Tv-seningen uge 10: Succes til "de små"

13. marts 2012;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 Charlie og TV 2 Zulu havde masser af flotte seertal i den forgangne uge. På Charlie var de så flotte, at kanalen havde sin bedste uge nogensinde.

"Jarls Quizshow" var ugens mest sete program på TV 2 Charlie, som fik sin mest sete uge nogensinde.


Der har været lagt op til det i et stykke tid, og i sidste uge skete det så - TV 2 Charlie fik sin bedste uge nogensinde i sin målgruppe.

Med en kommerciel ugeshare på 15,6 procent blandt danskere over 50 år tangerede TV 2 Charlie sin påske-uge fra sidste år. Men samtidig lå rating højere, og derfor kan kanalen fejre den imponerende rekord.

Rekorden skyldes først og fremmest en et højt bundniveau alle dage og nogle egenproduktioner, der virkelig leverer varen. Således placerer de fem egenproduktioner, "Jarls Quizshow", "Stygge Ulf 2", "Sommersang i Mariehaven", "Top Charlie" og "Talkshowet Meyerheim", sig alle i top 6 over ugens mest sete programmer på TV 2 Charlie.

Awardsucces på Zulu
Succes var der også på TV 2 Zulu, hvor den årlige prisuddeling "Zulu Awards" satte en flot rekord, da 2012-udgaven blev sendt søndag aften.

368.000 danskere så med, og det er mere end 100.000 flere seere end til den hidtidige rekord fra "Zulu Awards ’10", der blev set af 265.000.

Samtidig er seertallet til "Zulu Awards ’12" det næsthøjeste nogensinde på kanalen – kun overgået med et mulehår af "Zulu Comedy Galla" fra september 2011, der blev set af 371.000 danskere.

"Zulu Awards '12" bliver i øvrigt vist på TV 2s hovedkanal lørdag 17. marts kl. 20.45.

God datingstart
Men "Zulu Awards" var ikke weekendens eneste seerhit på TV 2 Zulu. Lørdag aften havde Zulu premiere på sit nye datingprogram, "Zulus Store Datingshow", og det kom fint fra start.

Lørdagens premiere blev set af 103.000, og faktisk klarede søndagens genudsendelse sig endnu bedre, idet den havde 143.000 seere.

Fra afsnittet torsdag 15. marts: Rita og sønnen Ricco.


"Rita" fortsætter med gode seertal
"Rita" har siden premieren haft en stabil og høj seertilslutning. Og det fortsætter. Således blev sidste uges afsnit set af 853.000 - og 390.000 blandt de 21-50-årige - hvilket er stort set på niveau med det gennemsnitlige seertal for de foreløbig fem afsnit.

Sjette afsnit kommer torsdag 15. marts kl. 20.00, og her fortæller Ricco, at Bitten er gravid. Rita reagerer ved at fornærme Bitten, hvilket tvinger Ricco til at tage et opgør med sin mor. Samtidig opdager Rita, at en elev i hendes klasse prøver at købe ulovlige stoffer, men da hun konfronterer eleven, tager Ritas efterforskning en mildt sagt uventet drejning. Se traileren her.

Rekord til "Taxaquizzen"
Og i den mere kuriøse afdeling nød "Taxaquizzen" godt af, at "X Factor - afgørelsen" udgik. Det gennemsnitlige seertal de fire fredage, hvor "Taxaquizzen" har ligget overfor det populære DR1-program, har været 246.000, men i fredags blev programmet set af hele 608.000 danskere.

----------

I tabellerne herunder sammenlægges seertallene for programmer, der samsendes på flere kanaler, f.eks. samtidig udsendelse på DR1 og DR HD og samtidig udsendelse af nyheder o.l. på TV 2 og TV 2 NEWS og på DR1 og DR Update.

Top 20 - 21-50 år - uge 10 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 X Factor 743.000 66 2. DR1 Lykke 464.000 36 3. TV 2 Rita 390.000 39 4. TV 2 Live fra Bremen - nyhederne sådan ... 336.000 28 5. DR1 Spise med Price - Grease 307.000 30 6. DR1 Hammerslag 290.000 32 7. TV 2 Hvem vil være millionær? 286.000 27 8. TV 2 Déjà Vu 267.000 25 9. DR1 Penge 266.000 26 10. Zulu Zulu Awards '12 - det store show 260.000 22 11. TV 2 Station 2 Special: Alarm - kollega i ... 258.000 24 12. TV 2 Danmark ifølge Bubber 257.000 25 13. TV 2 Liebhaverne 255.000 26 14. TV 2 Station 2 Patrulje: Indbrudsgruppen 250.000 25 15. DR1 Fredagsfilm: Jeg erklærer jer nu for ... 249.000 26 16. TV 2 CPH Lufthavnen 248.000 25 16. TV 2 Taxaquizzen 248.000 23 18. DR1 Krummerne 2: Stakkels Krumme 239.000 29 18. TV 2 Live fra Bremen 239.000 24 20. TV 2 Desperate Housewives 232.000 21

