. 

Onsdag var det Tobias Dybvad med de ”hoarste jokes” tilsat nye, kærlige kindheste til kendisverdenen, der i premieren på ’Dybvaaaaad!’ havde programmets mest sete premiere nogensinde og det næstmest sete afsnit blandt alle danskere med 114.000 seere.

Ashton Kutcher som Adam Kurtzman og Natalie Portman som Emma Franklin i den romantiske amerikanske komedie 'Venskab med fryns'. (Foto: TV 2)

Romantisk søndag på hovedkanalen
TV 2s søndagsfilm ’Venskab med fryns’ med Ashton Kutcher og Natalie Portman i blev set af 463.000, der fulgte Adam og Emmas uforpligtende forhold, der mod forventning ender med at blive ret kompliceret. Adam og Emma finder nemlig ud af, at det måske ikke kun er venskab med fryns, de søger. 

Det er første gang, TV 2 viser den amerikanske romantiske komedie – og her var seertallet til én visning altså 463.000. Til sammenligning har TV3 og TV3+ vist filmen otte gange i løbet af 2013 og 2014 med et samlet seertal for alle otte visninger på 467.000 seere. 

I ’Toppen af poppen’ er Barbara Moleko, Anne Dorte Michelsen, Clemens, Wafande, Rasmus Walter, Poul Krebs og Jørgen Klubien rejst til Bornholm for at fortolke hinandens sange. 

Søndag aften havde dagens hovedperson, Anne Dorte Michelsen, inviteret sine kolleger ud til en af Bornholms største seværdigheder, og der var 645.000 seere – rekord til programserien – der fulgte aftenens musikalske topmøde. Samtidig har ’Toppen af poppen’ nu toppet hitlisten blandt de 20-60-årige i alle programseriens tre første uger.

----------

I tabellerne herunder sammenlægges seertallene for programmer, der samsendes på flere kanaler, f.eks. samtidig udsendelse af nyheder o.l. på TV 2 og TV 2 NEWS.

Top 20 - 20-60 år - uge 35 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Toppen af poppen 419.000 33 2. DR1 Versus 391.000 42 3. DR1 Den store bagedyst 387.000 37 4. TV 2 Venskab med fryns 358.000 30 5. DR1 SpareXperimentet 322.000 27 6. TV 2 Operation X: 10 år med afsløringer 313.000 27 7. DR1 Kontant: Knas i populær VW-motor 307.000 30 8. DR1 Kender du typen? 300.000 28 9. DR1 Auktionshuset III 292.000 33 10. TV 2 Loppe Deluxe 291.000 23 11. DR1 21 Søndag 281.000 21 12. DR1 Socialrådgiverne 270.000 28 13. DR1 Mit livs boligmareridt 263.000 27 14. DR1 Hope Springs 260.000 28 15. DR1 Penge 259.000 25 16. DR1 Xinxin og de fortabte indvandrere 257.000 22 17. DR1 Peter og hvalmysteriet 255.000 20 18. DR1 Madmagasinet Bitz & Frisk 246.000 24 19. TV 2 Razzia - SKAT rykker ud 238.000 21 20. TV 2 Stjernerne på slottet 232.000 23

