Tv-seningen uge 22: "Operation X" i fokus - og seerrekord til "Cecilie & madklubben"

04. juni 2013;
Af: TV 2 Kommunikation

Også weekendens film var med til at sikre TV 2s hovedkanal fremgang i kommerciel seerandel.

"Operation X" gik bag om franchisevirksomheden Concept 1010, der påstår at have fundet fremtidens træningskoncept. (Foto: Peter Mühlhausen / TV 2)

I uge 22 opnåede TV 2s hovedkanal en kommerciel seerandel på 37,2 procent - 2,1 kommercielle sharepoint over den tilsvarende uge i 2012. TV 2-familiens kanaler stod i sidste uge for hele 57 procent af de 21-50-åriges tv-sening på de kommercielt finansierede kanaler.

Fremgangen til TV 2 blev skabt af flere programmer, herunder weekendens tre film, som alle er på hitlisten blandt de 21-50-årige. 13 af programmerne på 21-50-hitlisten er sendt på TV 2.

Også ugens to "Station 2"-programmer er på hitlisterne, ligesom "Operation X" gjorde sig særdeles positivt bemærket i programmet, der satte fokus på franchising.

Dagen efter at "Operation X" var på skærmen, meddelte Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, at styrelsen tirsdag havde været på en række uanmeldte kontrolbesøg hos firmaerne Vila og Bestseller. Formålet med besøgene var at undersøge, om forbuddet mod bindende videresalgspriser er blevet brudt.

Besøgene kom efter, at "Operation X" i slutningen af 2012 rejste mistanke om netop ulovlige prisaftaler hos firmaet Bestseller.

Koncentrerede kokke, Francis Cardenau og Søren Gericke, i programserien "Cecilie & madklubben".

Sæsonrekord til "Cecilie & madklubben" 
Også "Cecilie & madklubben" var med til at sikre TV 2 fremgang. Programmet har haft en stigende seertilslutning, og programmet endte sæsonen med rekord og 545.000 seere - og en plads på begge ugens tv-hitlister.

TV 2s nye lørdagsprogram "Klipfiskerne" sluttede en flot første sæson, hvor lørdagsunderholdningen har haft 657.000 seere i gennemsnit. Dermed har "Klipfiskerne" løftet TV 2s seertilslutning lørdag aften i forhold til flere tidligere lørdagsunderholdningsprogrammer.

Flere af TV 2s nichekanaler var også med til at sikre TV 2-familiens høje kommercielle seerandel. TV 2 Fri fik en kommerciel seerandel på 2,0 procent blandt de 21-50-årige, og det var kanalens bedste uge.

Blandt seerne over 40 år var TV 2 Fri's kommercielle seerandel 3,0 procent - også rekord for kanalen.

----------

I tabellerne herunder sammenlægges seertallene for programmer, der samsendes på flere kanaler, f.eks. samtidig udsendelse af nyheder o.l. på TV 2 og TV 2 NEWS.

Top 20 - 21-50 år - uge 22 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Konditoriet 312.000 40 2. TV 2 Station 2 Patrulje: Færdselsstrømer 299.000 34 3. DR1 Rejseholdet 296.000 37 3. TV 2 Operation X: Fitnesskongen og rengør.. 296.000 35 5. DR1 21 Søndag 263.000 27 6. TV 2 Razzia - SKAT rykker ud 260.000 30 7. DR1 I hus til halsen 249.000 36 8. TV 2 Station 2 Politirapporten 219.000 27 9. TV 2 Just Like Heaven 210.000 33 9. TV 2 Et Sikkert Hit 210.000 23 11. TV 2 17 Again 208.000 30 12. TV 2 Klipfiskerne 206.000 37 13. TV 2 Stor, større - megafamilier 192.000 23 14. TV 2 Danmark ifølge Bubber 191.000 31 15. TV 2 Cecilie & madklubben 189.000 27 15. DR1 Kontant 189.000 22 17. DR1 Penge 187.000 24 18. TV 2 Fanget af Cleveland-kidnapperen 184.000 34 19. DR1 70'erne tur-retur: 1972 170.000 19 20. TV 2 Anna Pihl 168.000 26

