Bliver banner-kampagner set af målgruppen?

22. november 2013;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2s annoncører betaler kun for bannere, der bliver vist på brugerens skærm. TV 2 tilbyder kunderne et nyt digitalt format i 2014, og stationen tilbyder også en række nyskabende løsninger til mobilen.

Jacob Zeeberg er ansvarlig for TV 2s kommercielle tilbud til kunderne på net og mobil. (Foto: TV 2)

TV 2 har de seneste år lanceret en række digitale produkter, der garanterer, at annoncørernes kampagner bliver set, og TV 2s annoncører betaler kun for bannere, der bliver vist på brugerens skærm. Internationale analyser viser nemlig, at 50 procent af alle bannervisninger aldrig bliver set. TV 2 arbejder løbende med eyetrack- og in-screen-analyser for at sikre optimale placeringer af kundernes bannere, så de bliver set af flest mulige potentielle kunder og giver størst mulig effekt.

- Analyser viser desuden, at brugerne i stadig højere grad scroller hurtigere ned ad siden. For at sikre synlighed og mulighed for budskabsforståelse lancerer TV 2 Superview-formatet. Superview er det traditionelle topbanner med den feature, at banneret følger med ned ad siden de første otte sekunder, hvorefter det lægger sig tilbage i toppen af siden. Formatet virker på tværs af platforme og kan fx også bruges til at sikre en større opmærksomhed på tablets og andre mobile enheder, siger Jacob Zeeberg, der er ansvarlig for TV 2s kommercielle tilbud til kunderne på net og mobil.

Med eget studie satser TV 2 Digital kraftigt på online-video i 2014, det sker bl.a. med en række magasiner indenfor biler, motion, privatøkonomi og andre emner, som skal være med til at forstærke følelsen af tv på tv2.dk. TV 2s satsning på online video betyder dermed også nye muligheder for webtv-annoncering i 2014.

Data spiller en større rolle
Ifølge Jacob Zeeberg kommer data til at spille en endnu større rolle hos TV 2s annoncører i 2014, der i højere grad kan målrette deres digitale markedsføring ved hjælp af øget brug af den fælles viden om kunderne.

- Et af de største buzz words inden for digital marketing er data. Desværre har datakilderne frem til nu i høj grad været begrænset til annoncørenes egne data. I 2014 får annoncører mulighed for at kombinere egne data med data fra TV 2. TV 2 indsamler data om demografi, geografi, semantik og interesser for at sikre målretningen af annoncørernes kampagner. TV 2-login bliver i 2014 integreret i alle TV 2s digitale aktiviteter, hvilket f.eks. betyder, at annoncører fra næste år kan geo-segmentere på tv2.dk i forhold til brugerens bopæl i stedet for den aktuelle lokation, siger Jacob Zeeberg.

Mobilen har ændret mediebilledet
Omkring 70 procent af alle danskere har i dag en smartphone. Vi har den med os overalt, og vi tjekker den i gennemsnit 150 gange dagligt. Vi bruger den til at kommunikere med andre, men vi bruger den også til at styre vores dagligdag, finde vej, læse nyheder, underholdning og søge produktinformation – 38 procent af os har prøvet at købe produkter fra vores mobil.

- Mobilen har ændret mediebilledet, og det giver vores annoncører nogle unikke muligheder for at interagere med deres kunder. I dag foregår over halvdelen af internetforbruget fra mobile enheder, og det betyder, at mobilen er lige så anvendeligt som medie, hvis du ønsker at komme bredt ud hurtigt. Dette har bl.a. de store detailkæder taget til sig, og mobilen er således et fast element i deres mediemix - som et supplement til især tilbudsaviser, siger Jacob Zeeberg og fortsætter:

- Det er ikke kun de store kæder, der kan benytte sig af det. Mindre kæder og enkelte butikker kan også med fordel kombinere mulighederne for lokalitetsbestemt markedsføring – f.eks. ved at indbygge en ”vis vej til nærmeste butik”-funktion i sit bannermateriale eller på landingpagen. TV 2 har i dag over 25 millioner besøg hver måned på tværs af vores mobile platforme, og med vores apps og mobile sites kan vi tilbyde en række interessante løsninger til kunderne næste år, siger Jacob Zeeberg.

Læs mere om TV 2s nye tilbud til kunderne i 2014:
Er det traditionelle tv-reklamespot dødt i 2014?
Opgør med det traditionelle medieindkøb
Fokus på den kreative kampagne
TV 2 Priser & Betingelser 2014

 

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}