Tv-seningen uge 11: TV 2-succes i 21-50

19. marts 2012;
Af: TV 2 Kommunikation

Der er stor forskel på de to hitlister blandt de 21-50-årige og blandt alle danskere, og det er TV 2, der har bedst fat i de yngre voksne seere. Samtidig har TV 2 Charlie rigtig godt fat i danskerne over 50 år.

Den nye sæson af "Mormors bordel" kom fint fra start.


Hele 14 af de 20 programmer på ugens tv-hitliste blandt de 21-50-årige er TV 2-programmer. Dermed sætter TV 2 en tyk streg under, at kanalen har godt fat i de yngre voksne danskere.

Samtidig er TV 2 Charlie Danmarks fjerdestørste kanal og understreger dermed, at den har rigtig godt fat i danskerne over 50 år.

"Mormors bordel" og den levende løgnedetektor
"X Factor" topper ikke overraskende tv-hitlisterne - både i 3+ og i 21-50 - men ud over det, er der kun tre DR1-programmer, der blander sig i TV 2s dominans på hitlisten blandt de yngre voksne danskere.

"Rita" har stadig rigtig godt fat i danskerne.

De mest populære TV 2-programmer blandt de 21-50-årige er dramaserien "Rita", kriminalmagasinet "Station 2" og søndagsfilmen "Next". De bliver alle set af lige omkring 350.000 seere, men der er også nogle sæsonpremierer, der kommer flot fra start.

Således bliver "Mormors bordel" set af 319.000 af landets 21-50-årige, og det sender programmet ind som det syvendemest sete i sidste uge. Blandt alle danskere blev Suzanne Bjerrehuus' og Karen Thisteds forsøg på at finde ud af, om kærlighed kan købes for penge, set af 681.000 - og det er på niveau med seergennemsnittet for "Mormors bordel" i efteråret 2011.

Også krimiserien "Lie to Me" med den levende løgnedetektor Cal Lightman kom godt fra start blandt de 21-50-årige danskere, da den var tilbage på TV 2 i søndags. Sæsonpremieren blev set af 274.000, og det er flere end det gennemsnitlige seertal, da serien sidst var på skærmen.

Charlie er fjerdestørst
Mens TV 2 har godt fat i danskerne mellem 21 og 50 år, har TV 2 Charlie rigtig godt fat i danskerne på den anden side af 50 år. Så godt, at TV 2 Charlie blandt alle danskere i sidste uge var Danmarks fjerdestørste tv-kanal - efter TV 2, DR1 og TV3, men foran det landsdækkende DR2 samt TV3+, der ellers bød på både Champions League-fodbold, Euro League-fodbold og superligafodbold.

Endnu en gang var det først og fremmest TV 2 Charlies egenproduktioner, der virkelig leverer varen. Således er det de fire egenproduktioner "Jarls Quizshow", "Stygge Ulf 2", "Talkshowet Meyerheim" og "Sommersang i Mariehaven", der var ugens fire mest sete Charlie-programmer.

----------

I tabellerne herunder sammenlægges seertallene for programmer, der samsendes på flere kanaler, f.eks. samtidig udsendelse på DR1 og DR HD og samtidig udsendelse af nyheder o.l. på TV 2 og TV 2 NEWS og på DR1 og DR Update.

Top 20 - 21-50 år - uge 11 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 X Factor 707.000 64 2. DR1 X Factor Afgørelsen 683.000 56 3. TV 2 Rita 357.000 36 4. TV 2 Station 2 355.000 32 5. TV 2 Next 348.000 32 6. TV 2 Live fra Bremen - nyhederne sådan ... 340.000 29 7. TV 2 Mormors bordel 319.000 30 8. TV 2 Hvem vil være millionær? 308.000 31 9. DR1 Hammerslag 297.000 32 10. DR1 Spise med Price 288.000 29 11. TV 2 Station 2 Efterlyst 285.000 27 12. DR1 My Super Ex-girlfriend 276.000 33 13. TV 2 Live fra Bremen 275.000 29 14. TV 2 Lie to Me 274.000 24 15. TV 2 CPH Lufthavnen 262.000 26 16. TV 2 Hva' bruden ikke ved 261.000 25 17. TV 2 Zulu Awards '12 - det store show 247.000 30 18. DR1 Restaurant bag tremmer 245.000 23 19. TV 2 Liebhaverne 243.000 25 20. TV 2 Desperate Housewives 236.000 22

