Tv-seningen uge 14: Charlies bedste uge

11. april 2012;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 Charlie havde sin bedste uge nogensinde hen over påsken.


Påsken er ikke normalt den store tv-højtid. Og så alligevel. I hvert fald for TV 2 Charlie, der i sidste uge fik sin bedste uge nogensinde - og dermed slog rekorden fra sidste års påskeuge.

Det er i kernemålgruppen (danskere over 50 år), at Charlie fik sin bedste uge nogensinde, men faktisk var TV 2 Charlie kun et minut fra at være Danmarks tredjestørste kanal blandt alle danskere. TV 2 og DR1 er som altid landets to største kanaler, og TV3 blev kun set et minut mere end TV 2 Charlie - mens Charlie er langt større end DR2 på femtepladsen.

Filmhit
TV 2 Charlies bedste uge nogensinde kom i hus, fordi kanalen i det kommercielle univers stod for 16,2 procent af seningen blandt alle danskere over 50 år. Det er 0,6 sharepoint højere end påsken sidste år og uge 10 i år, som indtil sidste uge var Charlies bedste uger.

Rekorden skyldes en kombination af to ting - påskens mange danske film og TV 2 Charlies egenproduktioner som "Talkshowet Meyerheim", "Hvem kender hvem" og "Stygge Ulf 2".

Ugens tre mest sete programmer var dog de tre danske film "De røde heste", "Der brænder en ild" og "Manden på Svanegården". "De røde heste" blev set af imponerende 312.000 danskere, mens "Der brænder en ild" havde 294.000 seere. Dermed er det de to mest sete programmer på TV 2 Charlie i år - og historiens fjerde- og femtemest sete programmer i Charlies historie.

Også TV 2 FILM havde en flot påskeuge, som blev årets bedste uge for kanalen. Den fine uge skyldtes ugens mange familie-animationsfilm, som både blev sendt med dansk tale til børnene og i original version med udenlandsk tale og danske tekster til de voksne.

Millionærhit
Kigger man på listen over ugens mest sete tv-programmer, er det to gange "Hvem vil være millionær?", der skiller sig mest positivt ud. Med 889.000 seere var "Hvem vil være millionær?" ugens mest sete tv-program, mens lørdagens "Hvem vil være millionær? Du har fortjent det" var ugens næstmest sete TV 2-program.

Ugens 21-50-hitliste er igen domineret af TV 2-programmer. Blandt de 21-50-årige står der TV 2 ud for otte af de ti mest sete tv-programmer i sidste uge, bl.a. de to "Hvem vil være millionær?", "Station 2 Special", "Station 2 Patrulje" og "Desperate Housewives".

----------

I tabellerne herunder sammenlægges seertallene for programmer, der samsendes på flere kanaler, f.eks. samtidig udsendelse på DR1 og DR HD og samtidig udsendelse af nyheder o.l. på TV 2 og TV 2 NEWS og på DR1 og DR Update.

Top 20 - 21-50 år - uge 14 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Hvem vil være millionær? 279.000 31 2. TV 2 Crocodile Dundee II 253.000 29 3. TV 2 Station 2 Special: Dødsårsag ukendt 251.000 25 3. TV 2 Station 2 Patrulje: Indbrudsgruppen 251.000 25 5. DR1 Bonderøven 240.000 29 6. TV 2 Desperate Housewives 217.000 23 7. TV 2 Far til fire - på japansk 198.000 25 8. DR1 Crocodile Dundee i Los Angeles 193.000 20 8. TV 2 Hva' bruden ikke ved 189.000 18 10. TV 2 Hvem vil være millionær? Du har ... 184.000 29 11. TV3+ UEFA Champions League 183.000 18 12. TV3 Divaer i junglen 179.000 17 13. TV 2 Live fra Bremen 168.000 19 13. TV 2 Operation Valkyrie 168.000 17 15. TV 2 Dagens mand 166.000 16 16. DR1 Blod, sved og ris 164.000 18 17. DR2 P3 Guld 2012 161.000 19 18. TV 2 Han, hun og haven 158.000 21 19. TV 2 Mit barn har brug for hjælp 157.000 18 20. TV 2 Harry Potter og de vises sten 156.000 18

