ZULU ramte plet i sin målgruppe, gik all time high og fik den bedste dag og den bedste uge på kanalen nogensinde.

Rasmus Bjerg var vært ved årets 'Zulu Comedy Galla'. (Foto: Per Arnesen / TV 2)
Søndagens ’Zulu Comedy Galla’ og det nyskabende ’Zulu BFF’ gik rent ind i kanalens målgruppe og gjorde søndagen til ZULUs bedste dag nogensinde blandt de 15-40-årige. Søndag fra kl. 21.00 og frem til midnat var TV 2 ZULU suverænt Danmarks mest sete kanal blandt de 15-40-årige med dobbelt så mange seere som nummer to, TV 2.
Samtidig trak søndagen og de tre første dage af ZULUs comedyfestival så mange seere til skærmen, at sidste uge blev kanalens bedste blandt de 15-40-årige. En comedy-uge, som blev skudt i gang med verbale øretæver leveret af bl.a. Anders Matthesen, Mick Øgendahl, Torben Chris, Thomas Hartmann, Michael Schøt, Tobias Dybvad og Simon Talbot.
’Zulu Comedy Galla 2014’ havde 357.000 seere – det tredjehøjeste til gallaen nogensinde og 66.000 flere seere - svarende til over 20 procent flere - end i 2013. Blandt de yngre danskere var gallaens share i målgruppen så høj som 39 procent, mens det nyskabende ’Zulu BFF’, der blev sendt efter gallaen, holdt en share på 34 procent blandt de 15-40-årige. Her var der 103.000 seere i målgruppen, der så med.
Læs mere om den bedste dag og den bedste uge for TV 2 ZULU her.

Vennerne og værten i ZULUs nye programserie 'Zulu BFF’. (Foto: Per Arnesen / TV 2)
På TV 2 fortsatte ’Toppen af poppen’ den flotte seertilslutning og blev igen ugens mest sete program på dansk tv blandt de 20-60-årige. Også ’Stjernerne på slottet’ havde en flot uge med 629.000 seere blandt alle danskere og en tredjeplads på hitlisten blandt de 20-60-årige.
Det lykkedes DR at spinne dele af pressen og skabe en ”historie” om at forvente 600.000 seere til den nye fredagsunderholdning ’Versus’. I lyset af, at DR1-genudsendelsen af ’Hvem var det nu det var’ ugen forinden havde 571.000 seere på samme sendetidspunkt, var det en gratis omgang at forvente 600.000 seere til et nyt og meget foromtalt underholdningsprogram. Hvis ikke ’Versus’ var nået langt over 600.000 seere, havde det været en sensation.

