Tv-seningen uge 31:Sommerens bedste uge på NEWS

06. august 2014;
Af: TV 2 Kommunikation

NEWS fik sommerens bedste uge, og søndagsfilmen trak seere til TV 2s hovedkanal.

NEWS fik sommerens bedste uge på kanalen.

Dækningen af konflikten i Gazastriben var massiv på NEWS i uge 31, hvor kampene mellem Israel og Hamas eskalerede yderligere. NEWS dækkede i løbet af ugen konflikten fra studiet og via korrespondenter direkte fra både Gaza og Israel.

Samtidig kom Venstre i søgelyset med afsløringen af et internt dokument, der lægger op til store ændringer i dansk udlændingepolitik. Som reaktion var Venstres Ejvind Vesselbo søndag morgen i studiet med en kritik af partiets udlændingepolitik, og det gav grundlag for en samlet seerandel på dagen på 5,1 procent. 

Samlet fik NEWS sommerens bedste uge – og årets fjerdebedste uge – målt på seerandel.

Jennifer Aniston som Sarah Huttinger og Kevin Costner som Beau Burroughs i Rob Reiners komedie 'Rygtet siger'...' fra 2005. (Foto: Warner / TV 2)

Søndagsfilm og genbrug hitter på TV 2
TV 2s hovedkanal havde en sløj uge i primetime, men dog med nogle lyspunkter og med gode seertal til 22 NYHEDERNE, som kan have et stort publikum i sommerperioden, hvor danskerne går senere til tv-skærmen på grund af det gode vejr.

Søndag havde TV 2 premiere på landsdækkende tv på den amerikanske komedie ’Rygtet siger...’ med Jennifer Aniston i hovedrollen. Blandt de 20-60-årige havde filmen en seerandel på 25 procent, og komedien var ugens næstmest sete program i denne målgruppe.

Blandt alle danskere fulgte 341.000 seere den kønne Sarah, der sammen med sin forlovede, Jeff, tager til sin søsters bryllup for at præsentere sin nye kæreste for hele svigerfamilien. Det går dog ikke helt som planlagt, og den årvågne Jeff regner hurtigt ud, at den er rivende gal med Sarahs familie.

Genbrugsprogrammet ’Fantastiske fund’ hittede også på TV 2, og torsdag var der 380.000 seere, der fulgte vurderingsekspert Nils Overgaards vurdering af sjældne tegninger og et forskærersæt af sølv. Kunden Bente Marie havde taget en ukendt sølvkande med til vurdering, og Mette Rode Sundstrøm tog i Illum for at overvære en velgørenhedsauktion til fordel for Røde Kors.    

Genbrugs-tendensen fortsætter i TV 2-kanalernes efterårsplan, og mens TV 2 lægger ud med genbrugssager i ’Loppe Deluxe’ og ’Vores genbrugshjem’, rejser TV 2 FRI rundt i Danmark i ’Fantasifulde rum’. Læs mere her

Fra 'Kurs mod fjerne kyster' med familien Beha Erichsen. (Foto: Finn Hagemann / TV 2)

Fortsat begejstring for 'Kurs mod fjerne kyster'
Også lørdag eftermiddag var der god tilslutning til TV 2, som mellem kl. 12.10 og frem til 18 NYHEDERNE genudsendte de otte afsnit af rejse- og livsstilsserien 'Kurs mod fjerne kyster', der er den højest vurderede TV 2-programserie nogensinde.

Genudsendelserne opnåede årets højeste seerandele på en lørdag eftermiddag på TV 2 uden live-sport - både blandt alle danskere og blandt de 21-50-årige. I Politiken foromtalte Marie Carsten Pedersen initiativet på denne måde:

"TV 2 sender hele Mikkel Beha Erichsens rejseserie 'Kurs mod fjerne kyster', det vil sige alle otte afsnit i rap. Det, tror jeg, godt kan blive en fremragende aften foran tv'et, med garanti for at sidde tilbage fuld af rejsedrømme, nye perspektiver og lyst til eventyret.

For efter en del år som tv-vært med begge ben på landjorden har Mikkel Beha Erichsen virkelig udfoldet sit potentiale som fortæller og formidler i denne lysende serie. Han og hustruen Mariann sejler sammen med familiens tre sønner til fjerne egne, bestemt som en homage til Mikkel Behas far, Troels Kløvedal.

Men også et program i sin egen ret, med familiefølelsen og en nysgerrig åbenhed og udlængsel som de overordnede pejlemærker for målet med færden. Et dejligt program om at slippe hverdagen og tage verden ind i store skefulde sammen med dem, man elsker."

----------

I tabellerne herunder sammenlægges seertallene for programmer, der samsendes på flere kanaler, f.eks. samtidig udsendelse af nyheder o.l. på TV 2 og TV 2 NEWS.

Top 20 - 20-60 år - uge 31 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Forbrugertesten 284.000 31 2. TV 2 Rygtet siger... 236.000 25 3. DR1 Fodboldmagasinet 214.000 21 4. DR1 Skattejægerne 204.000 30 4. TV 2 Dødbringende våben 3 204.000 29 6. DR1 Puk og Herman stævner ud 203.000 26 7. DR1 Må vi komme med? 192.000 22 8. TV 2 Fantastiske fund 190.000 29 9. TV 2 Rundt på gulvet 189.000 28 10. DR1 Hvem var det nu vi var? 188.000 32 10. TV 2 Dødbringende våben 4 188.000 24 12. DR1 Guld på godset 185.000 23 13. TV 2 Razzia - Miljøkontrollen rykker ud 180.000 21 14. DR1 00'erne tur/retur: 2007 179.000 22 15. TV 2 Dicte 167.000 21 16. DR1 Sådan er fædre 165.000 22 17. TV 2 Klipfiskerne 164.000 28 18. DR1 Nordamerika 163.000 20 19. TV 2 Sommer i Tivoli - LIVE 162.000 19 20. TV 2 LørdagsSporten 161.000 29