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 27. maj - 2. juni 2013 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 4 t 04 min 23 3 t 55 min 23 TV 2 Zulu 0 t 31 min 3 0 t 49 min 5 TV 2 Charlie 0 t 49 min 5 0 t 24 min 2 TV 2 FILM 0 t 07 min 1 0 t 10 min 1 TV 2 NEWS 0 t 44 min 4 0 t 39 min 4 TV 2 Fri 0 t 14 min 1 0 t 12 min 1 DR1 3 t 31 min 20 2 t 22 min 14 DR2 0 t 54 min 5 0 t 43 min 4 DR3 0 t 19 min 2 0 t 24 min 2 DR K 0 t 22 min 2 0 t 17 min 2 DR Ramasjang 0 t 16 min 1 0 t 12 min 1 DR Ultra 0 t 12 min 1 0 t 05 min 0 TV3 0 t 46 min 4 1 t 06 min 7 TV3+ 0 t 20 min 2 0 t 30 min 3 TV3 PULS 0 t 16 min 1 0 t 20 min 2 TV3 Sport 1 0 t 14 min 1 0 t 13 min 1 TV3 Sport 2 0 t 02 min 0 0 t 01 min 0 Kanal 4 0 t 19 min 2 0 t 25 min 3 Kanal 5 0 t 40 min 4 0 t 52 min 5 6'eren 0 t 14 min 1 0 t 17 min 2 7'eren 0 t 02 min 0 0 t 02 min 0 Discovery 0 t 08 min 1 0 t 13 min 1 TLC 0 t 10 min 1 0 t 11 min 1 MTV 0 t 04 min 0 0 t 04 min 0 VH1 0 t 03 min 0 0 t 05 min 0 Regional-tv 0 t 08 min 1 0 t 05 min 0 Eurosport 0 t 14 min 1 0 t 07 min 1 Canal9 0 t 10 min 1 0 t 12 min 1 Andre 2 t 09 min 12 1 t 44 min 10 I alt 17 t 59 min 100 16 t 40 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 22 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 TV AVISEN 21.00 / 21.30 604.000 31 2. TV 2 NYHEDERNE 19.00 498.000 41 3. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.18 493.000 28 4. TV 2 Regionalprogram 19.30 491.000 36 5. TV 2 NYHEDERNE 22.00 484.000 26 6. TV 2 Regionale nyheder 22.20 476.000 29 7. DR1 Vores vejr 18.55 420.000 37 8. DR1 TV AVISEN 18.30 349.000 35 9. DR1 Sporten 22.20 338.000 20 10. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 256.000 32 11. TV 2 Regionale nyheder 18.10 244.000 30 12. TV 2 NYHEDERNE 18.00 225.000 29 13. TV 2 NYHEDERNE 18.20 215.000 25 14. TV 2 VEJRET (gns. uds. efter kl. 18) 176.000 20 15. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-09.00 166.000 62 16. DR1 TV AVISEN 17.50 161.000 24 17. TV 2 NYHEDERNE 07.00-11.00 147.000 56 18. DR2 Deadline 22.30 108.000 7 19. TV 2 SportsNYHEDERNE 12.10 107.000 40 20. TV 2 NYHEDERNE 12.00 98.000 36 21. TV 2 SportsNYHEDERNE 17.10 80.000 15 22. TV 2 Regionale nyheder 17.15 75.000 16 23. TV 2 Regionale nyheder 12.10 74.000 31 24. TV 2 NYHEDERNE 17.00 62.000 12 25. DR2 DR2 19:00 29.000 2 26. DR2 DR2 17:00 / 18:00 20.000 3 27. DR2 DR2 07:00 - DR2 11:00 17.000 7 28. DR2 DR2 12:00 - DR2 16:00 14.000 5

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 22 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 21 Søndag 918.000 41 2. DR1 Rejseholdet 894.000 44 3. DR1 Konditoriet 782.000 39 4. DR1 I hus til halsen 685.000 37 5. TV 2 Operation X: Fitnesskongen og rengør.. 680.000 33 6. TV 2 Station 2 Patrulje: Færdselsstrømer 663.000 31 7. TV 2 Razzia - SKAT rykker ud 637.000 30 8. DR1 Søren Ryge direkte 629.000 39 8. DR1 Penge 629.000 32 10. DR1 Kontant 618.000 29 11. TV 2 Station 2 Politirapporten 590.000 28 12. DR1 70'erne tur-retur: 1972 585.000 27 13. DR1 Bonderøven 552.000 38 14. TV 2 Cecilie & madklubben 545.000 29 15. TV 2 Anna Pihl 542.000 30 16. DR1 U-Turn 535.000 32 17. TV 2 Klipfiskerne 524.000 35 18. TV 2 Hvem vil være millionær? 518.000 38 18. DR1 Mord i Skærgården: Inderst inde 518.000 26 20. TV 2 Liebhaverne 511.000 28

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 22 2013 (til 2. juni) TV 2 57,0 51,7 TV3-kanalerne 20,6 24,6 SBS Discovery Media 19,0 20,4 Viacom 1,5 1,3 Canal9 1,9 1,9

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 725.000 45

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 22 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 17,3 46 TV 2/FYN 13,8 37 TV SYD 12,2 40 TV/MIDT-VEST 10,9 46 TV2/NORD 10,4 42 TV 2 | ØSTJYLLAND 8,3 34 TV 2/ Lorry 7,7 27

 

 

Billede {0} af {1}