Jude Law som Alan Krumwiede i Steven Soderberghs action-thriller 'Contagion' fra 2011. (Foto: Claudette Barius / Warner Bros. / TV 2)
Filmhits på TV 2 og CHARLIE
TV 2s søndagsfilm, ’Contagion’, der handler om en faretruende international epidemi, har fået ny aktualitet i lyset af den igangværende ebola-epidemi i Afrika, og thrilleren havde 429.000 seere søndag aften blandt alle danskere.
Samtidig var den danske komedie med Dirch Passer i hovedrollen, ’Onkel Bill fra New York’, særligt populær blandt seerne på CHARLIE. Der var 189.000, der fulgte den stenrige onkels besøg hos Hans, der af mangel på bedre må bede sin ven Johnny om at klæde sig ud som Hans’ bortløbne kone Susanne.
----------
I tabellerne herunder sammenlægges seertallene for programmer, der samsendes på flere kanaler, f.eks. samtidig udsendelse af nyheder o.l. på TV 2 og TV 2 NEWS.
Top 20 - 20-60 år - uge 34 (ekskl. nyheder og vejr-tv)
Nr.
Kanal
Program
Seertal
Share i %
1.
TV 2
Toppen af poppen
430.000
36
2.
DR1
Versus
400.000
40
3.
TV 2
Stjernerne på slottet
334.000
33
3.
TV 2
Loppe Deluxe
334.000
28
5.
DR1
Guld på godset
321.000
30
6.
TV 2
Contagion
316.000
26
7.
DR1
Kontant: Ridser i billakken
305.000
29
7.
TV 2
Agent Catwalk
305.000
28
9.
ZULU
Zulu Comedy Galla 2014
304.000
26
10.
DR1
Forbrugertesten
299.000
26
11.
DR1
Penge: Hvad koster gratis?
290.000
29
12.
DR1
Madmagasinet Bitz & Frisk
287.000
26
13.
DR1
Skattejægerne
284.000
26
14.
DR1
So F****ing Special i USA
283.000
24
15.
DR1
21 Søndag
277.000
21
16.
DR1
Auktionshuset
276.000
32
17.
DR1
Bridget Jones - på randen af fornuft
270.000
26
18.
DR1
Socialrådgiverne
261.000
27
19.
DR1
Kriminalkommissær Barnaby
258.000
30
20.
DR1
Min søsters børn
257.000
31
Danskernes tv-sening fordelte sig således:
Ugens tv-sening 18.-24. august 2014
Kanal
Alle seere
Share i %
20-60 år
Share i %
TV 2
3 t 55 min
21
4 t 04 min
21
TV 2 ZULU
0 t 49 min
4
1 t 18 min
7
TV 2 CHARLIE
0 t 45 min
4
0 t 29 min
3
TV 2 FILM
0 t 05 min
0
0 t 06 min
1
TV 2 NEWS
0 t 43 min
4
0 t 39 min
3
TV 2 FRI
0 t 13 min
1
0 t 13 min
1
DR1
3 t 58 min
21
3 t 16 min
17
DR2
0 t 53 min
5
0 t 44 min
4
DR3
0 t 21 min
2
0 t 28 min
2
DR K
0 t 23 min
2
0 t 29 min
2
DR Ramasjang
0 t 26 min
2
0 t 14 min
1
DR Ultra
0 t 12 min
1
0 t 05 min
0
TV3
0 t 45 min
4
1 t 00 min
5
TV3+
0 t 41 min
4
0 t 54 min
5
TV3 PULS
0 t 17 min
2
0 t 24 min
2
TV3 Sport 1
0 t 19 min
2
0 t 20 min
2
TV3 Sport 2
0 t 07 min
1
0 t 07 min
1
Kanal 4
0 t 20 min
2
0 t 27 min
2
Kanal 5
0 t 38 min
3
0 t 50 min
4
6'eren
0 t 20 min
2
0 t 25 min
2
7'eren
0 t 02 min
0
0 t 02 min
0
Discovery
0 t 10 min
1
0 t 15 min
1
TLC
0 t 10 min
1
0 t 13 min
1
MTV
0 t 03 min
0
0 t 04 min
0
VH1
0 t 02 min
0
0 t 03 min
0
Regional-tv
0 t 09 min
1
0 t 07 min
1
Eurosport
0 t 12 min
1
0 t 10 min
1
Canal9
0 t 10 min
1
0 t 11 min
1
Canal8 Sport
0 t 01 min
0
0 t 01 min
0
Andre
1 t 56 min
10
1 t 42 min
9
I alt
19 t 03 min
100
19 t 11 min
100
De mest sete nyhedsudsendelser var:
Seertal for nyheder og vejret i uge 34 (12 år+)
Nr.
Kanal
Program
Seertal
Share i %
1.
DR1
TV AVISEN 21.00 / 21.30
643.000
33
2.
TV 2
Regionalprogram 19.30
496.000
35
3.
TV 2
NYHEDERNE 19.00
494.000
39
4.
DR1
Vores vejr 18.55
398.000
34
5.
DR1
TV AVISEN 18.30
379.000
35
6.
DR1
Sporten 22.20
368.000
24
7.
TV 2
SportsNYHEDERNE 22.22
349.000
23
8.
TV 2
NYHEDERNE 22.00
340.000
20
9.
TV 2
Regionale nyheder 22.27
302.000
21
10.
TV 2
SportsNYHEDERNE 18.05
274.000
30
11.
TV 2
Regionale nyheder 18.10
262.000
30
12.
TV 2
NYHEDERNE 18.00
233.000
28
13.
TV 2
Dit sommervejr 18.25
228.000
24
14.
TV 2
SportsNYHEDERNE 07.00-10.00
161.000
55
15.
TV 2
NYHEDERNE 07.00-11.00
156.000
51
16.
DR1
TV AVISEN 17.50
154.000
21
17.
TV 2
SportsNYHEDERNE 17.10
122.000
20
18.
TV 2
Regionale nyheder 17.15
115.000
20
19.
TV 2
NYHEDERNE 12.00
113.000
34
20.
DR2
Deadline 22.30
109.000
8
21.
TV 2
SportsNYHEDERNE 12.10
106.000
35
22.
TV 2
NYHEDERNE 17.00
97.000
17
23.
TV 2
NYHEDERNE 06.00-06.55
69.000
55
24.
TV 2
Regionale nyheder 12.10
67.000
24
25.
DR2
DR2 18:00
31.000
4
26.
TV 2
NYHEDERNE 04.00-05.55
22.000
27
27.
DR2
DR2 12:00 - DR2 16:00
17.000
5
28.
DR2
DR2 08:00 / DR2 10:00
15.000
5
Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:
Top 20 - seere 3 år+ - uge 34 (ekskl. nyheder og vejr-tv)
Nr.
Kanal
Program
Seertal
Share i %
1.
DR1
Versus
813.000
42
2.
DR1
Guld på slottet
671.000
34
3.
TV 2
Stjernerne på slottet
629.000
34
4.
DR1
21 Søndag
619.000
29
5.
TV 2
Toppen af poppen
606.000
30
6.
TV 2
Loppe Deluxe
596.000
29
7.
DR1
Auktionshuset III
593.000
37
7.
DR1
Madmagasinet Bitz & Frisk
593.000
33
9.
DR1
Kontant: Ridser i billakken
589.000
32
10.
DR1
Penge: Hvad koster gratis?
572.000
33
11.
DR1
Kriminalkommissær Barnaby
569.000
37
12.
DR1
So F****ing Special i USA
567.000
28
13.
DR1
Socialrådgiverne
558.000
32
14.
DR1
Skattejægerne
551.000
28
15.
DR1
Min søsters børn
519.000
31
16.
DR1
Maria Wern: Drømmen førte dig på ..
505.000
25
17.
DR1
Forbrugertesten
496.000
26
18.
TV 2
Agent Catwalk
478.000
26
19.
TV 2
Hvem vil være millionær?
477.000
25
20.
DR1
I hus til halsen
475.000
28
De 20-60-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:
Kommerciel seerandel 20-60 år - i %
Kanal
Uge 34
2014 (til 24. august)
TV 2
56,0
57,0
TV3-kanalerne
22,9
22,6
SBS Discovery Media
18,4
17,6
Viacom
0,9
1,7
C More Entertainment
1,1
1,8
Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS
Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut)
Kanal
Daglige kontakter
Daglig seertid
TV 2 NEWS
692.000
47 min.
Seertilslutningen til TV 2-regionerne:
Regionalprogram 19.30 - uge 34
TV 2-region
Tv-rating i %
Share i %
TV2/NORD
12,6
37
TV/MIDT-VEST
12,5
41
TV 2/FYN
12,1
41
TV 2 | ØSTJYLLAND
11,2
39
TV SYD
11,1
37
TV2 ØST
10,7
34
TV 2/ Lorry
8,3
28