
Kanalchef Lotte Lindegaard: Knæk Cancer hører hjemme på TV 2, der har som kerneopgave at sætte fokus på de emner, der er relevante for danskerne.
Kanalchef Lotte Lindegaard, TV 2. (Foto: Søren Jonesen / TV 2)
- Knæk Cancer og fokus på kræft, forskning, forebyggelse og patiensstøtte er en sag med stor folkelig forankring. Det er en uhyre vigtig sag for den enkelte og for samfundet - og dybt relevant for os alle sammen. Derfor hører det hjemme på TV 2, der har som kerneopgave at sætte fokus på de emner, der er relevante for danskerne.
Det sagde TV 2s kanalchef, Lotte Lindegaard, da hun fredag 11. oktober indledte pressemødet om TV 2s Knæk Cancer-uge i uge 43.
- Knæk Cancer passer utroligt godt til TV 2. Indsamlingsbeløbet fra 2012 – 100 millioner kroner, som langt oversteg både TV 2s og Kræftens Bekæmpelses forhåbninger og forventninger – viser med al ønskelig tydelighed, at kampen mod kræft er en folkesag, fortsatte hun.
Se flere artikler fra Knæk Cancer-pressemødet via dette link.
Fra dokumentaren "Knæk Cancer: For ung til kræft": Emily på 16 år har fået konstateret kræft og kæmper nu for at følge med vennerne og holde bekymringerne og sygdomstegnene på afstand. (Foto: Koncern TV / TV 2)
Håb, handlekraft og sammenhold
Lotte Lindegaard understregede, at TV 2s Knæk Cancer-attitude igen i 2013 er præget af håb, handlekraft og sammenhold.
- Det er en uge og en ”Knæk Cancer Live”-indsamling, som rummer oplysning, alvor og sjov. Vi står sammen med Kræftens Bekæmpelse om Knæk Cancer. Vi står sammen med danskerne. Og vi står sammen på TV 2 om dette. Det er resultatet af en kæmpestor holdindsats, som kommer på skærmen i uge 43, sagde Lotte Lindegaard.
Knæk Cancer-programmer på tv
På pressemødet gennemgik TV 2s eventchef, Ulla Pors Nielsen, de særlige Knæk Cancer-programmer, der kommer på skærmen, herunder tre danske dokumentarprogrammer om kræft.
I Knæk Cancer-ugen står "Vild med dans"-værterne Sarah Grünewald og Claus Elming i spidsen for en særlig udgave af "Vild med dans"-showet. (Foto: Henrik Ohsten / TV 2)
TV 2 byder også på oplysning og indsamling i ”Go’ morgen Danmark” og ”Go’ aften Danmark”, quiz til fordel for Kræftens Bekæmpelse i ”Hvem vil være millionær?”, en storslået Knæk Cancer-udgave af ”Vild med dans” fredag aften kulminerende med lørdagens store indsamlingsshow ”Knæk Cancer live”.
I uge 43 vil også TV 2|NYHEDERNE lave journalistiske historier om kræft i udvidede nyhedsudsendelser klokken 22.00 mandag-onsdag.
Som noget nyt år vil også de otte TV 2-regioner behandle kræft journalistisk i ugens nyheds- og aktualitetsprogrammer.
Samarbejde med Aller
Ulla Pors gjorde i sit indlæg på pressemødet også opmærksom på den Knæk Cancer-pin, der fra uge 42 kan købes som en støtte til kampagnen, og som er sat i produktion efter et godt samarbejde med ugebladskoncernen Aller.
Denne Knæk Cancer-pin har allerede været synlig flere gange i forbindelse med rød løber-arrangementer ved fx "Zulu Comedy Galla" og TV 2s to store fødselsdags-markeringer på Kvægtorvet og i Stadium Arena Fyn.
-------------------------
Læs flere artikler om Knæk Cancer 2013 her
Se trailer for Knæk Cancer her
Læs mere på Knæk Cancer på tv2.dk
Følg Knæk Cancer på Facebook her
Følg Knæk Cancer på Instagram her
Følg Knæk Cancer på Twitter her