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 2.-8. april 2012 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 4 t 35 min 20 4 t 37 min 20 TV 2 Zulu 0 t 41 min 3 1 t 02 min 4 TV 2 Charlie 1 t 11 min 5 0 t 36 min 3 TV 2 FILM 0 t 14 min 1 0 t 19 min 1 TV 2 NEWS 0 t 40 min 3 0 t 36 min 3 DR1 3 t 46 min 16 2 t 43 min 12 DR2 0 t 55 min 4 0 t 49 min 3 DR Update 0 t 10 min 1 0 t 07 min 1 DR HD 0 t 22 min 2 0 t 25 min 2 DR K 0 t 20 min 1 0 t 15 min 1 DR Ramasjang 0 t 28 min 2 0 t 16 min 1 TV3 1 t 12 min 5 1 t 47 min 8 TV3+ 1 t 00 min 4 1 t 30 min 6 TV3 PULS 0 t 17 min 1 0 t 25 min 2 Kanal 4 0 t 30 min 2 0 t 44 min 3 Kanal 5 0 t 54 min 4 1 t 13 min 5 6'eren 0 t 30 min 2 0 t 42 min 3 Discovery 0 t 16 min 1 0 t 24 min 2 TLC 0 t 13 min 1 0 t 18 min 1 TV 2 SPORT 0 t 36 min 3 0 t 29 min 2 Regional-tv 0 t 07 min 0 0 t 03 min 0 Eurosport 0 t 11 min 1 0 t 05 min 0 Canal9 0 t 10 min 1 0 t 13 min 1 Andre 3 t 41 min 17 3 t 43 min 16 I alt 22 t 59 min 100 23 t 21 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 14 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 TV AVISEN 21.00 561.000 26 2. TV 2 NYHEDERNE 19.00 534.000 38 3. TV 2 Regionalprogram 19.30 521.000 33 4. DR1 Sporten 18.55 / 21.50 482.000 23 5. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og SPORTEN 442.000 21 6. TV 2 Regionale nyheder 22.20 391.000 20 7. DR1 TV AVISEN 18.30 359.000 31 8. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 301.000 32 9. TV 2 Regionale nyheder 18.10 282.000 31 10. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 278.000 31 11. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 272.000 19 12. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-09.00 179.000 53 13. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 170.000 46 14. TV 2 NYHEDERNE 12.00 133.000 30 15. TV 2 SportsNYHEDERNE 12.10 126.000 29 16. DR2 Deadline 22.30 110.000 6 17. TV 2 SportsNYHEDERNE 16.05 103.000 21 18. TV 2 Regionale nyheder 16.10 98.000 21 18. TV 2 NYHEDERNE 16.00 94.000 19 20. DR2 Deadline 17.00 60.000 10 21. DR1 DR Update 15.00 54.000 13 22. DR1 DR Update 12.00 28.000 7

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 14 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Hvem vil være millionær? 889.000 39 2. DR1 Bonderøven 815.000 39 3. DR1 Cirkusrevyen 2011 734.000 37 4. TV 2 Hvem vil være millionær? Du har ... 699.000 39 5. DR1 Kender du typen? 587.000 32 6. TV 2 Crocodile Dundee II 586.000 28 7. DR1 Crocodile Dundee i Los Angeles 576.000 26 8. TV 2 Far til fire - på japansk 563.000 27 9. TV 2 Station 2 Patrulje: Indbrudsgruppen 548.000 24 10. DR1 Blod, sved og ris 537.000 24 11. DR1 Downton Abbey 532.000 27 12. TV 2 Station 2 Special: Dødsårsag ukendt 520.000 22 13. DR1 The Sentinel 487.000 25 14. TV 2 LørdagsSporten 467.000 30 15. DR1 Restaurant bag tremmer 455.000 22 16. TV 2 Hva' bruden ikke ved 446.000 18 17. DR1 Bagom Livets planet 434.000 18 18. TV 2 Live fra Bremen 415.000 20 19. DR1 Millennium: Pigen der legede med ilden 411.000 20 20. TV 2 Han, hun og haven 407.000 21

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 14 2012 (til 8. april) TV 2 46,3 51,9 Viasat 24,9 22,8 SBS TV 18,8 17,3 Discovery / TLC 4,8 4,0 TV 2 SPORT 3,3 2,0 MTV 0,6 0,6 Canal9 1,4 1,3

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 799.000 37 min. DR Update 503.000 14 min.

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 14 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 19,9 49 TV2/NORD 14,8 41 TV/MIDT-VEST 13,5 44 TV 2/FYN 11,6 38 TV SYD 10,5 32 TV 2/ Lorry 8,6 25 TV 2 | ØSTJYLLAND 8,5 28

 

 

Billede {0} af {1}