Tv-seningen uge 39: Flere gode grin og danseglade danskere

02. oktober 2013;
Af: TV 2 Kommunikation

Med endnu flere danseglade danskere og gedigen underholdning, der bragte smilet frem hos rekordmange seere, havde TV 2 endnu en flot weekend med underholdning.

Maria Lucia og Morten Kjeldgaard måtte forlade konkurrencen i "Vild med dans". (Foto: Henrik Ohsten / TV 2)

Uge 39 fortsatte med endnu et danseløft fredag aften, hvor ”Vild med dans” for alvor var danskernes foretrukne fredagsunderholdning. Med 1.211.000 seere var dansedysten ugens mest sete program på alle kanaler – og samtidig var det sæsonens hidtil højeste seertal til programmet.   

Mens ”Vild med dans” åbnede ballet og senere samme aften sagde farvel til Maria Lucia i ”Vild med dans – afgørelsen”, måtte Blachmans ”Mentor” tage til takke med 344.000 seere og slutte af med en afgørelse, der blev fulgt af færre seere end nogensinde før. 

Christian Fuhlendorff og Brian Lykke giver den gas i "Rundt på gulvet", der blev sendt lørdag 28. september. (Foto: Henrik Ohsten / TV 2)

Gode grin i ”Rundt på gulvet”
”Rundt på gulvet” og seks af Danmarks sjoveste mennesker fik i den grad danskerne til at grine og med 656.000 seere blev afsnittet sæsonens seerrekord. Den faste trup bestående af Andreas Bo, Niels Olsen, Christian Fuhlendorff og Lise Baastrup leverede morsom og skæv improvisation – helt uden manuskript eller aftalt spil.

Også blandt de 20-60-årige satte ”Rundt på gulvet” rekord med 386.000 seere i denne aldersgruppe.

I en anden genre lykkedes det igen for TV 2s undersøgende dokumentarprogram "Operation X" at sætte dagsorden med udsendelsen, der gik tæt på private firmaer i hjemmeplejen.

TV 2s dramaserie "Rita" er blevet mødt af rekordhøje vurderinger og gode anmeldelser af seerne.

"Rita", "Charlies Hjertegalla" og rekord på TV 2 Fri
Også TV 2s dramaserie "Rita" fik seerfremgang efter en lidt sløj sæsonpremiere. Læs mere om vurderinger og anmeldelser af "Rita" her.

”Charlies Hjertegalla 2013”, der fandt sted i Aller-huset sørgede også for en forrygende aften for danskerne. Sammen med det populære værtspar Cecilie Frøkjær og Michael Meyerheim formåede danskerne at indsamle knap 24 millioner kroner, mens 223.000 danskere så med. Den mere end tre timer lange transmission gjorde lørdagen til årets stærkeste Charlie-dag i kernemålgruppen.

Endelig satte TV 2 Fri rekord med det hidtil højeste seertal til et program på kanalen - nemlig 49.000 seere til "Tanev ude med snøren". Tre af de fem mest sete programmer på kanalen er nu afsnit af "Tanev ude med snøren". De to øvrige top fem-programmer er udgaver af "Frihuset".

----------

I tabellerne herunder sammenlægges seertallene for programmer, der samsendes på flere kanaler, f.eks. samtidig udsendelse af nyheder o.l. på TV 2 og TV 2 NEWS.

Top 20 - 20-60 år - uge 39 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Vild med dans 558.000 45 2. TV 2 Vild med dans - afgørelsen 538.000 50 3. TV 2 Live fra Bremen 534.000 46 4. DR1 Broen II 503.000 35 5. TV 2 Rita 464.000 36 6. DR1 Den store bagedyst 463.000 38 7. DR1 Kontant 412.000 29 8. TV 2 Rund på gulvet 386.000 38 9. TV 2 Hvem vil være millionær? 373.000 30 10. TV 2 Morten og Peter - Gak gak i køkkenet 371.000 27 11. DR1 Må vi komme med? 368.000 32 12. DR1 21 Søndag 363.000 27 13. DR1 Bonderøven 354.000 35 14. TV 2 Razzia - SKAT rykker ud 351.000 25 15. TV 2 Live fra Bremen - Bremen news 346.000 39 16. DR1 Madmagasinet Bitz & Frisk 343.000 29 17. TV 2 25 år med TV 2: Pengene på bordet 314.000 22 18. DR1 Penge: Trim din økonomi 297.000 27 19. TV 2 Due Date 293.000 24 20. DR1 Læsø kalder 289.000 25