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 12.-18. marts 2012 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 5 t 21 min 23 5 t 26 min 23 TV 2 Zulu 0 t 34 min 2 0 t 54 min 4 TV 2 Charlie 1 t 04 min 4 0 t 28 min 2 TV 2 FILM 0 t 10 min 1 0 t 11 min 1 TV 2 NEWS 0 t 44 min 3 0 t 35 min 2 DR1 4 t 30 min 19 3 t 08 min 13 DR2 0 t 58 min 4 0 t 44 min 3 DR Update 0 t 10 min 1 0 t 08 min 1 DR HD 0 t 19 min 1 0 t 22 min 2 DR K 0 t 17 min 1 0 t 13 min 1 DR Ramasjang 0 t 23 min 2 0 t 13 min 1 TV3 1 t 27 min 6 2 t 09 min 9 TV3+ 0 t 57 min 4 1 t 21 min 6 TV3 PULS 0 t 18 min 1 0 t 28 min 2 Kanal 4 0 t 29 min 2 0 t 40 min 3 Kanal 5 0 t 51 min 4 1 t 10 min 5 6'eren 0 t 26 min 2 0 t 38 min 3 Discovery 0 t 15 min 1 0 t 22 min 2 TLC 0 t 11 min 1 0 t 14 min 1 TV 2 SPORT 0 t 20 min 1 0 t 16 min 1 Regional-tv 0 t 06 min 0 0 t 03 min 0 Eurosport 0 t 13 min 1 0 t 07 min 1 Canal9 0 t 12 min 1 0 t 15 min 1 Andre 3 t 27 min 15 3 t 33 min 13 I alt 23 t 42 min 100 23 t 38 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 11 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 TV AVISEN 21.00 759.000 31 2. TV 2 NYHEDERNE 19.00 717.000 41 3. TV 2 Regionalprogram 19.30 714.000 37 4. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og SPORTEN 598.000 29 5. TV 2 Regionale nyheder 22.20 499.000 27 6. DR1 TV AVISEN 18.30 474.000 32 7. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 471.000 39 8. DR1 Sporten 18.55 / 21.50 451.000 21 9. TV 2 Regionale nyheder 18.10 443.000 39 10. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 417.000 37 11. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 378.000 25 12. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-09.00 221.000 65 13. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 192.000 56 14. DR2 Deadline 22.30 134.000 8 15. TV 2 NYHEDERNE 12.00 127.000 34 16. TV 2 SportsNYHEDERNE 12.10 116.000 37 17. TV 2 SportsNYHEDERNE 16.05 111.000 20 18. TV 2 Regionale nyheder 16.10 97.000 19 18. TV 2 NYHEDERNE 16.00 97.000 18 20. DR2 Deadline 17.00 66.000 9 21. DR1 DR Update 15.00 53.000 12 22. DR1 DR Update 12.00 35.000 10

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 11 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 X Factor 1.736.000 63 2. DR1 X Factor Afgørelsen 1.678.000 60 3. TV 2 Hvem vil være millionær? 1.003.000 41 4. DR1 Hammerslag 979.000 42 5. TV 2 Station 2 876.000 34 6. DR1 Kontant 814.000 33 7. DR1 Spise med Price 806.000 33 8. TV 2 Rita 791.000 32 9. DR1 Kender du typen? 772.000 34 10. DR1 Restaurant bag tremmer 750.000 31 11. DR1 21 Søndag 748.000 28 12. DR1 Sporløs 711.000 30 13. TV 2 Station 2 Efterlyst 704.000 29 14. TV 2 Mormors bordel 681.000 28 15. DR1 Downton Abbey 673.000 26 16. TV 2 Live fra Bremen - nyhederne sådan ... 663.000 24 17. DR1 Offer og forbryder: Debat fra et ... 646.000 27 18. DR1 My Super Ex-girlfriend 624.000 33 19. DR1 Krummerne 3: Fars gode idé 621.000 29 20. TV 2 Next 608.000 25

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 11 2012 (til 18. marts) TV 2 48,5 52,9 Viasat 26,1 22,2 SBS TV 17,1 17,1 Discovery / TLC 4,0 4,0 TV 2 SPORT 1,8 1,9 MTV 0,8 0,6 Canal9 1,7 1,3

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 828.000 40 min. DR Update 484.000 15 min.

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 11 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 23,1 50 TV2/NORD 21,0 44 TV/MIDT-VEST 20,3 53 TV 2/FYN 16,3 40 TV SYD 16,1 39 TV 2 | ØSTJYLLAND 14,0 37 TV 2/ Lorry 10,7 26

 

 

Billede {0} af {1}