Målrettet kommerciel kommunikation

19. september 2012;
Af: TV 2 Kommunikation

Et års arbejde med TV 2s forbedrede kommercielle website har båret frugt, og websitet tv2media.dk er i luften.

Forsiden af webistet tv2media.dk.


TV 2s nye, kommercielle website, tv2media.dk, er netop gået i luften, og sitet, som afløser det gamle tv2mediaforum.dk, skal sikre, at annoncørerne nemt kan finde frem til, hvilke produkter der tilbydes på tv, net og mobil samt inden for sponsorater og events.

Websitet tilbyder også relevante cases og analyser, der dokumenterer effekten af produkterne og er stedet, hvor annoncører kan få overblik over priser, reklamejura og kontaktinfo.

- Vores butik har ændret sig, og vi har fået mere fokus på salg til direkte kunder. Det stiller krav til en ny redaktionel stil på vores kommercielle site, hvor fokus er på begrænset informationsmængde og mere målrettet kommunikation. Jeg synes, vi er nået frem til et site, som vi bestemt kan være bekendt. Enkelhed, overskuelighed og appellerende produkthylder er nøgleordene, og vi har f.eks. lagt vægt på, at annoncøren kan få nemt og hurtigt svar på spørgsmålet: ”Hvordan kommer jeg i gang med at annoncere på TV 2?”, siger TV 2s kommercielle marketingchef, Jacob Fischer-Nielsen, om tv2media.dk.

Med det nye site ønsker TV 2 at nedbryde barrieren mellem annoncøren og tv-stationen samt ændre opfattelsen af, at det er svært og dyrt at reklamere på TV 2.

- Det er afgørende for os at tage kunderne i hånden og føre dem sikkert i mål med annoncering. Nu er der få skridt til en konsulent, sproget er ikke for fagspecifikt, og kunden kan let navigere rundt på et overskueligt site, siger Jacob Fischer-Nielsen.

TV 2s kommercielle marketingchef, Jacob Fischer-Nielsen.


Fokus på annoncørerne og deres behov
Hos TV 2-afdelingen Kommercielle Partnerskaber er man tilfreds med relanceringen, som kommer efter et års arbejde med det nye website.

Processen blev indledt med rådgivning fra et reklamebureau, der vendte websitet på hovedet og rettede fokus mod annoncørerne og deres behov. Brugervenligheden blev omdrejningspunkt, og den redaktionelle stil blev fastlagt. Med en ny form for navigation og en ny designpakke begyndte udviklerne at programmere websitet, og tv2media.dk-teamet kunne herefter tage over.

- Det er det hele værd, når vi nu står med så flot og overskueligt et site, som brugerne oven i købet allerede har taget rigtig godt imod, siger Jacob Fischer-Nielsen.

 

 

 

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}