
TV 2 går i luften med et nyt initiativ, der hylder den kreative kampagne. Initiativet lanceres i første omgang i samarbejde med Carlsberg.
Finn Nørbygaard som kunden i de legendariske Tuborg Squash-film. (Foto: TV 2)
I forbindelse med annonceringen af TV 2s priser og betingelser for 2014 løftede TV 2 lidt af sløret for en række tiltag i løbet af 2014, der skal sætte fokus på, dokumentere effekten af og hylde den kreative kampagne. Nu går TV 2 i luften med et af tiltagene, hvor seerne opfordres til at rate deres yndlings-reklamefilm.
TV 2s salgsdirektør, Peter Olafsson. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)
- Vi har skabt et digitalt univers i samarbejde med Carlsberg, hvor seerne i første omgang kan rate Tuborgs Squash-film i anledning af 25-års-jubilæet for de legendariske Squash-film. Initiativet er en forløber for et større, strategisk tiltag, der skal give alle de annoncører og bureauer, der gerne vil i betragtning til seernes gunst, mulighed for at uploade én eller flere reklamefilm, som seerne kan rate på tv2.dk, siger salgsdirektør på TV 2, Peter Olafsson.
I 1989 kørte den første Squash-film med Jacob Haugaard og Finn Nørbygaard over skærmen i TV 2s reklameblok.
Film med kultstatus
Det blev den første af i alt 25 film med de herlige komikere, der fik kultstatus i hele Danmark.
- Der er løbet meget appelsinvand i åen siden dengang, men danskerne holder stadigvæk af de gamle film – det viser vores analyser tydeligt. Også i forbindelse med TV 2s 25-års-fødselsdag blev der stemt ganske heftigt på Tuborg Squash-filmene, og derfor besluttede vi på Carlsberg, at vi ville genoplive serien. Den er nemlig et rigtig godt eksempel på, hvad en kreativ idé og udformning kan betyde for, at en kampagne bliver effektiv, siger Christina Földes, Brand Manager på Carlsberg.
I første omgang er det Tuborg Squash-filmene, seerne kan rate. Senere er det planen, at åbne for reklamefilm fra andre annoncører, som bureauerne indstiller til ”Seernes reklame”.
Seerne kan fra i dag og de kommende uger rate Tuborgs Squash-film på seernesreklame.tv2.dk.