Er det traditionelle tv-reklamespot dødt i 2014?

22. november 2013;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 tilpasser reklameforretningen til seernes ændrede adfærd med nye, tværgående produkter, og stationen øger desuden fokus på kampagnernes kreativitet og bredde.

TV 2s kommercielle direktør, Flemming Rasmussen. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)

Forbrugeren og teknologien flytter og udvikler sig hele tiden, og bare inden for det seneste år er udviklingen på området for tv og levende billeder accelereret markant.

Danskerne ser flere og flere levende billeder og indhold – både live og tidsforskudt - på stadig flere platforme (pc, tablet og mobil). Og forbruget af levende billeder foregår i endnu højere grad med udgangspunkt i den enkelte forbrugers ønsker og behov - forbrugerne bestemmer selv hvad, hvor og hvornår.

Som Danmarks største kommercielle mediehus går TV 2 forrest i tilpasningen af reklameforretningen til den nye virkelighed, og 21. november 2013 præsenterede stationen en række nye tiltag og produkter på Media Talk – TV 2s årlige lancering af Priser & Betingelser.

- TV 2 lever af sine seere og brugere og af at levere adgang til disse til vores mange annoncører - et forhold, som ikke har ændret sig i TV 2s 25 års historie. Men måden, hvorpå forbrugerne ser og bruger vores indhold, ændrer sig mærkbart i disse år, og derfor skal vi selvfølgelig også løbende ændre vores tilgang, så vi fortsat er i øjenhøjde med vore forbrugere i denne nye virkelighed. I dette lys giver det ikke længere mening at holde fast i et traditionelt tv-reklamemarked med et traditionelt 30 sekunders spot afviklet på en enkeltstående platform. Forbrugerne flytter rundt, og vi flytter selvfølgelig med, siger TV 2s kommercielle direktør, Flemming Rasmussen.

TV 2-indhold på tværs af platform, tid og sted
Som et af de nye tiltag introducerer TV 2 i 2014 en ny definition af en reklamekontakt på tværs af platform, tid og sted.

- For TV 2 - som en toneangivende indholdsleverandør i det danske medielandskab - er udviklingen yderst positiv, for med vores stærke positioner på alle de mest benyttede platforme, tv, net og mobil, føler vi os stærkt rustet til fortsat at kunne levere TV 2-kontakter i den velkendte høje kvalitet, uanset hvor brugerne benytter vores indhold. På den måde cementerer vi samtidig vores unikke position som Danmarks ubetingede største leverandør af massekommunikation såvel i dag som i årene frem - omskifteligt marked eller ej, siger Flemming Rasmussen.

TV 2s nye måde at værdisætte sine forbrugere på betyder, at annoncørerne har mulighed for eksponering omkring alt TV 2-indhold i den ønskede kampagneperiode. Fremadrettet betyder det, at TV 2 sælger reklamespots omkring TV 2-indhold, uanset om det bliver set på en flowkanal, live eller tidsforskudt, og uanset om det bliver set på en tv-skærm, en pc, tablet eller mobil.

- Alt bookes og måles via de systemer og branchestandarder, vi kender i dag, og man vil som annoncør på en smidig og let tilgængelig måde opleve, at man kan nå endnu bredere og hurtigere ud med sit budskab. Man kan realisere en dækning med markant mere tyngde i forhold til ens målgruppe, og samtidig vil man som annoncør automatisk blive bragt i tættere kontakt med ens potentielle kunder, uanset hvor og hvornår de måtte vælge at forbruge deres TV 2-indhold, siger Flemming Rasmussen.

Læs mere om TV 2s nye tilbud til kunderne i 2014:
Opgør med det traditionelle medieindkøb
Fokus på den kreative kampagne
Bliver banner-kampagner set af målgruppen?
TV 2 Priser & Betingelser 2014

 

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}