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 28. juli - 3. august 2014 Kanal Alle seere Share i % 20-60 år Share i % TV 2 3 t 16 min 20 3 t 31 min 21 TV 2 ZULU 0 t 28 min 3 0 t 43 min 4 TV 2 CHARLIE 0 t 45 min 5 0 t 30 min 3 TV 2 FILM 0 t 05 min 1 0 t 07 min 1 TV 2 NEWS 0 t 43 min 4 0 t 39 min 4 TV 2 FRI 0 t 08 min 1 0 t 08 min 1 DR1 3 t 10 min 19 2 t 26 min 15 DR2 0 t 46 min 5 0 t 43 min 4 DR3 0 t 18 min 2 0 t 24 min 3 DR K 0 t 20 min 2 0 t 15 min 2 DR Ramasjang 0 t 24 min 2 0 t 17 min 2 DR Ultra 0 t 14 min 1 0 t 05 min 0 TV3 0 t 42 min 4 0 t 59 min 6 TV3+ 0 t 33 min 3 0 t 45 min 5 TV3 PULS 0 t 15 min 2 0 t 22 min 2 TV3 Sport 1 0 t 20 min 2 0 t 21 min 2 TV3 Sport 2 0 t 02 min 0 0 t 02 min 0 Kanal 4 0 t 16 min 2 0 t 22 min 2 Kanal 5 0 t 35 min 4 0 t 47 min 5 6'eren 0 t 14 min 1 0 t 18 min 2 7'eren 0 t 01 min 0 0 t 02 min 0 Discovery 0 t 09 min 1 0 t 15 min 2 TLC 0 t 07 min 1 0 t 10 min 1 MTV 0 t 04 min 0 0 t 04 min 0 VH1 0 t 02 min 0 0 t 03 min 0 Regional-tv 0 t 08 min 1 0 t 05 min 1 Eurosport 0 t 03 min 0 0 t 02 min 0 Canal9 0 t 09 min 1 0 t 10 min 1 Canal8 Sport 0 t 03 min 0 0 t 03 min 0 Andre 1 t 59 min 12 1 t 44 min 11 I alt 16 t 18 min 100 16 t 19 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 31 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 TV AVISEN 21.00 / 21.30 520.000 34 2. DR1 Sporten 21.55 492.000 32 3. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.22 469.000 33 4. TV 2 NYHEDERNE 22.00 426.000 29 5. TV 2 Regionale nyheder 22.27 410.000 30 6. TV 2 Regionalprogram 19.30 362.000 34 7. TV 2 NYHEDERNE 19.00 360.000 38 8. DR1 Vores vejr 18.55 312.000 34 9. DR1 TV AVISEN 18.30 279.000 34 10. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 202.000 29 11. TV 2 Regionale nyheder 18.10 183.000 27 12. TV 2 NYHEDERNE 18.00 177.000 28 13. TV 2 Dit sommervejr 18.25 161.000 22 14. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-10.00 144.000 54 15. TV 2 NYHEDERNE 07.00-11.00 134.000 49 16. TV 2 SportsNYHEDERNE 12.10 114.000 37 16. DR1 TV AVISEN 17.50 114.000 21 18. TV 2 NYHEDERNE 12.00 105.000 33 19. DR2 Deadline 22.30 98.000 8 20. TV 2 SportsNYHEDERNE 17.10 85.000 20 21. TV 2 Regionale nyheder 17.15 81.000 20 21. TV 2 NYHEDERNE 17.00 81.000 19 23. TV 2 NYHEDERNE 06.00-06.55 44.000 43 24. TV 2 NYHEDERNE 04.00-05.55 25.000 30 25. DR2 DR2 12:00 - DR2 16:00 15.000 4 26. DR2 DR2 08:00 / DR2 10:00 11.000 4 27. DR2 DR2 18:00 10.000 2

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 31 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Forbrugertesten 556.000 34 2. DR1 Puk og Herman stævner ud 502.000 34 3. DR1 Fodboldmagasinet 478.000 27 4. DR1 Kriminalkommissær Barnaby 446.000 29 5. DR1 Guld på godset 441.000 31 6. DR1 Skattejægerne 404.000 32 7. DR1 Søren Ryge præsenterer: Ole og... 395.000 28 8. DR1 Må vi komme med? 386.000 25 9. TV 2 Fantastiske fund 380.000 29 10. DR1 00'erne tur/retur: 2007 376.000 25 11. DR1 Hvem var det nu vi var? 371.000 29 12. DR1 En fremmed uden navn 368.000 25 13. DR1 Bonderøven 347.000 27 14. TV 2 Rygtet siger... 341.000 20 15. TV 2 Rundt på gulvet 329.000 23 16. DR1 I hus til halsen 321.000 27 17. DR1 Nordamerika 317.000 22 18. TV 2 Sommer i Tivoli - LIVE 316.000 21 19. DR1 The Young Victoria 312.000 24 20. TV 2 Dicte 310.000 22

 

 

De 20-60-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 20-60 år - i % Kanal Uge 31 2014 (til 3. august) TV 2 53,9 57,2 TV3-kanalerne 24,3 22,5 SBS Discovery Media 18,5 17,5 Viacom 1,2 1,1 C More Entertainment 2,1 1,7

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 658.000 50 min.

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 31 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 9,7 39 TV/MIDT-VEST 9,3 42 TV2/NORD 8,8 37 TV 2 | ØSTJYLLAND 8,4 37 TV SYD 7,7 33 TV 2/FYN 6,4 31 TV 2/ Lorry 6,3 30

 

 

Billede {0} af {1}