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 23. - 29. september 2013 Kanal Alle seere Share i % 20-60 år Share i % TV 2 4 t 36 min 23 4 t 45 min 24 TV 2 Zulu 0 t 30 min 2 0 t 44 min 4 TV 2 Charlie 0 t 52 min 4 0 t 33 min 3 TV 2 FILM 0 t 05 min 0 0 t 06 min 0 TV 2 NEWS 0 t 41 min 3 0 t 37 min 3 TV 2 Fri 0 t 11 min 1 0 t 10 min 1 DR1 3 t 44 min 19 3 t 16 min 16 DR2 0 t 51 min 4 0 t 49 min 4 DR3 0 t 24 min 2 0 t 32 min 3 DR K 0 t 21 min 2 0 t 19 min 2 DR Ramasjang 0 t 23 min 2 0 t 12 min 1 DR Ultra 0 t 12 min 1 0 t 03 min 0 TV3 1 t 02 min 5 1 t 22 min 7 TV3+ 0 t 39 min 3 0 t 53 min 4 TV3 PULS 0 t 16 min 1 0 t 20 min 2 TV3 Sport 1 0 t 30 min 3 0 t 29 min 2 TV3 Sport 2 0 t 07 min 1 0 t 04 min 0 Kanal 4 0 t 25 min 2 0 t 34 min 3 Kanal 5 0 t 49 min 4 1 t 03 min 5 6'eren 0 t 23 min 2 0 t 32 min 3 7'eren 0 t 02 min 0 0 t 02 min 0 Discovery 0 t 10 min 1 0 t 16 min 1 TLC 0 t 09 min 1 0 t 09 min 1 MTV 0 t 05 min 0 0 t 05 min 0 VH1 0 t 02 min 0 0 t 03 min 0 Regional-tv 0 t 08 min 1 0 t 05 min 0 Eurosport 0 t 03 min 0 0 t 03 min 0 Canal9 0 t 11 min 1 0 t 11 min 1 Andre 1 t 59 min 10 1 t 51 min 9 I alt 19 t 50 min 100 20 t 08 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 39 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 TV AVISEN 21.00 / 21.30 604.000 29 2. TV 2 Regionalprogram 19.30 524.000 33 3. TV 2 NYHEDERNE 19.00 476.000 34 4. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.18 422.000 26 5. TV 2 NYHEDERNE 22.00 413.000 23 6. DR1 Vores vejr 18.55 408.000 31 7. TV 2 Regionale nyheder 22.20 374.000 25 8. DR1 TV AVISEN 18.30 371.000 32 9. DR1 Sporten 22.20 360.000 23 10. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 309.000 32 11. TV 2 Regionale nyheder 18.10 276.000 31 12. TV 2 NYHEDERNE 18.00 263.000 30 13. TV 2 Dit efterårsvejr 18.25 251.000 24 14. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-09.00 161.000 57 15. DR1 TV AVISEN 17.50 152.000 20 16. TV 2 NYHEDERNE 07.00-11.00 140.000 49 17. TV 2 NYHEDERNE 12.00 100.000 32 18. TV 2 SportsNYHEDERNE 12.10 94.000 34 19. DR2 Deadline 22.30 93.000 7 20. TV 2 SportsNYHEDERNE 17.10 89.000 15 21. TV 2 Regionale nyheder 17.15 84.000 16 22. TV 2 NYHEDERNE 17.00 84.000 15 23. TV 2 Regionale nyheder 12.10 70.000 27 24. TV 2 NYHEDERNE 06.00-06.30 66.000 60 25. DR2 DR2 17:00 / 18:00 28.000 4 26. TV 2 NYHEDERNE 04.00-05.30 25.000 32 27. DR2 DR2 12:00 - DR2 15:00 17.000 5 28. DR2 DR2 07:00 - DR2 11:00 15.000 5

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 39 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Vild med dans 1.211.000 53 2. TV 2 Vild med dans - afgørelsen 1.129.000 58 3. TV 2 Live fra Bremen 1.063.000 51 4. DR1 Broen II 908.000 37 5. DR1 Den store bagedyst 876.000 42 6. DR1 Kontant 780.000 34 7. DR1 21 Søndag 774.000 34 8. DR1 Bonderøven 746.000 40 9. DR1 Må vi komme med? 737.000 36 10. TV 2 Rita 721.000 33 11. DR1 Madmagasinet Bitz & Frisk 703.000 37 12. TV 2 Hvem vil være millionær? 701.000 32 13. TV 2 Rundt på gulvet 656.000 35 14. DR1 Læsø kalder 622.000 31 15. TV 2 Live fra Bremen - Bremen news 611.000 39 16. DR1 Ved du hvem du er? 606.000 28 16. TV 2 25 år med TV 2: Pengene på bordet 606.000 25 18. DR1 Danmarks skønneste hjem 603.000 27 19. TV 2 Morten og Peter - Gak gak i køkkenet 569.000 25 20. DR1 Penge: Trim din økonomi 560.000 30

 

 

De 20-60-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 20-60 år - i % Kanal Uge 39 2013 (til 29. september) TV 2 53,1 55,9 TV3-kanalerne 24,1 22,0 SBS Discovery Media 20,3 19,1 Viacom 1,0 1,1 Canal9 1,4 1,8

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 611.000 49 min.

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 39 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 17,1 41 TV/SYD 13,2 37 TV 2/FYN 12,9 35 TV/MIDT-VEST 12,7 41 TV2/NORD 12,7 37 TV 2 | ØSTJYLLAND 9,5 33 TV 2/ Lorry 8,4 25

 

 

Billede {0} af {1}