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 25.-31. august 2014 Kanal Alle seere Share i % 20-60 år Share i % TV 2 4 t 04 min 21 4 t 10 min 22 TV 2 ZULU 0 t 36 min 3 0 t 57 min 5 TV 2 CHARLIE 0 t 46 min 4 0 t 30 min 3 TV 2 FILM 0 t 05 min 0 0 t 07 min 1 TV 2 NEWS 0 t 45 min 4 0 t 40 min 4 TV 2 FRI 0 t 11 min 1 0 t 12 min 1 DR1 3 t 57 min 21 3 t 11 min 17 DR2 0 t 51 min 4 0 t 47 min 4 DR3 0 t 18 min 2 0 t 25 min 2 DR K 0 t 20 min 2 0 t 17 min 1 DR Ramasjang 0 t 22 min 2 0 t 15 min 1 DR Ultra 0 t 13 min 1 0 t 05 min 0 TV3 0 t 51 min 4 1 t 12 min 6 TV3+ 0 t 34 min 3 0 t 44 min 4 TV3 PULS 0 t 16 min 1 0 t 23 min 2 TV3 Sport 1 0 t 29 min 3 0 t 24 min 2 TV3 Sport 2 0 t 08 min 1 0 t 10 min 1 Kanal 4 0 t 18 min 2 0 t 24 min 2 Kanal 5 0 t 40 min 4 0 t 54 min 5 6'eren 0 t 16 min 1 0 t 22 min 2 7'eren 0 t 02 min 0 0 t 03 min 0 Discovery 0 t 10 min 1 0 t 16 min 1 TLC 0 t 10 min 1 0 t 12 min 1 MTV 0 t 03 min 0 0 t 03 min 0 VH1 0 t 04 min 0 0 t 05 min 0 Regional-tv 0 t 08 min 1 0 t 05 min 0 Eurosport 0 t 16 min 1 0 t 14 min 1 Canal9 0 t 12 min 1 0 t 15 min 1 Canal8 Sport 0 t 02 min 0 0 t 02 min 0 Andre 1 t 52 min 10 1 t 38 min 9 I alt 18 t 58 min 100 19 t 02 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 35 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 TV AVISEN 21.00 / 21.30 627.000 32 2. TV 2 Regionalprogram 19.30 492.000 35 3. TV 2 NYHEDERNE 19.00 468.000 37 4. DR1 Vores vejr 18.55 406.000 37 5. DR1 TV AVISEN 18.30 399.000 36 6. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.22 373.000 24 7. TV 2 NYHEDERNE 22.00 372.000 22 8. DR1 Sporten 22.20 327.000 21 9. TV 2 Regionale nyheder 22.27 308.000 21 10. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 276.000 31 11. TV 2 Regionale nyheder 18.10 253.000 30 12. TV 2 NYHEDERNE 18.00 215.000 25 13. TV 2 Dit sommervejr 18.25 214.000 22 14. TV 2 NYHEDERNE 07.00-11.00 158.000 51 15. DR1 TV AVISEN 17.50 155.000 22 16. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-10.00 154.000 54 17. TV 2 NYHEDERNE 12.00 120.000 33 18. DR2 Deadline 22.30 100.000 8 19. TV 2 SportsNYHEDERNE 12.10 95.000 31 20. TV 2 Regionale nyheder 16.15 74.000 18 21. TV 2 NYHEDERNE 06.00-06.55 68.000 51 22. TV 2 NYHEDERNE 16.00 66.000 16 23. TV 2 Regionale nyheder 12.10 60.000 21 24. TV 2 NYHEDERNE 04.00-05.55 24.000 30 25. DR2 DR2 18:00 19.000 2 26. DR2 DR2 12:00 - DR2 16:00 18.000 5 27. DR2 DR2 08:00 / DR2 10:00 13.000 4

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 35 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Versus 780.000 42 2. DR1 21 Søndag 701.000 31 3. DR1 Den store bagedyst 700.000 38 4. TV 2 Toppen af poppen 645.000 29 5. DR1 Kender du typen? 623.000 32 6. TV 2 Loppe Deluxe 597.000 28 7. DR1 Auktionshuset III 595.000 37 8. DR1 Kontant: Knas i populær VW-motor 591.000 34 9. DR1 SpareXperimentet 575.000 28 10. DR1 Socialrådgiverne 520.000 31 11. DR1 Hope Springs 512.000 31 12. DR1 Fodboldmagasinet 509.000 25 13. DR1 Mit livs boligmareridt 498.000 28 14. DR1 Horisont 492.000 27 15. DR1 Madmagasinet Bitz & Frisk 482.000 27 16. DR1 Peter og hvalmysteriet 480.000 23 17. DR1 Maria Wern: Drømmen førte dig på... 472.000 21 18. TV 2 Operation X: 10 år med afsløringer 471.000 23 19. DR1 Penge 470.000 26 20. TV 2 Venskab med fryns 463.000 23

 

 

De 20-60-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 20-60 år - i % Kanal Uge 35 2014 (til 31. august) TV 2 54,1 56,9 TV3-kanalerne 23,9 22,7 SBS Discovery Media 18,4 17,6 Viacom 1,2 1,1 C More Entertainment 2,4 1,8

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 705.000 49 min.

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 35 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV/MIDT-VEST 12,9 41 TV2 ØST 11,3 36 TV 2 | ØSTJYLLAND 10,9 37 TV SYD 10,8 39 TV2/NORD 10,2 33 TV 2/FYN 9,8 36 TV 2/ Lorry 9,1 30

 

 

Billede {0} af {1}