Tv-seningen uge 7: Flot afslutning på ”Badehotellet”

19. februar 2014;
Af: TV 2 Kommunikation

”Badehotellet” sluttede sæsonen med top-vurdering, og vinter-OL hittede blandt de vintersportsbegejstrede.

Grev Ditmar (Mads Wille) og grosserer Georg Madsen (Lars Ranthe) får en alvorlig snak på badehotellet. (Foto: Mike Kollöffel / TV 2)

Sæsonen er slut på Andersens badehotel, og med 1.488.000 seere fik dramaserien et gennemsnit på 1.516.000 seere til sæsonens seks afsnit. ”Badehotellet” er dermed TV 2s mest sete dramaserie siden ”Strisser på Samsø” i 1997 og 1998.

Det sidste afsnit fik desuden en vurdering blandt seerne på 4,3 på en skala fra 1 til 5. Den gennemsnitlige vurdering til første sæson blev på 4,2, og både seertal og vurdering er endnu bedre, end TV 2s fiktionschef, Katrine Vogelsang, havde turdet tro på.

- Vi havde regnet med, at det blev hverdag på et tidspunkt, men ”Badehotellet” har holdt de flotte seertal hele vejen igennem. Den har både indfriet forventningerne og overrasket, siger Katrine Vogelsang, der glæder sig over, at arbejdet med sæson 2 er i fuld gang - bl.a. hos forfatterne Stig Thorsboe og Hanna Lundblad.

”Badehotellet” vender næste år tilbage på TV 2 med nye afsnit.

Læs mere om sæsonafslutningen på ”Badehotellet” her.

Danskernes interesse for vinter-OL er fortsat høj, og der er i 2014 udsigt til det højeste seerforbrug pr. dansker på et vinter-OL.

Vinter-OL hitter
Selv om vinter-OL ikke er danske sportsfolks favorit-mesterskaber, følger de danske tv-seere med i OL i Sochi i stort tal. TV 2, TV 2 ZULU og TV 2 PLAY sørgede i uge 7 for masser af nervepirrende OL-timer for de vintersportsbegejstrede, og danskerne kunne bl.a. følge både kvindernes og mændenes curlingkampe – med sejre og nederlag.

Danskernes interesse for OL er så stor, at OL i Rusland – i kraft af den omfattende dækning på TV 2- og DR-kanalerne - ser ud til at blive det mest sete vinter-OL nogensinde. Læs mere her.

Camilla, Natalie, Eva og Mille sammen med B.S. Christiansen i "BS & recepten på lykke". (Foto: René Dahl Andersen / BS & Co. / TV 2)

Roser til ”BS & recepten på lykke”
Onsdag var der desuden premiere på ”BS & recepten på lykke”, hvor den forhenværende elitesoldat B.S. Christiansen sammen med et ekspertteam hjælper fire kvinder, der har et stort ønske om at kvitte den antidepressive medicin, de tager hver dag. Premieren havde 534.000 seere og en høj vurdering på 4,2 på en skala fra 1 til 5. Herudover fik programmet rosende ord med på vejen i en tv-anmeldelse i Politiken:

"Programmets største styrke er slet og ret dette: At fire fornuftige kvinder står frem og er åbne om deres sygdom og de krav, der har knækket dem. Det er inspirerende, uanset om man er syg eller ej", skrev tv-anmelder Sophie Engberg Sonne i anmeldelsen i Politiken.

----------

I tabellerne herunder sammenlægges seertallene for programmer, der samsendes på flere kanaler, f.eks. samtidig udsendelse af nyheder o.l. på TV 2 og TV 2 NEWS.

Top 20 - 20-60 år - uge 7 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Arvingerne 951.000 59 2. DR1 X Factor 867.000 63 3. DR1 X Factor Afgørelsen 842.000 61 4. TV 2 Badehotellet 729.000 55 5. DR1 21 Søndag 565.000 38 6. TV 2 Klipfiskerne 462.000 42 7. TV 2 Sæt pris på dit hjem 418.000 33 8. DR1 Bonderøven 413.000 35 9. DR1 I hus til halsen II 403.000 34 9. DR1 Den store bagedyst - Masterclass 403.000 32 11. DR1 Sporløs 384.000 32 12. DR1 Skattejægerne 377.000 30 13. TV 2 Station 2 375.000 29 14. DR1 Undskyld vi er her også 337.000 26 15. TV 2 BS & recepten på lykke 326.000 25 16. TV 2 En kur der dur 318.000 25 17. DR1 Kontant 305.000 24 18. DR1 Kriminalkommissær Barnaby 302.000 28 19. TV 2 Valentine's Day 295.000 24 20. TV 2 Liebhaverne 279.000 23