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 5.-11. marts 2012 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 5 t 11 min 21 4 t 57 min 20 TV 2 Zulu 0 t 44 min 3 1 t 11 min 5 TV 2 Charlie 1 t 12 min 5 0 t 33 min 2 TV 2 FILM 0 t 11 min 1 0 t 13 min 1 TV 2 NEWS 0 t 44 min 3 0 t 39 min 3 DR1 4 t 43 min 19 3 t 28 min 14 DR2 1 t 07 min 5 0 t 50 min 3 DR Update 0 t 10 min 1 0 t 07 min 0 DR HD 0 t 24 min 2 0 t 27 min 2 DR K 0 t 19 min 1 0 t 14 min 1 DR Ramasjang 0 t 27 min 2 0 t 16 min 1 TV3 1 t 23 min 6 2 t 05 min 9 TV3+ 0 t 53 min 3 1 t 20 min 6 TV3 PULS 0 t 22 min 2 0 t 34 min 2 Kanal 4 0 t 31 min 2 0 t 48 min 3 Kanal 5 0 t 49 min 3 1 t 06 min 5 6'eren 0 t 25 min 2 0 t 33 min 2 Discovery 0 t 15 min 1 0 t 20 min 1 TLC 0 t 12 min 1 0 t 16 min 1 TV 2 SPORT 0 t 28 min 2 0 t 24 min 2 Regional-tv 0 t 07 min 0 0 t 04 min 0 Eurosport 0 t 11 min 1 0 t 06 min 0 Canal9 0 t 11 min 1 0 t 12 min 1 Andre 3 t 23 min 12 3 t 27 min 16 I alt 24 t 22 min 100 24 t 10 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 10 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 TV AVISEN 21.00 775.000 32 2. TV 2 Regionalprogram 19.30 729.000 37 3. TV 2 NYHEDERNE 19.00 714.000 41 4. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og SPORTEN 557.000 28 5. DR1 Sporten 18.55 / 21.50 494.000 24 6. TV 2 Regionale nyheder 22.20 478.000 26 7. DR1 TV AVISEN 18.30 469.000 31 8. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 427.000 35 9. TV 2 Regionale nyheder 18.10 402.000 35 10. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 359.000 31 11. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 353.000 22 12. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-09.00 226.000 63 13. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 197.000 58 14. TV 2 SportsNYHEDERNE 16.05 145.000 24 15. DR2 Deadline 22.30 132.000 8 16. TV 2 Regionale nyheder 16.10 129.000 23 16. TV 2 NYHEDERNE 16.00 129.000 22 18. TV 2 NYHEDERNE 12.00 111.000 30 19. TV 2 SportsNYHEDERNE 12.10 99.000 33 20. DR2 Deadline 17.00 66.000 8 21. DR1 DR Update 15.00 58.000 12 22. DR1 DR Update 12.00 35.000 10

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 10 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 X Factor 1.834.000 65 2. DR1 Lykke 1.282.000 44 3. DR1 Hammerslag 1.018.000 44 4. TV 2 Hvem vil være millionær? 986.000 40 5. DR1 Spise med Price - Grease 857.000 35 6. TV 2 Rita 853.000 35 7. DR1 Penge 838.000 35 8. DR1 21 Søndag 831.000 29 9. DR1 Ved du hvem du er? 799.000 33 10. DR1 Krummerne 2: Stakkels Krumme 720.000 32 11. DR1 Kontant 709.000 29 12. DR1 Sporløs 691.000 30 13. TV 2 Live fra Bremen - nyhederne sådan ... 682.000 25 14. TV 2 Station 2 Special: Alarm - kollega i ... 674.000 27 15. TV 2 Station 2 Patrulje: Indbrudsgruppen 655.000 28 16. DR1 Wallander: Inkassatoren 638.000 31 17. TV 2 Liebhaverne 614.000 26 18. TV 2 Taxaquizzen 608.000 25 19. DR1 Nye hvide verden 589.000 24 20. TV 2 Hva' bruden ikke ved 566.000 23

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 10 2012 (til 11. marts) TV 2 48,4 53,3 Viasat 26,4 21,9 SBS TV 16,7 17,1 Discovery / TLC 4,0 4,0 TV 2 SPORT 2,7 1,9 MTV 0,6 0,6 Canal9 1,3 1,2

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 812.000 41 min. DR Update 474.000 15 min.

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 10 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 25,4 54 TV/MIDT-VEST 20,4 50 TV2/NORD 19,1 42 TV 2/FYN 17,3 42 TV 2 | ØSTJYLLAND 15,4 40 TV SYD 15,1 39 TV 2/ Lorry 11,2 27

 

 

Billede {0} af {1}