
En gennemgang af aftalerne med tv2.dks samarbejdspartnere skal føre til mere værdiskabende trafik til tv2.dk.
Chef for TV 2|Digital, Anders Refnov. (Foto: TV 2)
tv2.dk har siden årsskiftet gennemgået en både indholds- og designmæssig oprustning, der har skabt et mere levende og mobilvenligt site med mere puls, webtv, mere bredde i journalistikken og mere underholdningsstof til brugerne. Som en del af oprustningen følger nu også en gennemgang af aftalerne med tv2.dks samarbejdspartnere, der leverer trafik til tv2.dk. Målet med gennemgangen er at skabe mere værdiskabende trafik til tv2.dk.
- I arbejdet med at skabe et endnu stærkere tv2.dk er det vigtigt, at den trafik, vi får ind via aftaler med forskellige samarbejdspartnere, giver reel værdi for os. Det handler helt konkret om, at vi skal skabe et endnu stærkere tv2.dk, med en forretningsmodel hvor de klik, vi betaler for at få ind fra samarbejdspartnerne, er udgiften værd. Vi er lige nu i gang med en gennemgang af samtlige trafikaftaler, og gennemgangen har foreløbig ført til afviklingen af nogle af de eksisterende aftaler og vil formentlig også føre til en række nye aftaler, forklarer Anders Refnov, chef for TV 2|Digital.
Konkret har tv2.dk afsluttet den nuværende aftale med internetportalen jubii.dk, og tidligere på året afsluttede TV 2|Digital også samarbejdet med portalen gosupermodel.dk.
Positiv udvikling i trafikken
Siden marts har det nye tv2.dk været i luften med en dynamisk forside, der tilpasser sig brugerens skærm uanset platform. Forsiden er blevet mere levende og danskerne har fået adgang til alt TV 2s indhold på alle skærme.
- Brugerne har taget rigtig godt imod det nye tv2.dk, og vi kan se på trafikken, at vores strategi er rigtig. Afviklingen af nogle af vores eksisterende trafikaftaler vil muligvis kunne ses på de kommende trafikmålinger, men på længere sigt udlignes nedgangen af vores oprustning på indholdssiden og af nye og bedre trafikaftaler, siger Anders Refnov.
Læs mere om det nye tv2.dk her:
TV 2 lancerer nyt tv2.dk