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 10.-16. februar 2014 Kanal Alle seere Share i % 20-60 år Share i % TV 2 5 t 09 min 22 5 t 07 min 22 TV 2 ZULU 0 t 36 min 3 0 t 49 min 3 TV 2 CHARLIE 0 t 56 min 4 0 t 36 min 3 TV 2 FILM 0 t 05 min 0 0 t 06 min 0 TV 2 NEWS 0 t 47 min 3 0 t 43 min 3 TV 2 FRI 0 t 12 min 1 0 t 14 min 1 DR1 6 t 02 min 25 5 t 20 min 23 DR2 1 t 10 min 5 1 t 04 min 5 DR3 0 t 47 min 3 0 t 56 min 4 DR K 0 t 28 min 2 0 t 27 min 2 DR Ramasjang 0 t 27 min 2 0 t 17 min 1 DR Ultra 0 t 13 min 1 0 t 05 min 0 TV3 1 t 08 min 5 1 t 31 min 6 TV3+ 0 t 29 min 2 0 t 41 min 3 TV3 PULS 0 t 25 min 2 0 t 35 min 2 TV3 Sport 1 0 t 11 min 1 0 t 09 min 1 TV3 Sport 2 0 t 06 min 0 0 t 05 min 0 Kanal 4 0 t 26 min 2 0 t 36 min 2 Kanal 5 0 t 44 min 3 0 t 59 min 4 6'eren 0 t 25 min 2 0 t 32 min 2 7'eren 0 t 02 min 0 0 t 03 min 0 Discovery 0 t 11 min 1 0 t 15 min 1 TLC 0 t 10 min 1 0 t 12 min 1 MTV 0 t 03 min 0 0 t 03 min 0 VH1 0 t 03 min 0 0 t 05 min 0 Regional-tv 0 t 09 min 1 0 t 07 min 0 Eurosport 0 t 02 min 0 0 t 02 min 0 Canal9 0 t 06 min 0 0 t 07 min 1 Andre 2 t 22 min 10 1 t 58 min 8 I alt 23 t 55 min 100 23 t 42 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 7 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 TV AVISEN 21.00 / 21.30 661.000 31 2. TV 2 Regionalprogram 19.30 656.000 37 3. TV 2 NYHEDERNE 19.00 596.000 37 4. DR1 TV AVISEN 18.30 489.000 34 5. DR1 Vores vejr 18.55 453.000 29 6. TV 2 NYHEDERNE 22.00 445.000 24 7. TV 2 Regionale nyheder 22.20 408.000 24 8. DR1 Sporten 22.20 391.000 24 9. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 288.000 23 10. TV 2 Regionale nyheder 18.10 285.000 24 11. TV 2 NYHEDERNE 18.00 264.000 22 12. TV 2 Dit vintervejr 18.25 258.000 19 13. DR1 TV AVISEN 17.50 128.000 12 14. DR2 Deadline 22.30 100.000 7 15. TV 2 NYHEDERNE 06.00-06.30 59.000 42 16. DR2 DR2 17:00 / 18:00 39.000 4 17. DR2 DR2 07:00 - DR2 11:00 26.000 7 18. TV 2 NYHEDERNE 04.00-05.30 23.000 30 19. DR2 DR2 12:00 - DR2 15:00 22.000 4

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 7 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Arvingerne 1.778.000 64 2. DR1 X Factor 1.545.000 60 3. TV 2 Badehotellet 1.488.000 60 4. DR1 X Factor Afgørelsen 1.457.000 60 5. DR1 21 Søndag 1.141.000 44 6. TV 2 Sæt pris på dit hjem 831.000 36 7. DR1 Skattejægerne 829.000 38 8. DR1 I hus til halsen II 801.000 38 9. DR1 Sporløs 789.000 38 10. DR1 Bonderøven 772.000 37 11. TV 2 Klipfiskerne 745.000 37 12. DR1 Kriminalkommissær Barnaby 699.000 37 13. DR1 Den store bagedyst - Masterclass 691.000 31 14. DR1 Kontant 668.000 31 15. TV 2 Station 2 643.000 29 16. DR1 Disney Sjov 585.000 29 17. DR1 Madmagasinet Bitz & Frisk 565.000 31 17. DR1 Undskyld vi er her også 565.000 25 19. DR1 Det støver stadig 544.000 27 20. TV 2 BS & recepten på lykke 534.000 25

 

 

De 20-60-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 20-60 år - i % Kanal Uge 7 2014 (til 16. februar) TV 2 56,4 61,1 TV3-kanalerne 22,1 19,9 SBS Discovery Media 19,6 16,9 Viacom 1,1 1,0 Canal9 0,9 1,1

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 807.000 44 min.

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 7 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 20,8 46 TV/MIDT-VEST 19,2 48 TV2/NORD 15,5 43 TV 2/FYN 14,6 37 TV SYD 14,1 38 TV 2 | ØSTJYLLAND 14,0 43 TV 2/ Lorry 10,7 29

 

 

Billede {0} af {1}